Surauttelusaappaista

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tosporado
Viestit: 381
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 3:00 pm
Pyörä: Triumph Speed Triple 1050

Viesti Kirjoittaja Tosporado »

Tape kirjoitti:Dainese Virunga MP08 messuilla 169€. Lupasivat, että liikkeestä saa samaan hintaan. Luettelohinta yli 200€. Viimekesänä ei saanut enään mistää koko kenkää.

Eihän tuo mikään krossikenkä ole, mutta kevyeen vonapiisurautteluun ja matkailuu lienee ok. Parhaan tuntuinen näistä yleiskengistä. Onko kellään kokemuksia?
Tuollaisia saappaita olen itsekin etsiskellyt. Mikä liike tuota myi? Haluaisin antaa vähän referenssiä painostukseksi paikalliselle Stormille :twisted:
virta
Viestit: 854
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 8:19 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virta »

Siitä paikalliselta Kaarinan Stormilta löytyi ainakin viime kesänä kokojakin jonkun verran.
- jani
Avatar
Tosporado
Viestit: 381
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 3:00 pm
Pyörä: Triumph Speed Triple 1050

Viesti Kirjoittaja Tosporado »

virta kirjoitti:Siitä paikalliselta Kaarinan Stormilta löytyi ainakin viime kesänä kokojakin jonkun verran.
Joo, mutta hinta siellä on 219e. Jos joku muu myy tuota alle 170e niin on helpompi puhua tuolla sitä hintaa alaspäin...
Tape
Viestit: 284
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 2:30 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tape »

Siis Stormin osastolla ne oli 169€ ja sanoivat, ettei oo kokoja myydä messuilla, liikkeestä myydään samaan hintaan. Liekö sitten postitse ja vielä viikko messujen jälkeen.

En tiedä, pitäiskö kuitenkin ostaa Sidin, Astarsin tai TCX:n jämymmät kengät. Ja niihin Gore / WS sukka. Ainakin joku Sidin malli oli heti jalkaan hyvä, mitä viimekesänä kokeilin Tokimotossa. Samaa ei voi sanoa esim. Diadoran kengistä, joita kyllä myytiin messuilla lähes ilmaiseksi (100€, norm. 229€).
Avatar
Tosporado
Viestit: 381
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 3:00 pm
Pyörä: Triumph Speed Triple 1050

Viesti Kirjoittaja Tosporado »

Tape kirjoitti:Siis Stormin osastolla ne oli 169€ ja sanoivat, ettei oo kokoja myydä messuilla, liikkeestä myydään samaan hintaan. Liekö sitten postitse ja vielä viikko messujen jälkeen.

En tiedä, pitäiskö kuitenkin ostaa Sidin, Astarsin tai TCX:n jämymmät kengät. Ja niihin Gore / WS sukka. Ainakin joku Sidin malli oli heti jalkaan hyvä, mitä viimekesänä kokeilin Tokimotossa. Samaa ei voi sanoa esim. Diadoran kengistä, joita kyllä myytiin messuilla lähes ilmaiseksi (100€, norm. 229€).
Eivät kyllä Kaarinan Stormilla ainakaan millään suostuneet menemään alle 195e...
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Ostin viime vuoden toukokuussa Virungat 180.-/ Vantaan, Bike World.

Asialliset, mukavat ja helposti käveltävät saapikkaat, suojaavuuden kustannuksella.
Saappaan varsi varsin pitkä, suojaa säärtä, ainakin säältä. :shock: :lol:

Suosittelen! mutta varauksella jalkapatikointiin, krossiin ja spooriin.
Ande749
Viestit: 773
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: 12GS
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Ande749 kirjoitti:Huomenissa pitäisi tulla paikalliseen liikkeeseen Oxtarin fcs combatit sovitettavaksi. Toivottavasti olisi hyvät jalkaan, sillä edellisten saappaiden käyttötunnit tulivat täyteen...
Nyt, noin puolen vuoden jälkeen voin todeta, että hyvät kengät ja pitävät vettä kuin seula. Toisin sanoen, vaikkei niiden sen kummemmin vedenpitävät kuuluneetkaan olla, hämmästyttävän helposti ne kastuvat. Muovipussi auttaa tähän vaivaan ja muuten ne ovat tosiaan hyvät ainakin minun jalkaani ja niillä voi jopa vähän matkaa kävelläkin...
HeikkiT
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 2:34 pm
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja HeikkiT »

Nimestä päätellen nuo Virungat taitaa olla vettäpitävät. Mites käytännössä?
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Ovat nuo mun Virungat vettä pitäneet, mutta oon tosin aika vähän ajellut sateessa, kevyessä kaiken kastelevassa tihkussa max. 2-3 tuntia.
Isoimmatkin lätäkköroiske- ja vesiletkupesuvedet ovat myös pysyneet oikealla puolella saapasta.
HeikkiT
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 2:34 pm
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja HeikkiT »

Tänään kävin Lahden Stormissa Virungaa kokeilemassa ja aika hyvältä tuntuivat. Taidanpa laittaa nuo tilaukseen keväämmällä.
R2D2
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2008 12:34 am

Viesti Kirjoittaja R2D2 »

Onko kellään kokemusta Daytonan Trans Open GTX ja Road star GTX kenkien keskinäisestä leveydestä?

Ensinmainitut kiinnostaisivat mutta niitä ei ole kellään täällä Suomessa hyllyssä, joten ei pääse koettamaan. Jälkimmäisiä löytyy sieltä täältä joten niitä pääsee sovittamaan.
Avatar
Kipa
Viestit: 1946
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Viesti Kirjoittaja Kipa »

R2D2 kirjoitti:Onko kellään kokemusta Daytonan Trans Open GTX ja Road star GTX kenkien keskinäisestä leveydestä?

Ensinmainitut kiinnostaisivat mutta niitä ei ole kellään täällä Suomessa hyllyssä, joten ei pääse koettamaan. Jälkimmäisiä löytyy sieltä täältä joten niitä pääsee sovittamaan.
Keskinäisestä leveydestä ei ole kokemusta, mutta ensinmainittu ei ainakaan mikään kapealestinen ole. Meikäläisen akuankka-malliset lätyskäjalat mahtuvat mainiosti (mm. luistimista valitsen leveälestiset EE). Kokokin vastaa normikokoa hyvin, itellä 44, mutta otin noi omat 45, että mahtuu vähän sukkaakin.

Kipa
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Sievin turvakenkä 45 , armeijan talvikumisaapas 43, crossisaapas oxtar 48
:D kaikki em. sopivat myös villasukalla.
Mikähän lienee virungan koko omaan jalkaani?
Avatar
PantseK
Viestit: 796
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 11:29 pm
Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja PantseK »

Oma normikengän koko on 43, ja Virungat ostin myös koolla 43.
Villasukkavaraa en kyllä ajatellut kun talviajot jätän muille. Paksuhko urheilusukka menee vaivatta väliin. Oma tassu on myös hieman lättä mutta hyvin mahtuu virungaan.
TTA
Viestit: 1563
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Viesti Kirjoittaja TTA »

Lappeenrannan Moto-Sunilta saa Oxtarin TCX Pro 2:sta melkosen halvalla - lähes puoleen hintaan. Oxtar tuotetemerkki kun poistuu niin vanhalla logolla olevat myydään pois. Kokoja oli vielä muutamia jäljellä. Värit nyt on mitä on mutta pitää yrittää pitää ne niin likaisena ettei pohjaväritys näy alta.
Vastaa Viestiin