Vaikka suurimmalta osalta löytyy hienot ja kiiltävät pinnavanteet, niin sattuuko meitä vähemmistöön kuuluvia aluvanne pyöräilijöitä löytymään enemmänkin?
Jos viittitte niin laittakaa kuvia myös...niitä on kiva pällistellä
Tossa omani, joka tulee saamaan pientä rakentelua osakseen talven aikana.
Moikka. Tässä yksi "vähemmistöön" kuuluva. Kyllähän Strommillakin pärjää jos nyt ei ihan spooreihin lähde yrittämään. Olen kylläkin tilaamassa nappularenkaat joten keväällä näkee sitten minkälaisista paikoista Strommilla selviää.
Viime kesänä kävin keski-Norjassa kokeilemassa V-strommin matka ominaisuuksia. Tutuksi tulivat Geirangerin ja peikonpolun serpentiiniet, Strynin ja Jotunheimnin hiekkatiet. Välillä tuli vettä kaatamalla, joten liukasta oli savisilla hiekkapätkillä... mutta pystyssä pysyttiin!
Alla linkki kuvaboxiin, kun en hallitse tuota kuvien siirtoa tänne.
Enpä ole oikea henkilö kertomaan pyörän ominaisuuksista hiekkateillä. Moottoripyöräilijänä olen vielä melko noviisi, takana pari kesää ajelua customilla ja viime kesä V-strommilla. Customilla en hiekkateitä ajellut, mutta Strommilla harvase ilta kävin lähiseudun metsäautoteitä ajelemassa. Pyörä on liian raskas ajella poluilla ja metsissä, mutta oman kokemuksen nojalla mukava peli metsäautoteillä. Itse ei ole aikomuskaan metsiä rymytä, joten itselle pyörä on ollut mieleinen.
Loppukesästä ennen Norjan reissua laitoin alle Metzelerin tourancet, mutta jos enemmän ajelee oikein huonoja metsäautoteitä tai pehmeitä hiekkateitä, pyörästä saa enempi kurapyörän laittamalla alle Tkc:n nappulat.
Mulla oli iso stromi pari kesää, ja kyllä se soratieajeluun on vain melkoisen yli- ja yläpainoinen ja joka suuntaan hirmuisen kokoinen. Jos osaisi niin olisi varmasti melko nopea, mutta ei erityisen hauska sellaisenaan. Keula lyö läpi helposti. Ajelee sillä, mutta ei ehkä hauskasti räppäilemällä. En tosin osaa johonkin afrikaanoon sitä verrata, mutta ainakin aiempaan 640 adventureen sitä ei oikein voi edes verrata, niin eri maailmasta ne hiekkatiepöllytykseen ovat.
VesaLaun kirjoitti:Mulla oli iso stromi pari kesää, ja kyllä se soratieajeluun on vain melkoisen yli- ja yläpainoinen ja joka suuntaan hirmuisen kokoinen.
Isojen poikien mopo
No jos itse vertaisin lyhyen koeajon perusteella KTM 990 adveen...
Niin susna on yläpainoisempi,
huonommalla alustalla varustettu mutta ei vaikuta omaan käyttöön ratkaisevasti (jossainhan se hintaero täytyy näkyä),
huonompi ajoasento,
tehokkaampi moottori alakierroksilla.
Pari kesää isolla stromilla pöristeltyä tuntuu vieläkin sopevalta mopolta kaikille teille soralta-> radalle ja takaisin
En omista kumpaakaan mallia, mutta mitä "isot pojat" on puhuneet, ei pienemmällä ja isommalla ole kovin paljon eroa painon ja tehonkaan suhteen. Sanotaan, ettei tehoero käytännössä ole niin iso kuin paperilla. Varustelussa voi olla jotakin eroja...
Tosporado kirjoitti:Enta pienempi V-Strom? Onko muuta eroa kuin teho ja paino? Sorry, jos menee liikaa off topic.
Penkki on pienemmässä pari senttiä matalampi ja jotkut ovat moittineet etujousitusta huonommaksi.
Eikä pikkasessa taida olla "käsituulisuojia" vakiona ja alaspoileri puuttuu...
En ole päässyt pikkusta kokeilemaan joten ei omakohtaisia kokemuksia ole.
Pikkanen (650cc) Stromihan on loistava sellaselle joka ajaa sekalaisesti karttaan merkittyjä teitä.
Itelle suotu Luojanluomaa vartaloa 172cm ja aivan hyvä on vakio penkillä huristella. Stromilla ku on huristellut vähän aikaa ja hyppää ns. sportin/enskan puikkoihin niin ne tuntuu sellasilta "kääpiöpyöriltä", koska Stromin etukate tekee siitä isomman oloisen ku se oikeesti onkaan.
Pääsee kait tolla pahastiki paikasta jos on pohjapanssari ja nappulat alla, tuolla amerikanmaalla tuntuvat kovasti tykkäävän kyseisestä yhdistelmästä...tiiä häntä tarttis päästä kokeileen...
Tossa muuten maailman linkkii jos joku ei satu jo tietään...on sitte tavaraa ja paljo..huh huh