Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
kartanlukija
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Syys 27, 2007 3:59 pm
- Pyörä: KTM 530 EXC
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
-
oppeS
Ylöjärven enduropuisto
Jos ns. aloittelija sopii ajoseuraksi ( vauhdissa en pysy mukana, mutta perässä tullaan), niin olen valmis tulemaan tulevana lauantaina tai sitten sunnuntaina. Lauantaina käy suurinpiirtein mikä aika tahansa (ei nyt kuitenkaan ihan aikaisin aamusta), mutta sunnuntaina vasta n. 14.30 -. t. Seppo
-
kartanlukija
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Syys 27, 2007 3:59 pm
- Pyörä: KTM 530 EXC
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
Re: Ylöjärven enduropuisto
Mennään sitten Lauantaina klo 11:00. Tossa aiemminhan oli Endurorepalta tietoo, jotta siitä alkaen voi ajaa.oppeS kirjoitti:Jos ns. aloittelija sopii ajoseuraksi ( vauhdissa en pysy mukana, mutta perässä tullaan), niin olen valmis tulemaan tulevana lauantaina tai sitten sunnuntaina. Lauantaina käy suurinpiirtein mikä aika tahansa (ei nyt kuitenkaan ihan aikaisin aamusta), mutta sunnuntaina vasta n. 14.30 -. t. Seppo
Aloittelija olen itsekin, joten kaikenlainen ajoseura kelpaa. Toi enduropuistohan on aikas hyvä paikka siinä mielessä, että rata kiertää suhteellisen pienellä alueella itsensä ympärillä "kehää". Joten kaverin kyllä aina jotenkin alueelta löytää, vaikkei ihan jonossa menisikään.
-
oppeS
Ylöjärven enduropuisto
Sovitaan näin. Olen huomenna n. klo 11 aikoihin lähtöpaikalla. t. Seppo
-
oppeS
Ylöjärven enduropuisto
Kiitos mukana olleille ajoseurasta ja työntöavusta. Eka 'kierros-ei kokonaan' oli raskas ja vaikea. Rupesi jo hetken tuntumaan, että parempi ajaa kesällä. MUTTA pienen tauon jälkeen toinen 'kierros' meni jo huomattavasti paremmin. Tästä se lähtee...
Ps. maa ei ole jäätynyt vielä. Lumen alla märkää ja pehmeää.
Ps. maa ei ole jäätynyt vielä. Lumen alla märkää ja pehmeää.
-
oppeS
Paulaniemen Veikon reitit
Huomenna , laskiaissunnuntaina 3.2.08 kokoonnumme klo 15 Paulaniemen parkkialueelle tarkoituksena ajella pari tuntia. Jos kiinnostaa, tule mukaan.
-
kartanlukija
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Syys 27, 2007 3:59 pm
- Pyörä: KTM 530 EXC
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
Tuleva viikonloppu 23.-24.2.
Missäs "Tampereen seutukunnan märkäkorvaenskaajat" seuraavaksi kokoontuu? Paulaniemessä on tullut ajettua sen verran, että välillä vois keksiä jotain muuta.
Enduropuistossa vois vierailla, tai miksei missä vaan muuallakin Tampereen ympäristössä. Ehdottakaahan joku jotain, niin sovitaan vaikka Lauantaille Klo 10:00 toimintaa. Kamoke:n sivuiltahan löytyy noi ko.seuraan kuuluville tarkoitetut ajopaikat, mutta itselle uusiin ajopaikkoihin olis mukavampaa mennä jonkun kaverin kanssa.
Missäs "Tampereen seutukunnan märkäkorvaenskaajat" seuraavaksi kokoontuu? Paulaniemessä on tullut ajettua sen verran, että välillä vois keksiä jotain muuta.
Enduropuistossa vois vierailla, tai miksei missä vaan muuallakin Tampereen ympäristössä. Ehdottakaahan joku jotain, niin sovitaan vaikka Lauantaille Klo 10:00 toimintaa. Kamoke:n sivuiltahan löytyy noi ko.seuraan kuuluville tarkoitetut ajopaikat, mutta itselle uusiin ajopaikkoihin olis mukavampaa mennä jonkun kaverin kanssa.
-
Jani M
- Viestit: 2305
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Itse ajattelin jatkaa tuntuman hakemista talvispooriin lauantaina Tehotankilla, mikäli sielä mitään spooreja enään on. Se oli ainakin kesällä suosituin ajopaikka ja sielä harvoin tarvi yksin ajella. Koska sitä on tullut eniten tahkottua, niin voisi talviharrastuskin startata sieltä luonnikkainten.
Sunnuntaina kannattaa muistaa että ajoaika alkaa vasta klo 12. Jätän lauantaillekin tuohon klo 10:een pienen varauksen, jos sattuu aamulla kovasti koisatuttaan.
Sunnuntaina kannattaa muistaa että ajoaika alkaa vasta klo 12. Jätän lauantaillekin tuohon klo 10:een pienen varauksen, jos sattuu aamulla kovasti koisatuttaan.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
oppeS
Tehotankki
Alkuviikosta oli spoorit Tehotankilla kuulemma olleet aika möykkyisiä, mutta eiköhän ne viikonlopuksi parane, kun sää muuttui nyt vesikeliksi.
-
kartanlukija
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Syys 27, 2007 3:59 pm
- Pyörä: KTM 530 EXC
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
Noni tuli rekisteröidyttyä tänne! Elikkäs itsellä suunnitteilla alkaa ajamaan ihan vain harrastus mielessä enduroa omatoimisesti sekä myös muiden kuskien kanssa. Eka kysymys: Onko tämmönen piikki ikäinen jannu tervetullut noille yleisille reiteille piikkisellä? Vai tarviiko olla 250-> oleva pyörä.
Olen lukenut tosta Pirkkalan enska polusta niin eikös se ole niin että maakaasulinjalla saa ajaa kesällä mutta ei talvella muutakuin pakolliset ylittämiset ladun takia? Kun pääsisin tohon Pirkkalaan ihan tosta parin kilsan päästä siihen maakaasulinjalle ja sitä pitkin radan alkuun. Onko tuo ihan jokaiselle avoin rata vai tarviiko olla liittyneenä paikalliseen kerhoo? Eli onko rata ns. ihan laillinen, että siellä ei tule maanomistaja kyselemään/valittamaan?
Sitten toinen asia eli tämä Enduropuisto on siis ihan luvallinen paikka harjottaa ajotaitoja siellä Kuruntien varressa ettei ole mitään maksuja/liittymisiä mihinkään?
Eli olenko terve tullut kyseisille poluille ajelemaan? Vaikka piikkinen vain on mutta mieli tekee päästä pois teiltä. Minkäs levysiä noi molemmat radat on? Entäs onko paljon jyrkkiä nousuja? Ja kun menee radan alkuun niin siellä on suhkoht selvät merkinnät ajosuunnasta?
Sitten olen kuullut semmosista paikoista kuin Hirviaita ja Tehotankki eli missä ne tarkalleen ottaen sijaitsee? Onko luvallista ajaa ilman liittymisiä/maksuja? Joku kartta vois olla ihan mukava jos joku jaksaa vaivautua. Minkäs laisia noi olis aloittelijalle?
Sopivatko nämä kaikki edellämainitut aloittelevalle kuskille? Tosin pääsen vasta katselemaan joskus huhti-toukokuun vaihteessa kyseisiä paikkoja kun kortti löytyy vasta silloin. Mielelläni tulisin sitten toukokuussa jonkun kanssa ajamaan niin oppisi hiukan paikkoja ja muuta vastaavaa, jos vain tämmöisen aloittelijan seura kelpaa.
Tuli hiukan tekstiä mutta olisin todella kiitollinen jos joku jaksaa vastata edes muutamiin kysymyksiini.
T.Jani
Olen lukenut tosta Pirkkalan enska polusta niin eikös se ole niin että maakaasulinjalla saa ajaa kesällä mutta ei talvella muutakuin pakolliset ylittämiset ladun takia? Kun pääsisin tohon Pirkkalaan ihan tosta parin kilsan päästä siihen maakaasulinjalle ja sitä pitkin radan alkuun. Onko tuo ihan jokaiselle avoin rata vai tarviiko olla liittyneenä paikalliseen kerhoo? Eli onko rata ns. ihan laillinen, että siellä ei tule maanomistaja kyselemään/valittamaan?
Sitten toinen asia eli tämä Enduropuisto on siis ihan luvallinen paikka harjottaa ajotaitoja siellä Kuruntien varressa ettei ole mitään maksuja/liittymisiä mihinkään?
Eli olenko terve tullut kyseisille poluille ajelemaan? Vaikka piikkinen vain on mutta mieli tekee päästä pois teiltä. Minkäs levysiä noi molemmat radat on? Entäs onko paljon jyrkkiä nousuja? Ja kun menee radan alkuun niin siellä on suhkoht selvät merkinnät ajosuunnasta?
Sitten olen kuullut semmosista paikoista kuin Hirviaita ja Tehotankki eli missä ne tarkalleen ottaen sijaitsee? Onko luvallista ajaa ilman liittymisiä/maksuja? Joku kartta vois olla ihan mukava jos joku jaksaa vaivautua. Minkäs laisia noi olis aloittelijalle?
Sopivatko nämä kaikki edellämainitut aloittelevalle kuskille? Tosin pääsen vasta katselemaan joskus huhti-toukokuun vaihteessa kyseisiä paikkoja kun kortti löytyy vasta silloin. Mielelläni tulisin sitten toukokuussa jonkun kanssa ajamaan niin oppisi hiukan paikkoja ja muuta vastaavaa, jos vain tämmöisen aloittelijan seura kelpaa.
Tuli hiukan tekstiä mutta olisin todella kiitollinen jos joku jaksaa vastata edes muutamiin kysymyksiini.
T.Jani
-
kartanlukija
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Syys 27, 2007 3:59 pm
- Pyörä: KTM 530 EXC
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
Terve Jani!
Mielestäni kevyellä enskalla ajelevan kannattaa liittyä Kamoke:n jäseneksi! Lähinnä siksi, että sen jälkeen voi luvallisesti ajaa Kamoken harjoitusreiteillä, joita monet Tampereen ympäristön ajopaikat on.
Seuran jäsenmaksu on niin mitätän, että sen maksaa mielellään ihan kannatuksen vuoksi. Ajopaikkojen tiedot, luvalliset ajoajat ja karttalinkit löytyy juuri ko. yhdistyksen sivuita, sisäänkirjautumisen jälkeen.
Pirkkalan radasta joku muu ( vaikka Oppes) voi kertoa enemmän.
Enduropuisto on helpohko ja korkeuserot vain kallionkinkaleen ylityksiä. Tervetuloa vaan ajoseuraksi, ilmoittele vaikka tällä foorumilla milloin pääset ajamaan, niin sovitaan tarkemmin!
t:juha
Mielestäni kevyellä enskalla ajelevan kannattaa liittyä Kamoke:n jäseneksi! Lähinnä siksi, että sen jälkeen voi luvallisesti ajaa Kamoken harjoitusreiteillä, joita monet Tampereen ympäristön ajopaikat on.
Seuran jäsenmaksu on niin mitätän, että sen maksaa mielellään ihan kannatuksen vuoksi. Ajopaikkojen tiedot, luvalliset ajoajat ja karttalinkit löytyy juuri ko. yhdistyksen sivuita, sisäänkirjautumisen jälkeen.
Pirkkalan radasta joku muu ( vaikka Oppes) voi kertoa enemmän.
Enduropuisto on helpohko ja korkeuserot vain kallionkinkaleen ylityksiä. Tervetuloa vaan ajoseuraksi, ilmoittele vaikka tällä foorumilla milloin pääset ajamaan, niin sovitaan tarkemmin!
t:juha
Kiitos vastauksesta. Toki ilmottelen milloin menen ajamaan kunhan saan kortti asiat kuntoon. Äsken katselin Kamoken sivuilta niin ei 16e vuodessa ole paha hinta näin mukavasta harrastuksesta. Missäs tarkalleen ottaen on nämä kamoken radat missä jäsenyydellä saa ajaa vapaasti aikojen/päivien rajoissa? Minkäs tyyppisiä noi kamoken radat on? Varmaankin perus kuskille ihan ok ettei ole mitään MM-tason ratoja... Kyselen nytten ihan ajankuluksi ettei "osta sikaa säkissä" no ei vaan.
T.Jani
T.Jani