750 Elefant
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- timpuktu
- Pyörä: Elefant 750
Iibeissä pyttyjä, mutta kaveri toimittaa vain Saksaan, sikäli mikäli ymmärsin.
Eikait auta kuin seurailla tilanteita.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
Tähän mennessä kaikki Saksan ebayn myyjät ovat lähettäneet osat Suomeen. Myyjälle on aivan sama minne lähettää, kun on ensin saanut tililleen riittävän maksun. Eli huutamaan vain!timpuktu kirjoitti:Iibeissä pyttyjä, mutta kaveri toimittaa vain Saksaan, sikäli mikäli ymmärsin.
Kannattaa kyllä ensin kysyä ja varmistaa, että lähettää ja mihin hintaan.Norsu kirjoitti:Tähän mennessä kaikki Saksan ebayn myyjät ovat lähettäneet osat Suomeen. Myyjälle on aivan sama minne lähettää, kun on ensin saanut tililleen riittävän maksun. Eli huutamaan vain!timpuktu kirjoitti:Iibeissä pyttyjä, mutta kaveri toimittaa vain Saksaan, sikäli mikäli ymmärsin.
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Viesti:
Jeps,
Nimenomaan pitää kysyä ensin ja sitten jos myyjä lupaa toimittaa suomeen, niin voi huutaa. Vinkkinä se, että kannattaa huutaa vaikka vain pieni nosto, jotta näkee onnistuuko. Mulla nimittäin meni yksi SuperTeneren rungon huuto mönkään, kun toimitus oli saksaan, ja myyjä kysyttäessä lupasi lähettää sen suomeen. No viimeisellä minuutilla aloitin huutamaan, niin Ebay ei hyväksynytkään huutoa, koska myyjä oli estänyt ulkomaalaiset huudot.
Eli se versand Nach Finnland -- Nicht angegeben mahdollisesti tarkoittaa sitä, että et voi edes huutaa tuotetta. Onko muilla kokemuksia ??
No noin minulle on käynyt vain kerran, ja noin kymmenen ostoa olen tehnyt noista "toimitus saksaan" tuotteista. Lausettakaan en osaa saksaa, mutta babelfish auttaa tarvittaessa...
PS. ST:n runko löytyi sitten samalta myyjältä, kun selitin tilanteen miten huudon kanssa kävi. Oli sellainen hamstraaja, jolla tuntui olevan useampi tennari purettuna...
Nimenomaan pitää kysyä ensin ja sitten jos myyjä lupaa toimittaa suomeen, niin voi huutaa. Vinkkinä se, että kannattaa huutaa vaikka vain pieni nosto, jotta näkee onnistuuko. Mulla nimittäin meni yksi SuperTeneren rungon huuto mönkään, kun toimitus oli saksaan, ja myyjä kysyttäessä lupasi lähettää sen suomeen. No viimeisellä minuutilla aloitin huutamaan, niin Ebay ei hyväksynytkään huutoa, koska myyjä oli estänyt ulkomaalaiset huudot.
Eli se versand Nach Finnland -- Nicht angegeben mahdollisesti tarkoittaa sitä, että et voi edes huutaa tuotetta. Onko muilla kokemuksia ??
No noin minulle on käynyt vain kerran, ja noin kymmenen ostoa olen tehnyt noista "toimitus saksaan" tuotteista. Lausettakaan en osaa saksaa, mutta babelfish auttaa tarvittaessa...
PS. ST:n runko löytyi sitten samalta myyjältä, kun selitin tilanteen miten huudon kanssa kävi. Oli sellainen hamstraaja, jolla tuntui olevan useampi tennari purettuna...
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Tuon pitäisi normaalisti ainakin tarkoittaa vain sitä, että myyjä ei ole erikseen laittanut postitushintaa Suomen lähetyksille, ei sinänsä estä huutamista.Raimo kirjoitti: Eli se versand Nach Finnland -- Nicht angegeben mahdollisesti tarkoittaa sitä, että et voi edes huutaa tuotetta. Onko muilla kokemuksia ??
Kyllä minäkin olen lähes aina huudettua saanut noita, kun olen vain ensin kysynyt myyjältä ystävällisesti luvan (ja usein kertonut hänelle suoraan paljonko se paketin lähetys Suomeen tulee maksamaan (Saksan posti/DHL-sivuilla on selkeät hinnastot)).
- timpuktu
Jep
Koitin laittaa kysymysken menemään. Tai no vähän jäykkää se tuntui olevan kun ei puhu kuin sitä korkkarisaksaa, täydennettynä hydrauliikkaelokuvista opitulla.
Tiedä hänestä menikö minnekään.
Voihan sen tietysti kokeilla huutaakin. Näkeehän sen sitten tuleeko vai ei.
Tänään löysin pytyn ihan kotisuomestakin. Alkoi vaan himottaa ne F1:n 780:t
BTW. Sain infoa, että toisen tulpan laittaminen kumpaakin kanteen nostaa komeasti Ducatin tehoa ja vääntöä tulee alhaalta kierroksilta asti. Onko kokemuksia moisesta?
Koitin laittaa kysymysken menemään. Tai no vähän jäykkää se tuntui olevan kun ei puhu kuin sitä korkkarisaksaa, täydennettynä hydrauliikkaelokuvista opitulla.
Voihan sen tietysti kokeilla huutaakin. Näkeehän sen sitten tuleeko vai ei.
Tänään löysin pytyn ihan kotisuomestakin. Alkoi vaan himottaa ne F1:n 780:t
BTW. Sain infoa, että toisen tulpan laittaminen kumpaakin kanteen nostaa komeasti Ducatin tehoa ja vääntöä tulee alhaalta kierroksilta asti. Onko kokemuksia moisesta?
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
- PD04
- Pyörä: Capo
Itte kun on noissa tapauksissa koittanu laittaa myyjälle kyselyä että mitenkä se ois suomeen myypästä niin ikuna ei oo güntterit vastanneet mittään. Ne ei joko lue posteja tai ei kaikki osaa senkään vertaa englantia, tai sitte ei vaan kiinnosta kun menee kuitenki kaupaksi. Ja soittaahan sinne ei uskalla, eipä siitä puhelusta kyllä mitään hyötyä suomeksi oliskaan vaikka kuinka kuuluvalla äänellä yrittäis artikuloida...
Joskus itte eka tajunnu kans tällä pikkusen huonolla saksalla että tätä ei voi huutaa kun hoksannu sitte että siinähän on edellinen "voittajahuutaja" asettanu hintarajan joka pitää ensiks ylittää ennenku huuto menee läpi. Ja se kaupanteko tapahtuu ihan viimeisellä minuutilla, melko onnenkauppaa usein että kuka sinne ehtii viimeisen gebötin ladata.
Joskus itte eka tajunnu kans tällä pikkusen huonolla saksalla että tätä ei voi huutaa kun hoksannu sitte että siinähän on edellinen "voittajahuutaja" asettanu hintarajan joka pitää ensiks ylittää ennenku huuto menee läpi. Ja se kaupanteko tapahtuu ihan viimeisellä minuutilla, melko onnenkauppaa usein että kuka sinne ehtii viimeisen gebötin ladata.
Kyllä vaan, samoin on käynyt kerran minullekin. Monen päivän kyttäys meni ihan hukkaan, kun tuli tosiaan ilmoitus ettei voi osallistua koko huuteluun eli joku täppä siellä myyjällä varmaan ilmoitusta laitettaessa on valittavana. Usein varmaan kyllä lähettävät tännekin, kun vain kysyy.Raimo kirjoitti:Nimenomaan pitää kysyä ensin ja sitten jos myyjä lupaa toimittaa suomeen, niin voi huutaa. Vinkkinä se, että kannattaa huutaa vaikka vain pieni nosto, jotta näkee onnistuuko. Mulla nimittäin meni yksi SuperTeneren rungon huuto mönkään, kun toimitus oli saksaan, ja myyjä kysyttäessä lupasi lähettää sen suomeen. No viimeisellä minuutilla aloitin huutamaan, niin Ebay ei hyväksynytkään huutoa, koska myyjä oli estänyt ulkomaalaiset huudot.
Lupaavasti alkanut eBay-urani on nyt kuitenkin 'jäähyllä', kun joku oli kaapannut identiteettini toimien kuitenkin siten, että ylläpito alkoi tsekata jotain ja pisti tunnuksen lukkoon. Nytpä sitten katsellaan saisiko sen auki vai miten...
Sitten mulla on käynyt aina hyvä säkä. Olen huutanut luetelluista toimitusmaista välittämättä ducatien osia ja jokainen myyjä on tuotteet lähettänyt, kun olen ensin kysynyt rahdin hinnan ja sitten lähettänyt rahat. Tosin joka kerta olen selittänyt myyjälle, että lähetän ensin rahat. Tuotteen voipi lähettää vasta, kun on rahat tilillä. Ei riskiä.
Paraikaa on (saksan ebayn kautta huudettu) Itävallasta tulossa norsuun toiset vanteet (jarrulevyineen) rupulikumeille.
Paraikaa on (saksan ebayn kautta huudettu) Itävallasta tulossa norsuun toiset vanteet (jarrulevyineen) rupulikumeille.
Kysäisepä tuolta http://www.atmracing.net/sylinterityot.shtml paljonko nicasilpytyn korjaus maksaisi.
Tosin ihmettelen, etteikö Suomesta löydy käytettynä esim. Pason pyttyä jos tosissaan etsii. On noita ainakin rompepäivillä ja tuttavien hyllyillä joskus näkynyt.
P.S ens viikonloppuna taitaa olla Jyväskylässä rompepäivät.
Tosin ihmettelen, etteikö Suomesta löydy käytettynä esim. Pason pyttyä jos tosissaan etsii. On noita ainakin rompepäivillä ja tuttavien hyllyillä joskus näkynyt.
P.S ens viikonloppuna taitaa olla Jyväskylässä rompepäivät.
- timpuktu
Kysyin pinnoittamista Hollannista ja olikohan se toinen paikka ruotsalainen. Pinnoitus ehjään pyttyyn teki n. 190 eur + verot ja postit. Mulla tuossa pytyssä on pari naarmua jotka ehkä pitäisi korjata hitsaamalla ja hitsaus teki n 50 / naarmu.
Löysin jo sopivan (en vielä ole saanut tarkistettua onko toleranssiluokka oikea) pytyn mutta ajattelin vielä kokeilla onnea ebayssa. Jos vaikka saisi huokealla varamännän ja renkaat ja muutaman lisäkuutiosentin. Ja kokemusta.
Jep. Lauantaina Jyväskylän romppeeseen penkomaan. Mulla on hakusessa osia Ducatiin, kahteen Puchiin ja Mobyletteen. Eiköhän siinä mene päivä kivasti.
Kysyin myyjähemmoilta ja ainakin toinen lupasi toimittaa tänne jos tulee suksee.
Löysin jo sopivan (en vielä ole saanut tarkistettua onko toleranssiluokka oikea) pytyn mutta ajattelin vielä kokeilla onnea ebayssa. Jos vaikka saisi huokealla varamännän ja renkaat ja muutaman lisäkuutiosentin. Ja kokemusta.
Jep. Lauantaina Jyväskylän romppeeseen penkomaan. Mulla on hakusessa osia Ducatiin, kahteen Puchiin ja Mobyletteen. Eiköhän siinä mene päivä kivasti.
Kysyin myyjähemmoilta ja ainakin toinen lupasi toimittaa tänne jos tulee suksee.
Ei liity sen enempää aiheeseen, mutta kävinpä vilkaisemassa nuo Mc Röklän sivut.
Aivan loistavia juttuja ja kuvagallerioita. Juuri sillä oikealla 'ei niin vakavalla naamalla' mentaliteetilla tuntuu kerho pyörivän ja vielä aktiivisen oloisesti.
Kannattaa vilkaista, jos joku ei vielä ole käynyt katsomassa!
Mahtavaa
Aivan loistavia juttuja ja kuvagallerioita. Juuri sillä oikealla 'ei niin vakavalla naamalla' mentaliteetilla tuntuu kerho pyörivän ja vielä aktiivisen oloisesti.
Kannattaa vilkaista, jos joku ei vielä ole käynyt katsomassa!
Mahtavaa
- timpuktu
Termos
Pyttyprojekti on edennyt senverran, että olen saanut 750SS i.e (ilmeisesti) pytyt kotiin jo joitain viikkoja sitten. Ne näyttävät olevan ihan hyvässä kunnossa samoin kuin ovat myös männät.
Toinen asia minkä laitoin jalalle on twinspark projekti, eli sovin koneistustyöt toisille tulpanrei'ille kansiin. Homma tehdään samalla ja samassa paikassa missä vaihdetaan väljäksi kuluneet pakoventtiilien ohjurit. Ilman ohjurin korjauksia en ehkä olisi tälläkerralla alkanut tulpanreikiä teettämään mutta melkeinpä se nyt kannattaa kokeilla kun kansitöitä on muutenkin. Saa nähdä minkälaisen äjäyksen tuplakipinä sitten aikanaan antaa.
Kaveri koneistamolla kertoi laittavansa BMW pronssiohjurit.... Italian ihmeeseen. Ohjurityö aiheuttaa sellaisen, että pako-ohjurien materiaali muuttuu valuraudasta pronssiin. Uskottava kait se on kun ammattilainen sanoo että hyvä siitä tulee. Kestäähän ne ohjurit pemarissakin jonkin matkaa pöristellä.
Se tuossa vaan on että kansitöitten takia moottorin kasauksen aloitus siirtyy arviolta viikolle 11, jolloin kannet vasta pääsevät työstöön. Toisaalta on siinä se hyvä puoli, että kulutkin ripottautuu pidemmälle ajalle pitkin kevättä ja vähän helpommin hukkuvat muitten laskujen joukkoon.
Pyttyprojekti on edennyt senverran, että olen saanut 750SS i.e (ilmeisesti) pytyt kotiin jo joitain viikkoja sitten. Ne näyttävät olevan ihan hyvässä kunnossa samoin kuin ovat myös männät.
Toinen asia minkä laitoin jalalle on twinspark projekti, eli sovin koneistustyöt toisille tulpanrei'ille kansiin. Homma tehdään samalla ja samassa paikassa missä vaihdetaan väljäksi kuluneet pakoventtiilien ohjurit. Ilman ohjurin korjauksia en ehkä olisi tälläkerralla alkanut tulpanreikiä teettämään mutta melkeinpä se nyt kannattaa kokeilla kun kansitöitä on muutenkin. Saa nähdä minkälaisen äjäyksen tuplakipinä sitten aikanaan antaa.
Kaveri koneistamolla kertoi laittavansa BMW pronssiohjurit.... Italian ihmeeseen. Ohjurityö aiheuttaa sellaisen, että pako-ohjurien materiaali muuttuu valuraudasta pronssiin. Uskottava kait se on kun ammattilainen sanoo että hyvä siitä tulee. Kestäähän ne ohjurit pemarissakin jonkin matkaa pöristellä.
Se tuossa vaan on että kansitöitten takia moottorin kasauksen aloitus siirtyy arviolta viikolle 11, jolloin kannet vasta pääsevät työstöön. Toisaalta on siinä se hyvä puoli, että kulutkin ripottautuu pidemmälle ajalle pitkin kevättä ja vähän helpommin hukkuvat muitten laskujen joukkoon.
Tuossa vanhassa Ducatin 750 2-venttiili koneessa kuuluu olla pronssiset pako-ohjurit ja valurautaiset imu-ohjurit. Sinne on jossakin vaiheessa joku laittanut imuohjurit pakopuolelle.timpuktu kirjoitti:
Kaveri koneistamolla kertoi laittavansa BMW pronssiohjurit.... Italian ihmeeseen. Ohjurityö aiheuttaa sellaisen, että pako-ohjurien materiaali muuttuu valuraudasta pronssiin.
Olen vaihtanut useaan ducatiin pako-ohjurit. Ohjurit saattavat olla väljät jo 20tkm ajetussa koneessa.
Jossakin vaiheessa rupesin teettämään ohjurityöt paikallisella kansivirittäjällä, joka laittaa ohjureihin jonkinlaiset fosforipronssiholkit. Nuo tuntuvat kestävän niinkuin pitääkin.
- timpuktu
Piti oikein käydä tarkistamassa tuo ohjurimateriaali. Ja.... Kyllä minä olen ollut ihan itse väärässä. Ohjurit on juuri kuin ''Norsu'' sanoo, eli pronssi (tms) pakopuolella ja rauta imussa. Jostain syystä imuohjurin alapää vain on pinnaltaan kellertävä, kun taas molemmista päistään mustuneen pako-ohjurin materiaali onkin tumman pinnan alla pehmeää keltaista metallia.
Parikymmentä tuhatta kilometriä kuullostaa lyhyeltä kestoiältä ohjurille. Toivottavasti bemarin pronssi kestää pitempään.
BTW. tekeekö tuo mainitsemasi kansivirittäjä niitä twinsparkkeja, eli toisia tulpanreikiä?
Parikymmentä tuhatta kilometriä kuullostaa lyhyeltä kestoiältä ohjurille. Toivottavasti bemarin pronssi kestää pitempään.
BTW. tekeekö tuo mainitsemasi kansivirittäjä niitä twinsparkkeja, eli toisia tulpanreikiä?