Moro !
Hyvältä näyttää
Olet näköjään toteuttanut sen mistä minä olen vain haaveillut
Mikä tuo takaiskari muutos on? Aiotko laittaa orkkis ilma-boxin takaisin?
Lisää vaan Domin projekti kertomuksia niin jospa saisi itsekkin innoitusta...
Takaiskariksi oli tulossa WP:n pitempi ja säädöillä oleva malli, mutta sitten ei ois kaasari käyny enää vakioimukaulan ja putsarikotelon kanssa. Siksi tyydyin vakioiskariin ja muuttamaan alkuperäisiä kiinnikkeitä sen verran alemmas, että ton uuden keulan kanssa pyörä seisoo "vaakatasossa". Myöhemmin jos ebay:stä onnistuis löytään edukkaan Domin WP:n niin laitetaan sellainen sitten.
Ilmaputsarikotelo tulee vakiosta modattu uusilla "sisukaluilla" ja verkotetulla sivumuovilla.
Keula pitäis olla 525:sta EXC:stä, kaveri hommas sen mulle ruottin tuliaisina. Kolmiopalat tilasin ebay:stä. Kulmaa en oo mitannu, silmämääräisesti näytti samalle kun vertailin?
Taakse on tulossa FMX:n 4" levee vanne jollain 140 tai 150 renkaalla, jos vaan mahtuu. Acerbiksen muovitankki odottelee hyllyssä asennustaan, alusarvikko, uudet käsisuojat, valomaski jne... Kunhan vaan kerkeis puuhailla......
Keulaputket maksoi 100 ekua, tosin siitä puuttu toisesta putkesta paluuvaimennuksen mäntä ja kymmenkunta shimmilevyä. No tuli sitten uusittua mäntä, päivitettyä molempiin putkiin shimmitys ja kaikki tiivisteet. Ebay:stä sain kolmiopalat halvalla joten kokonaisen etupään hinnaksi tuli 270 euroa. Ja kun huollon teki itte niin se ei maksanu mitään.
Takaiskari maksoi 130 euroa + toimituskulut saksanmaalta. Sovittelin sitä aikani ja totesin että en saa sitä järkevästi sinne mahtumaan, joten iskari olis myynissä.
....Takaiskari maksoi 130 euroa + toimituskulut saksanmaalta. Sovittelin sitä aikani ja totesin että en saa sitä järkevästi sinne mahtumaan, joten iskari olis myynissä.[/quote]
Moro !
Minulla olis tällainen iskari ylimääräisenä..
Tänä viikonloppuna piti tapahtua paljonkin, mutta jouduin lauantaina muihin hommiin. Näin ollen ihan kaikkea suunniteltua ei saanut tehtyä, mutta tässä jotakin.
Etupyörä on nyt vihdoinkin kiristämällä kiinni, sain sorvattua uudet holkit ja toiseen kierteet joten se on nyt OK.
Virtalukon uusi teline tuli tehtyä ja valomaski asenneltua.
Uutta ja kevyempää loppuputkea ehdin myös aloitella. Noi käyrät putket on otettu CBR 600 RR :n loppupukesta 0,8mm rosteria. Vaimentimen kuoren mankeloin 1mm alumiinista ja liimasin TIG:illä kiinni.
t24 kirjoitti:ABP:n pakokäriä tekisi minunkin mieli. Onko kokemusta XR:n käyristä dominaattoriin? Ei tarvis tehdä yhdistintä, jos laittaa vaan yhden pöntön.
Laitoin jokunen viikko sitten ABP:n XR:n käyrän Domiin. Jouduin mänttäämään putkea vähän lommolle ettei osuisi runkoon. Myös moottorin kiinnityslevyä täytyi viilata ja levyn ylempää kiinnitysruuvia muuttaa. Ylemmän kiinnitysruuvin hitsimutterin hioin levystä irti ja tein upotuksen uppokantaruuvin kannalle, mutteri siis ulkopuolelle niinkuin kuvasta saattaa näkyä.
Enska600 kirjoitti:
Taakse on tulossa FMX:n 4" levee vanne jollain 140 tai 150 renkaalla, jos vaan mahtuu.
Mulla pyörii 160 gumi ilman ongelmia.. vanne taitaa olla 4,25" tai 4,5"..?
Mut noista pakokäyristä utelisin..? onko hintansa arvosia..? Paljoko todistettua teho/vääntö lisää? ja onko tietoo miten vaikuttaa kun on eri pitusilla alku putkilla..? Eli niiku XR:ssä putket yhtyy n.20cm ennemmin ku domissa.. Ja ABP alkuputkien sisä halkaisia kiinostais myös..
PS. Kai sä nokka-akselin vaihrat/hiotutat kun kerta virittämään alat..?
Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee...???
No jos 160 pyörii ongelmitta niin sitten sellanen En nyt pahus vie löytäny sitä artikkelia. Mutta muistan kyllä lukeneeni jostakin jenkkipalstalta, että kyllä niillä pakokäyrien suurentamisella muun virityksen yhteydessä oli ihan mitattua vaikutusta. Kokoero näissä ei kuitenkaan ole mitenkään merkittävä alkuperäisiin verrattuna (+2mm halkaisijassa), joten saa nyt nähä.... No onhan noi "vielä" mukavamman näköiset kuin alkuperäiset. Pituuksista sen verran, että ainakin autoissa niillä on suurikin merkitys, joten kai näissäkin. No katotaan nyt sitten miten toi mun kyhäämä loppuputki vaikuttanee???
Ajatuksena oli, että kokeillaan ensin ja ajellaan "sisään" ja sen jälkeen vois jos siltä tuntuu niin hiottaa vähän enempi nostoa, muttei muuta. Tykkään tollasesta "vääntömoottorista" joten mitään sellaista "tehopataa" ei ollu tarkoitus tehdä.
Jos joku tietää missä motivaatiota olis kaupan niin voisin pari repullista ostaa..... Tuntuu ettei tää oikein taas etene. No täytynee yrittää nyt viikonloppuna saada taas jotain aikaan.
Tyylikään näkönen putki..! Se mun vanne oli muuten 4.25" mut eiköhän se 4"leveeki piisaa..160 kumille..? Putkien pituudesta vielä.. Nelipyttysen koneen putkien pituus juttu vaikuttaa reilusti, mutta.. 1mukiseen ei ymmärtääkseni päde samat selitykset..? ja sen takia aloinki kyseleen..
Toi GT-Motorin hioma nokka ei mun mielestä hirveesti vieny alavääntöä.. ellei sitä ajota reilusti myöhäselle niiku mulla on nyt, toimii TOD.kivasti n.4tonnista ylös päi.. ja pienten kierrosten vääntö hukka johtuu ajotuksesta.. Lisää nostoa= lisää vääntöä
Onkos noi enska vanteeet pian myynnis..?
Ja JOS sitä motivaatioo jollain on "liikaa niin mulle kans..
Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee...???
Tollanen siitä vaimentajasta nyt sitten tuli. Toi pään tekeminen otti "vähän" aikaa. Sisuskaluista on pari erilaista kammioversiota, joten kokeillaan niitä sitten kun käynnistyksen aika tulee. Paino täytyy vielä mitata kunhan sattuu sopiva vaaka kohdalle. Vielä pitää jossain vaiheessa vähän hioa ja hangata kiiltoa noihin