BMW G650X

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ruoste
Viestit: 352
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 6:56 am
Paikkakunta: Yli-ii

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

Sottapytty kirjoitti:
Kyllä tuo näyttää kilahtaneelta Muumipeikolta.
Repeäminen tapahtui klo 6:27 aamulla... :shock: :shock: :lol: Meinas kahvit lentää nenänkautta näppikselle.
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

No nyt tuo special malli on sitten nimetty virallisesti Muumipeikoksi, bodatuksi ja tatuoiduksi sellaseksi...yhtäläisyyksiä kieltämättä löytyy... :lol:
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Touratechillä ei taida vielä olla hintaa tuolle lisätankille, vai onko joku nähnyt (halpa se ei varmasti ole, mutta kuinka kallis) ?

Hollannissa eräs kaveri puuhaa jollain tasolla kai kaupallistettavaakin lisätankkia XChallengeen parhaillaan, ks.:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=283263

Ja ADV-huhu kertoo että turhatekki on myös tekemässä alulaukkusarjaa XC:hen, ensi kevääksi..?


Vaan on tuo dakaristi vihaisen muumin näköinen joo ;)
Avatar
Zurno
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 2:52 pm
Pyörä: Big trail 800
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Zurno »

Molemmat löytyy jo TT:n katalookista tankilla hinta 499€ laukkusarjalle ei vielä ole ilmoitettu hintaa.
Liitteet
XC Tankki.jpg
(422.1 KiB) Tiedosto ladattu 281 kertaa
Viimeksi muokannut Zurno, Pe Joulu 14, 2007 9:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Zurno kirjoitti:TT:n katalookista tankilla hinta 499€
Jos tuo sisältää tankin kaikkine hilppeineen, niin.. minusta tuo on jopa yllättävän edullinen, noin niinko Turhatek-lisätankiksi.
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

MarkkuHoo kirjoitti:
Zurno kirjoitti:TT:n katalookista tankilla hinta 499€
Jos tuo sisältää tankin kaikkine hilppeineen, niin.. minusta tuo on jopa yllättävän edullinen, noin niinko Turhatek-lisätankiksi.
Itse itseäni lainaten, tuossapa on aika hyvin koottuna G650X Rallye version palikat poimittaviksi oman maun ja lompakon mukaan.

Tuo kilahtaneen muumin etukate tuplalamppuineen päivineen on mm. reilun 1000 euroa.

http://www.touratech.com/shops/001/inde ... a646d9788c

Minusta tuo peli on hienon näköinen :))
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Liittyköhän tuo Turhatek-lempinimi jotenkin siihen että GX:ään on saatavana jo kolme erillaista pohjapanssaria :wink:

No eihän valinnanvarassa ole mitään pahaa, tuli taannoin tilattua se keskiraskasmalli. Muuten on hyvä, mutta "soi ja kaikuu" komeasti.
Tehostaa moottorin rouheaa ääntä ja kiveniskun kuulee varmasti, melkein säikähdin kun ensimmäinen sorahippu osui. Ongelma poistuu kun teen pienet vaimennustemput.
Avatar
talkku
Viestit: 1086
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Viesti Kirjoittaja talkku »

MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Tuonne meikäläisen talliin rullattiin sitten eilen sisään BMW G 650 Xchallenge haastamaan Africa Twiniä ja pikkutohtoria! Suht vähän käytetty 07 malli, Saksasta mp-liikkeestä rahdattuna suoraan kotipihaan. Kotimaan käytettyjen tarjonta kun on näissä minimaalista toiveikkain hintapyynnöin, niin päädyin tilaamaan suosiolla germaaniasta, kun tuontihomma on jotakuinkin tuttua entisiltä kerroilta jo.

Nimenomaan rullattiin talliin, koska pyörän paperit ja ennenkaikkea avaimet ovat tulossa postilähetyksenä alkuviikosta mp-liikkeestä, joten moottorin osalta ei pääse vielä huulien pöristyttämistä komiampiin ääniin.

No, tänne Oulun seudulle tuli räntää maahan, joten ei tuolla liene olisi ajamaan päässytkään. Joten: tilaus Touratechillle vetämään, jotta saa aikaansa kulumaan tallissa. :) Tarakka taakse ja pestävä vaahtomuovi-ilmanputsari nyt aluksi. Tarvikekahvansuojat olikin jo ennestään paketissa odottamassa. Öljyt ja suodatin vaihtoon, ja etuhammasratas pykälää pienemmäksi. Ja taakse tuli uutta rupulia kimppatilauksessa. Näillä lähdetään etenemään 8)
Avatar
Lassi
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 9:51 pm
Pyörä: Transalp750
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Onnea uudelle pyörälle Markku! Nyt kun vielä saatais kesäkausi alkuun täällä sohjolassakin... ihan HIEMAN polttelis tässä jo itselläkin.

Uutta lunta tullu kohta 10 senttiä... :(
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Onneksi olkoon!

Mistä ajattelit tilata 14 piikkisen rattaan? Wunderlicht vai Touratech/Usa.
Mulla olis myös ajatuksena alkaa käyttämään pienempää eturatasta.
Nyt mulla on 15/50 eli 50 piikkinen takana, lyhentää välityksiä aikalailla samoihin kuin 14/47.
Idea olisi lähinnä siinä että 15 piikkinen ei kuulemma mahdu poistumaan paikalta ilman takaswingin löysäystä, eli olisi siis näppärämpää pelata 14 piikkisten kanssa.

(EDIT: 15 piikkinen eturatas poistuu paikoiltansa ilman mitään swingin löystytyksiä)

ps. tilaa Touratech:iltä myös matalampi öljyproppu, alkuperäinen on sellainen tötterö että jää ensimmäiseen kunnon kiveen ja vie mukaansa palan moottorilohkoa.
Viimeksi muokannut Sottapytty, Ma Heinä 06, 2009 9:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Joo, noihin G650X-sarjalaisiin käy samat eturattaat kuin noihin F650GS -malleihin. Samoin myös öljynsuodatin esimerkiksi, ihan sama kampe noissa Rotaxeissa keskenään. Tilasin tuon eturattaan tarvikeosana ihan kotimaisesta liikkeestä, Allrightit ja Stormit yms - niistä löytää.

Täytyykin tutkia tuo öljyproppu, kiitti vinkistä.
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Kappas vaan! Esim. Allright:in kataloogissa eivät tarjoa kuin 16 piikkistä, ja vieläpä XChallengeenkin :roll:
Pitänee ihan soittaa ja kysyä.

Taakse käy "Husqvarna 510/570/610" takarattaat, vieläpä hyvin vähäisellä kiinnitysreikien viilauksella.
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Taitaa kataloogissa olla vain ne alkuperäiset koot listattuna jos merkin ja mallin mukaan katsoo, vaikka on niitä muitakin sopivia.

ADV-foorumilta JT:n ja Talonin 14 hampaisten varaosanumerot GX:ille:
- JT: varaosanumero JTF 402.14
- Talon: varaosanumero TG302-14
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Laitetaas tuon G650X:ni kuvaa näytille, pyöräkuviahan on aina mukava kattoa. Tässä vaikka sellainen Ennen->Jälkeen kuvasarjan osio Ennen (kuin mitään on ehditty viritellä/tuunailla).

Kuva
Vastaa Viestiin