Pääosin samoista syistä "uusi" Tenere vaikuttaa sangen mielenkiintoiselta pyörältä. Mielenkiintoista kuulla joskus käyttäjien kokemuksia. Vanha konstruktio ei ole pelkästään rasite, vaan toisaalta siitä voi jotain lastentauteja karsittu.Rapakko kirjoitti:Oma valintani on tämä Tenere mielummin, kuin Kotari siitä syystä, että en niin hirviästi tykkää/osaa ruuvata näitä vehkeitä, vaan keskityn mielummin ajamiseen ja ajotyylini ei ole semmosta, että vien pyörää kokoajan äärirajoille, joten en tarvi mitään huippualustaa jolla leijutaan louhikon yli. Omaa kokemusta Kotarista ei ole muutakuin yhdestä 80 luvun 250 krossista, joka oli melkein kokoajan rikki, mutta muuten kaikki perustuu ennakkoluuloihin, mitkä on tarttunut kuulluista ja luetuista jutuista ja nimenomaan kestävyyspuolen ongelmiin ja hirveisiin tärinöihin.
Saan vähemmällä rahalla semmosen pelin joka piisaa mun ajoihin vallan mainiosti, kun valitsen Teneren. Lisäksi se on mielestäni helevetin hyvän näköinen.
Ulukonäkö nyt on vähän makuasia. Niistä ei voi kiistellä, mutta huonosta mausta voi huomauttaa... Ehkä tenere on silleen tyylikkäästi ruma. Ovatkohan ne harmaat muovinpalat jotain kaatumasuojia, vai mikä niitten funktio on?
Meikäläinenkään ei kaipaa mitään ominaisuuksiltaan huippuunsa hiottua laitetta, vaan pikemmin luotettavaa MATKAkumppania, joka kohtuudella on vietävissä pahoihinkin paikkoihin (ja sieltä pois) satunnaisen tarpeen tai huonosti lanattujen pätkien yllättäessä. Tämmöiselle persaukiselle myös hinta on oleellinen tekijä. Jos olisin pyörää ostamassa, niin tätä kävisin ainakin kokeilemassa.
Transalppi on kyllä pettymys. Oliskohan mitään toiveita, että siitä tulisi vielä Dakar-versio?
Make & Laku