Yamaha XT660Z Tenere 2008
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Rapakko
- Viestit: 988
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
- Paikkakunta: Kokkola
Yamaha XT660Z Tenere 2008
Voi hyvinkin olla, että tulee kevääksi uusi XT660Z Tenere alle. Suomessa näyttää olevan vain kaksi väriä tarjolla, kun taas muualla kolme. No, todennäköinen väri olis kuitenkin musta, mutta pitääs tieten nähdä livenä ensin.
Tännehän voi pistää kyseisestä pärrästä tietoja sitä mukaan kuin niitä tippuu maailmalta. Niin ja voihan sitä muutenvainkin spekuloida ja arvioida.
Tännehän voi pistää kyseisestä pärrästä tietoja sitä mukaan kuin niitä tippuu maailmalta. Niin ja voihan sitä muutenvainkin spekuloida ja arvioida.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
- Rapakko
- Viestit: 988
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
- Paikkakunta: Kokkola
Luin tuolta hurrien voorumilta, että xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa. Tuntuu aika suurelta tehonlisäykseltä. sielä oli puhe juuri tästä tenerestä ja mitä siihen kannattaa tehä.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
XT660 X/R ketjussa (linkki) ATC kertoi saaneensa varsin mairittelevia tuloksia aika vähällä. 70 heppaa kuulostaa kuitenkin aika paljolta mutta ei mahottomalta. Onhan esim. KTM690SM:ssä samaa luokkaa tehoja, mikseipä se irtoais jampistakin.Rapakko kirjoitti:Luin tuolta hurrien voorumilta, että xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa. Tuntuu aika suurelta tehonlisäykseltä. sielä oli puhe juuri tästä tenerestä ja mitä siihen kannattaa tehä.
[quote="Rapakko"]Luin tuolta hurrien voorumilta, että xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa.
Suurella todennäköisyydellä power commander, taikka muu vastaava eri kartalla ohjelmoitava viritys boksi.
Suurella todennäköisyydellä power commander, taikka muu vastaava eri kartalla ohjelmoitava viritys boksi.
Ei tuosta ihan vähällä kyllä taiota 70 hummaa. Tuosta minun joposta irtoaa 55 kampi hummaa kokoputkistolla, vapailla ilmansuodattimilla ja pc:llä. Näin lonkalta heittettynä voisi 60 hepoa saada pienellä kansityöllä ja toisella nokalla. Ja jossei vielä riitä, niin taitaa saada tuon 700 raptori mönkkärin sylinterin ja kannen pienellä työllä käymään myös xt:n alakertaan, näillä eväillä sitten jo päästään suht lähelle sitä 70 hulvatonta hummaa.Rapakko kirjoitti:xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa
Kertokaapas kokeneemmat ensmmäisen pyörän ostoa suunnittelevalle, mitä tuollainen noin 50hp todellisuudessa tarkoittaa. Huippunopeuksia katsellessa nuo pyörät vaikuttavat laiskahkoilta dieseleiltä, mutta muistaisin nähneeni ihan hyviä kiihtyvyyslukuja. Johtuuko tuo matalahko hiuppunopeus välityksien loppumisesta? En minä mitään tykkiä kaipaa, mutta rekkojen ohittaminen ilman kilometrien suoraa olisi toivottavaa. Soralla ja taajamanopeuksissa 50hp on aloittelijalle luultavasti aivan liikaa, mutta sitä pitää malttaa säännöstellä kaasulla.
Biikke-lehti lupaa XT660X:lle vai mikä se motoversio olikaan, huipuiksi 170 todellista /182 mittarinopeus ( 7/05, katumotot testissä). Että kyllä ton nyt luulis 160 todellista kelaavan ainakin. Ja rekoista pääsee ohi pienemmälläkin vauhdilla. Vaikka harvemmin niitä tuolla sorateillä näkyykään.Pasi kirjoitti:50hv katupyörät kulkee noin 170, enskat häviää näille hieman isomman tuulenvastuksen takia. 140 huipuillakin rekan ohitus onnistuu jo paremmin kuin normiautolla. Eli 50hv enska on maantiellä ihan kelvollinen, ainakin yksin ajettaessa.
- Rapakko
- Viestit: 988
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
- Paikkakunta: Kokkola
Todennäköisesti talvella tulee laitettua XT660Z tenere tilaukseen, mutta katotaan nyt ensin hintaa ja muitakin tulevia malleja. Miten teillä joilla XT660 on jo, niin kokenmukset on tärinöistä matkavauhdissa 80-120kmh.
Kuuluuko 660 kuutioinen vielä halpaan vakuutusluokkaan, vai onko se 650 raja, mistä lähtee nousemaan.
Kuuluuko 660 kuutioinen vielä halpaan vakuutusluokkaan, vai onko se 650 raja, mistä lähtee nousemaan.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
- MarkoV
- Viestit: 527
- Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
- Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
- Paikkakunta: Joutseno
No ainakin Ifillä ja Pohjantähdellä on vielä ihan perinteiset vakuutukset jos ei halua koko vuodesta maksaa...Kale kirjoitti:Taitaa jo melkein jokaisella vakuutusyhtiöllä olla se teho-paino suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu käytössä, joten eipä taida kuutiot enää vaikuttaa vakuutuksen hintaan.
Marko
Pessimisti ei pety!
Marko & Husqvarna FE 350 -15
Marko & Husqvarna FE 350 -15
- impreza_MY04
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Tammi 04, 2007 11:55 pm
- Pyörä: BMW R1200GS -08 Haibike Full FatSix 7.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Tapiolassa saa myös tämän teho-painosuhteisen vakuutuksen seisontaan varsinaisella ajokaudella 1.4-31.10. Ajaminen varsinaisen ajokauden ulkopuolella on "ilmaista". Ja bonuksia kertyy jopa 10% vuodessa. Omat vakuutukseni laskivat ainakin huomattavasti tällä teho-painosuhde-hinnoittelulla.MarkoV kirjoitti:No ainakin Ifillä ja Pohjantähdellä on vielä ihan perinteiset vakuutukset jos ei halua koko vuodesta maksaa...Kale kirjoitti:Taitaa jo melkein jokaisella vakuutusyhtiöllä olla se teho-paino suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu käytössä, joten eipä taida kuutiot enää vaikuttaa vakuutuksen hintaan.
Marko
Lisää tarinaa vakuutuksista tuolla:
viewtopic.php?t=1621
Tero R.