Uusia Jammuja

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1121
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Uusia Jammuja

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

http://www.yamaha-motor.fi/products/mot ... xt660z.jsp

tämä ja muita.. :D

Edit:

Ehtipä Heikki ensin... :lol:
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Jerry Cotton
Viestit: 243
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 4:45 pm
Pyörä: Harkinnassa.
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

Samanhenkistä SuperTenereä odotellessa...
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mikähän tässä XT660Z:ssa on erilaista kuin XT660R:ssä?

edit: no ulkonäkö tietenkin, mutta muuten?
virta
Viestit: 855
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 8:19 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virta »

Pasi kirjoitti:Mikähän tässä XT660Z:ssa on erilaista kuin XT660R:ssä?
Tankki ja jarrut. Joustoissa ja maavarassakin jotain nimellistä eroa.
- jani
Avatar
Raimo
Viestit: 1274
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Myös pakoputki on vedetty järkevämmin kuin perus XT660:ssä. Mahtavaa, upeaa kun tulee näitä matkaenduroita lisää, ja Jaappanilaiselta merkiltä. Honda, Suiza ja Kawa; Herätys!!

Jos itävaltalainen ei ole vaihtoehto, niin sitten voi hankkia tämän italialaisen ??

ps. Voi kun olisi se i-hana sinikeltainen värityskin tarjolla :)
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Ron Jeremy
Viestit: 149
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ron Jeremy »

Toihan on mielenkiintoinen peli, mitäs tuumaatte?

http://www.yamaha-motor.fi/products/mot ... w=overview

Oiskohan toi sellainen pitkällä huoltovälillä oleva enska joka on vielä suht. kevytkin 126kg
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Avatar
anttiv
Viestit: 25
Liittynyt: La Touko 05, 2007 10:07 pm
Pyörä: Gary Fisher Cake 1
Paikkakunta: Rankkula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anttiv »

Ron Jeremy kirjoitti:Toihan on mielenkiintoinen peli, mitäs tuumaatte?

http://www.yamaha-motor.fi/products/mot ... w=overview

Oiskohan toi sellainen pitkällä huoltovälillä oleva enska joka on vielä suht. kevytkin 126kg
Mulla on ollut nyt vähän aikaa 2003-mallinen tollanen ja möhköihin ei oo paluuta. Huoltovälit on lyhyet (1000km/5 kisaa), mutta kun tuolla ei kuitenkaan ole mitään järkeä asfaltilla jurnuttaa niin aika paljon se on kuitenkin hikitunneissa. Spooria, krossirataa, peltoa, mitä nyt laillista maastoa ajamaan pääsee tolla tulee vedeltyä. Kilvissä on, tosin kylille ei viitti lähteä kun ei ole mitään hiluja kiinni.

Kyllä se suohon uppoaa (kun ei osaa vetää plaanissa niinku speelmannit), mutta nousee dekadin helpommin kuin matkamöhkö. Alusta kestää paljon enemmän runtua ja vauhtia.

Suomalaisesta www.offroadpro.net löytyy aika paljon läppää näistä ja vastaavista.
T: Antti
--
Rankkulan puistoenskaklupi - toistaiseksi mennään kauramoottorilla
Avatar
mti
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja mti »

anttiv kirjoitti:
Ron Jeremy kirjoitti:Toihan on mielenkiintoinen peli, mitäs tuumaatte?

http://www.yamaha-motor.fi/products/mot ... w=overview

Oiskohan toi sellainen pitkällä huoltovälillä oleva enska joka on vielä suht. kevytkin 126kg
Mulla on ollut nyt vähän aikaa 2003-mallinen tollanen ja möhköihin ei oo paluuta. Huoltovälit on lyhyet (1000km/5 kisaa), mutta kun tuolla ei kuitenkaan ole mitään järkeä asfaltilla jurnuttaa niin aika paljon se on kuitenkin hikitunneissa. Spooria, krossirataa, peltoa, mitä nyt laillista maastoa ajamaan pääsee tolla tulee vedeltyä. Kilvissä on, tosin kylille ei viitti lähteä kun ei ole mitään hiluja kiinni.


Kyllä se suohon uppoaa (kun ei osaa vetää plaanissa niinku speelmannit), mutta nousee dekadin helpommin kuin matkamöhkö. Alusta kestää paljon enemmän runtua ja vauhtia.

Suomalaisesta www.offroadpro.net löytyy aika paljon läppää näistä ja vastaavista.
Huom! Toi ei ole sama vehje kun puhdas kisaenska wr 250 f.. huomaa perässä R. On suunniteltu myös katukäyttöä silmälläpitäen, joten huoltovälikin on varmasti otettu huomioon moottoria suunniteltaessa. :wink:
Ande749
Viestit: 781
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: Pole Taiga
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

mti kirjoitti:
anttiv kirjoitti:
Ron Jeremy kirjoitti:Toihan on mielenkiintoinen peli, mitäs tuumaatte?

http://www.yamaha-motor.fi/products/mot ... w=overview

Oiskohan toi sellainen pitkällä huoltovälillä oleva enska joka on vielä suht. kevytkin 126kg
Mulla on ollut nyt vähän aikaa 2003-mallinen tollanen ja möhköihin ei oo paluuta. Huoltovälit on lyhyet (1000km/5 kisaa), mutta kun tuolla ei kuitenkaan ole mitään järkeä asfaltilla jurnuttaa niin aika paljon se on kuitenkin hikitunneissa. Spooria, krossirataa, peltoa, mitä nyt laillista maastoa ajamaan pääsee tolla tulee vedeltyä. Kilvissä on, tosin kylille ei viitti lähteä kun ei ole mitään hiluja kiinni.


Kyllä se suohon uppoaa (kun ei osaa vetää plaanissa niinku speelmannit), mutta nousee dekadin helpommin kuin matkamöhkö. Alusta kestää paljon enemmän runtua ja vauhtia.

Suomalaisesta www.offroadpro.net löytyy aika paljon läppää näistä ja vastaavista.
Huom! Toi ei ole sama vehje kun puhdas kisaenska wr 250 f.. huomaa perässä R. On suunniteltu myös katukäyttöä silmälläpitäen, joten huoltovälikin on varmasti otettu huomioon moottoria suunniteltaessa. :wink:
Olisi varmaan kuitenkin kannattanut tehdä tuo siitä 450-kuutioisesta. Kaksipuolikas on liian pieni mukavaan soratieajeluun.

Tenerestä pistää itseäni silmään erityisesti kaksi seikkaa, 17-tuumainen takarengas ja vaatimaton 183 kilon kuivapaino.

Nykyäänhän tosin alkaa olla jo oikeastikin karkeita renkaita myös 17-tuumaisina, ainakin Mitaksen C-02:sta saa mutta silti ihmetyttää tuo valittu koko, kun mainoksessa luodaan mielikuvaa vaikka minkälaisista seikkailuista kestopäällysteen tuolla puolen. Sillä kai 18-tuumaisinakin löytyy samat katuenskarenkaat kuin 17-tuumaisina..?
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

WR250R

Viesti Kirjoittaja Pasi »

mti kirjoitti:Huom! Toi ei ole sama vehje kun puhdas kisaenska wr 250 f.. huomaa perässä R. On suunniteltu myös katukäyttöä silmälläpitäen, joten huoltovälikin on varmasti otettu huomioon moottoria suunniteltaessa. :wink:
Minusta tuo vaikuttaa lähinnä ruiskulla kuristetulta kisaenskalta. On syytä epäillä, onko huoltovälit sen kummemmat. Huoltokirjassa voi olla mutta onko oikeasti. En usko että WR250R tulee olemaan myyntimenestys: offroad-ajoon välttää kuristamatonkin versio ja makkaranpaistoendurossa auttamattoman pieni (mm. tankki, huoltovälit, huippunopeus...).

Mun näkemyksen mukaan tämä on tuotu markkinoille syystä että WR250F ja WR450F ei enää saa valkokilvellä.
Viimeksi muokannut Pasi, Ti Syys 11, 2007 9:01 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

XT660Z

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ande749 kirjoitti:Tenerestä pistää itseäni silmään erityisesti kaksi seikkaa, 17-tuumainen takarengas ja vaatimaton 183 kilon kuivapaino.

Nykyäänhän tosin alkaa olla jo oikeastikin karkeita renkaita myös 17-tuumaisina, ainakin Mitaksen C-02:sta saa mutta silti ihmetyttää tuo valittu koko, kun mainoksessa luodaan mielikuvaa vaikka minkälaisista seikkailuista kestopäällysteen tuolla puolen. Sillä kai 18-tuumaisinakin löytyy samat katuenskarenkaat kuin 17-tuumaisina..?
Tuommonen siitä tulee kun kopioi vanhan R-mallin ja vähän modaa siihen erilaista ulkonäköä.
Avatar
HeikkiL
Viestit: 628
Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
Pyörä: Kaik' o mänt
Paikkakunta: Jakarta
Viesti:

Re: Uusia Jammuja

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

JOS ei jo olisi Kerttulia ja JOS ei tarvitsisi ajella kaksi päällä, niin siinähän se olisi... :)

Tuskin kannattaa odotella henkeä pidätellen Supertenere Mk II:ta, eikä sille välttämättä löytyisi yhtä hyvää markkinarakoakaan, kuin tälle yksipyttypatpattimelle. Rehellinen kohtuuhalvalla tehty reissumoto, josta pikkuviilailuilla saisi varmasti mukavan reissukaverin.
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Nyt alkaa näyttämään hyvältä. Joutuukohan vaihtamaan keväällä yamaha-leiriin.


Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Viesti Kirjoittaja talkku »

nyt myös JAK " joutuu " laittamaan kotarin lihoiksi. kun tuo uusi tenere saapuu markkinoille. http://www.youtube.com/watch?v=FSD18UJZFkc
MarkkuHoo
Viestit: 1145
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Hienoa tosiaan että ensi kevääksi tulee uusia adv-tyyppisiä malleja, jammuhan tuli ihan puskista tässä 690 adv odottelussa :) (joka alkaa vaikuttaa kyllä ensi vuodeksi pahasti turhalta :(.

Veikkaan inhorealistisesti kyllä että tuossa tulee olemaan harmillisen halpa/heikko alusta. Kapian näköset on teleskoopit ja no, takapäästä ei ota selvää vielä.
Vastaa Viestiin