Pirelli MT21

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Pirelli MT21

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Semmonen vihje että Reliatecillä on Pirellin MT21stä myynnissä aikas sopuhintaan, esim:

90/90-21 60€
120/80-18 64€
140/80-18 74€

Kyseessähän on semmoinen intermediate-rengas eli toimii aika hyvin seurusteluendurossa ja kestääkin aika mukavasti.
jyrki
Viestit: 474
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Paitsi ettei ole varastossa, vaan tilaustavaraa.
Huono tie, parempi mieli.
Avatar
mti
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja mti »

Onko millaisia kokemuksia noista MT21:stä? Tilasin ittelle Reliateciltä kyseiset kumit. Paljon tulee mettässä ajoa sekä myös työmatkaa (15km suuntaansa).
isoenska
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 3:35 pm
Paikkakunta: EURA

MT21

Viesti Kirjoittaja isoenska »

Itsellä on edessä ja takana 21:t! Takarengas on melko eläväinen jos ajelee paljon soralla ja hiekkateillä. Ihan hyvä yleisrengas sekalaiseen ajoon, takarenkaalla ajettu n. 4000 ja alkaa olemaan loppu. Eturengas kestää varmaan n. 8000-10000 km.
Itse kokeilen seuraavaksi hieman agressiivisempaa rengasta taakse (Dunlop908RR:ää on kehuttu kun vaan löytyisi jostain). Karoosta on hyvät
kokemukset 950 Adven kanssa! Eturengas on vielä itselläkin hakusessa, pitää vaan ilmeisesti kokeilla vielä lisää eri vaihtoehtoja.
-KAITSU-

jos metsään haluat mennä nyt ...
A&KTM
Viestit: 306
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 12:47 pm
Paikkakunta: JKL

Re: Pirelli MT21

Viesti Kirjoittaja A&KTM »

Pasi kirjoitti:Semmonen vihje että Reliatecillä on Pirellin MT21stä myynnissä aikas sopuhintaan, esim:

90/90-21 60€
120/80-18 64€
140/80-18 74€

Kyseessähän on semmoinen intermediate-rengas eli toimii aika hyvin seurusteluendurossa ja kestääkin aika mukavasti.
En tiedä onko seos koventunut, mutta ktm:n alla kesto takasella on ollut luokkaa reilu 2000km, mikä mielestäni ei ole paljon. Kuitenkin mielestäni hyvä rengas, koska on sen verta edullinen et ei nopsa kuluminen juuri haittaa ja kuviokin sopivan karkea. Oon tilaillu jostain ulkomailta noin 60€:n hintaan...
Antti
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Mulla ollut nyt kolme takarengasta ja kesto ollut 1500-4000 km ja omasta mielestä samanlaisella käytöllä. Eli mahdollisesti yksilö eroja? Ihan hyvä varsinkin takana, eteen en välttämättä ottaisi, hieman "epämääräinen" etukumina mielestäni. Etukumi ei tunnu kovin äkkiä kuluvan eli niiden kanssa on sitten naimisissa :twisted:
antti
Undertow
Viestit: 68
Liittynyt: Su Touko 14, 2006 4:55 pm
Paikkakunta: Luoma-aho

Viesti Kirjoittaja Undertow »

Toista takarengasta mennään. Eka kesti reilut 3000 km sekalaista ajoa, nykyisella ajettu URAAn keikka (reilut 1700 km). Tässä tuntuu pintaa riittävän vielä pitkiksi ajoiksi, mutta rengas olikin hyllyllä parisen vuotta ennen alle pääsyään. Ilmeisesti kovenee ja sitä myöden kesto paranee. Etusella päästelty sitten se n. 5000 km ja menee helposti toiset. Etunen on hieman hermostuneen oloinen ja silloin tällöin nykii sivulle, mutta tosipaikoissa ja reilusti ajettaessa on aina pitänyt. Se hermostuneisuus tuntuu enemmän paikoissa, jossa mennään hitaammin ja nätimmin :)
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Hmm, minä taidan ajaa hitaammin ja nätimmin sitten :wink: juurikin hiekalla ja pehmeässä ei oikein löydy luottoa.
antti
Avatar
Roiske
Viestit: 1397
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Nyt on mullakin ensimmäiset MT21:t alla edessä ja takana, pienen testilenkin kerkisin ajaa, ja aika samanlaisia tuntemuksia tuli kuin parilla edellisellä kirjoittajalla.

Eturengas on melko eläväinen, mutta vain pehmeällä hiekalla, enkä tarkoita tällä mitään soramonttua, vaan ihan tiellä jos sattuu hieman pehmeämpi kohta, niin ei mitään luottoa minne vetää. Asfaltilla ihan kohtuu mukava jopa, mutta onhan se tielle hyväksyttykin.

Takarengas on oikeastaan ihan hyvä, kiihdytys ja jarrutus pito OK. Sladissa tuntuu pito olevan sitten aika paljon huonompaa, mutta suht tasaista kallistuksesta riippumatta, joten sivuluisu on yhtä juhlaa.

Ensi kokemusten perusteella taakse otan tuon ihan mielellään, mutta eteen etsin seuraavaksi jonkun muun, saa nyt nähdä miksi se muuttuu kuluessaan ja pitää kokeilla vielä eri rengaspaineilla.
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Alkukesästä oli MT21 edessä ja Karoo takana. Kummassakin mielestäni tautisen hyvä pito. MT21 paras eturengas tähän mennessä. Karoo vain kului takana 2000km:iin. Vaihdoin sitten T63:n eteen ja MT21:n taakse. T63 ei oikein pitänyt, etunen yritti aina alta pois ellei pitänyt jotain 1,5bar paineita ja nyt on etuvanne sitten mutkalla. Takana MT21 kestänyt 5000km ja ensi viikolla menee vaihtoon.

Nyt tulee sitten MT21 eteen ja taakse.

Riku
Avatar
Roiske
Viestit: 1397
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Nyt kun oon enemmän ajanut, niin olen huomannut tuon etusen tarvitsevan painoa päälleen lisää, jotta pysyy kurssissa pehmeällä. Huomasin tuon kun siirsin painoa eteen tiukempiin mutkiin, jolloin pyörä meni niinkuin pitääkin, mutta suoralla taas vaeltelu alkoi. Ajattelin tämän perusteella kokeilla keulaputkien nostoa, kun ne aiemmin oli T-kappaleen tasassa, niin nostin 7mm yli ja kas kummaa, kun pyörä rauhoittui kummasti. Ei se hyvä ole vieläkään, mutta nyt on vähän mukavampi ajaa. Tietysti tuo ei enduro ajoa ajatellen ole mikään hyvä ratkaisu, mutta jos sillä saisi tuon renkaan ajettua vaihto kuntoon.
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Olen ajellut asfalttia viimeiset 2tkm ja paineet on ollut takana 2,8bar. Nyt on keskinappulat takarenkaasta revenneet sivuilta irti.


Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
jussit
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 1:32 pm
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja jussit »

RTJ kirjoitti:Terve

Olen ajellut asfalttia viimeiset 2tkm ja paineet on ollut takana 2,8bar. Nyt on keskinappulat takarenkaasta revenneet sivuilta irti.


Riku
Onpa rajut rengaspaineet. Asfaltilla paineet kasvaa entisestään renkaan lämmetessä. Onkohan osasyy kovissa paineissa ja renkaan lämpötiloissa kun palat ovat revenneet. Itse käyttäisin reilusti alle 2 bar paineita. :roll:
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

jussit kirjoitti:
RTJ kirjoitti:Terve

Olen ajellut asfalttia viimeiset 2tkm ja paineet on ollut takana 2,8bar. Nyt on keskinappulat takarenkaasta revenneet sivuilta irti.


Riku
Onpa rajut rengaspaineet. Asfaltilla paineet kasvaa entisestään renkaan lämmetessä. Onkohan osasyy kovissa paineissa ja renkaan lämpötiloissa kun palat ovat revenneet. Itse käyttäisin reilusti alle 2 bar paineita. :roll:
Tämä on ikuisuus kysymys, kun toiset sanoo, että asvaltille nappularenkaissa pitää nostaa paineet mahdollisimman koviksi, jottein kuumene liikaa...

Kukas nyt kertoisi absoluuttisen totuuden?

Terveisin
Mika TA-91
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mika TA-91 kirjoitti:Tämä on ikuisuus kysymys, kun toiset sanoo, että asvaltille nappularenkaissa pitää nostaa paineet mahdollisimman koviksi, jottein kuumene liikaa...

Kukas nyt kertoisi absoluuttisen totuuden?

Terveisin
Absoluuttia ei ole tarjolla, vain suhteellista: olen ruukannut ajella noin 1,5...2 paarin paineilla ja pääasiassa intermediate tyyppisillä (MT21, TKC80) renkailla. Olen joskus huvikseen kokeillut pitempien asvalttisessioiden jälkeen renkaiden lämpöjä ja ne ovat aina olleet lämpöiset mutta eivät missään nimessä kuumat.
Vastaa Viestiin