DR600 kaasarin ominaisuus?
Valvoja: Moderaattorit
DR600 kaasarin ominaisuus?
Terve, tuli ostettua tommone iloinen DR600 -85.
Yksi asia ärsyttää jo nyt, kierrokset jää päälle vaikka kaasu palautuu ihan asiallisesti.Onkohan tuo ominaisuus vai joku oire kaasarissa?
Kaasari ei ole kuulemma alkuperäinen.
Samanlaista kierrosten hidasta palautumista on jossain ~samanikäisissä autonromuissa, sillä on haettu jotain päästöjen vähentymistä?
Moisen haluaisin heti pois, en ruvennut heti aukomaan paikkoja vaan jos jollain olisi niksi moisen habitin poistamiseen...
Yksi asia ärsyttää jo nyt, kierrokset jää päälle vaikka kaasu palautuu ihan asiallisesti.Onkohan tuo ominaisuus vai joku oire kaasarissa?
Kaasari ei ole kuulemma alkuperäinen.
Samanlaista kierrosten hidasta palautumista on jossain ~samanikäisissä autonromuissa, sillä on haettu jotain päästöjen vähentymistä?
Moisen haluaisin heti pois, en ruvennut heti aukomaan paikkoja vaan jos jollain olisi niksi moisen habitin poistamiseen...
Jaa-a, itselläni vm88 tekee ihan samaa muttei kylmänä.Kaasutin on vakio ja takuulla puhdas ja vaijerit kunnossa.ei tuosta mitään haittaakaan ole ja olen sen pistänyt ominaisuuden piikkiin. Ikäänkuin luisti ja hahlo olisivat sen verran väljät että kovilla kierroksilla imun ollessa suuri,se takertuisi kiinni hieman tai sitten kaasuttimen kalvo/jousi on huonossa hapessa.Mutta tokkopa tuo nyt ajoa haittaa.Moposportilla saattaisi olla pari hyvää korvauskaasuttimen virkaa ajavaa 4t kaasaria tai sitten jotkut ovat asentaneet myös dr650:sen kurkun ja kaasarin kyseiseen enduroon.
..
kierrosten pitäminen
Voi hyvin olla 'ominaisuus', ei välttämättä miellyttävä... mutta ominaisuus kuitenkin.
Ox siinä kaasarissa alipaineluisti?
Ox siinä kaasarissa alipaineluisti?
Juu, mulla oireilee DR600 -86 lievästi samaan suuntaan. Itse epäilen tuota kyseistä kalvoa ja sen venymistä/ puhkeemista.
Pitää katsoa kun ehtii.
Ps. Käytättekö käsikäyttöistä puolipuristinta käynnistäessänne, jos käytätte niin missä tilanteessa vai onko turha laite, itsellä vielä pahvilaatikossa.
Jaa niin, tukehtuuko teidän Dr:t jos antaa kaasun sillai tosinopeesti, toikin voisi johtua tuosta kalvosta ehkä.
Pitää katsoa kun ehtii.
Ps. Käytättekö käsikäyttöistä puolipuristinta käynnistäessänne, jos käytätte niin missä tilanteessa vai onko turha laite, itsellä vielä pahvilaatikossa.
Jaa niin, tukehtuuko teidän Dr:t jos antaa kaasun sillai tosinopeesti, toikin voisi johtua tuosta kalvosta ehkä.
Mulla oli ainakin -86 -mallissa suoravetoinen Mikunin "Flat slide" kaasari kiihdytyspumpulla. Samoin kolmessa kaverin samanlaisessa pyörässä.Tomppa71 kirjoitti:Juu, mulla oireilee DR600 -86 lievästi samaan suuntaan. Itse epäilen tuota kyseistä kalvoa ja sen venymistä/ puhkeemista.
Pitää katsoa kun ehtii.
Käsikäyttöistä puolipuristinta tarvii ainoastaa, jos automaattipuolipuristimen vaijeri menee poikki. Jos vielä käsikäyttöisen vaijeri menee poikki, niin sitä puolipuristinta voi käyttää suoraan käsinkin sieltä venttiilikopan vivusta.
404 HTTP Error File not found
Kaasarin kalvo on muistaakseni inhan kallis judanssi jos se on revennyt.Joskus niitä on liimailtu toimivin tuloksi kumiliimalla tai vastaavalla.Itsekkään en ole pahemmin aukaissut kaasarin yläkantta,vois olla joskus ajankohtaista mutta yleensä tuo kalvon repeäminen vaikuttaa tyhjäkäyntiin aaltoilevasti, näin ainakin 4 sylinterisissä peleissä.Litteäluisti kaasutin olisi kyllä siisti kunhan sen saisi säätöihin.
Hyvin ainakin mulla vastaa kaasuun kun nopeasti kääntää kahvaa,
Itse käytän kumpaakin puristinta eli käsikäyttöistä myös, käsikäyttöisellä on helppo löytää polkaisukohta,joka on silloin kun kiksiä kädellä kääntämällä löytyy kohta jossa puristimen kahva jää osittain pohjaan(mäntä yläkuolokohdan paikkeilla) ja kiksiä kääntämällä napsahtaa takaisin ylös. Näin saa hetkellisesti kevyemmän polkaisun aikaiseksi.
Itse käytän kumpaakin puristinta eli käsikäyttöistä myös, käsikäyttöisellä on helppo löytää polkaisukohta,joka on silloin kun kiksiä kädellä kääntämällä löytyy kohta jossa puristimen kahva jää osittain pohjaan(mäntä yläkuolokohdan paikkeilla) ja kiksiä kääntämällä napsahtaa takaisin ylös. Näin saa hetkellisesti kevyemmän polkaisun aikaiseksi.
..
Pitänee kokeilla tuotakin.pmk17 kirjoitti:Kaasarin kalvo on muistaakseni inhan kallis judanssi jos se on revennyt.Joskus niitä on liimailtu toimivin tuloksi kumiliimalla tai vastaavalla.Itsekkään en ole pahemmin aukaissut kaasarin yläkantta,vois olla joskus ajankohtaista mutta yleensä tuo kalvon repeäminen vaikuttaa tyhjäkäyntiin aaltoilevasti, näin ainakin 4 sylinterisissä peleissä.Litteäluisti kaasutin olisi kyllä siisti kunhan sen saisi säätöihin.
Miten muuten käynnistys onnistuu teillä puolilämpimänä?
mulla aika huonosti.
Kylmänä 2 - 5 potkaisua,
Puolilämpimänä 5-20 potkaisua sit lähden kahville
(rikastimen asento arvoitus mihin laittaa)
Lämpimänä 1 potkaisu
Ja toi kalvo pitää kyllä tarkistaa, ehkä kaasuun vastaavuus voisi johtua siitä (kiihdytyspumppu toimii kyll)
Nyt aamuisin lämpömittarin ollessa +4-6, yleensä tokalla kunnon polkasulla lähtee,sitä ennen tietenkin muutama kammion "tuuletus" kiksistä kääntämällä puolipuristinta hieman käyttäen. Puolilämpimänä ei ole ongelmia, jos sattuu sammumaan ekaan risteykseen parin sadan metrin jälkeen,teen tuon muutaman "tuuletusliikkeen" ja sitten kunnon pari polkaisua, tietty käynistyminen on silloin jostakin syystä hieman hankalampaa muttei mitään ylitsepääsemätöntä,rikastin puoliasentoon tai tapille,ei kuitenkaan kokonaan pois.
Sen olen huomannut että jos ei tule sellaista voimallista napakkaa polkaisua,sitä saa polkea sitten tuomiopäivään asti. esim. pari mun kaveria ei saanneet edes lämpimänä peliä käyntiin kun ovat tottuneet käyttämään sähköstarttia ikänsä.Pojilta puuttu potkusta se jokin
Sen olen huomannut että jos ei tule sellaista voimallista napakkaa polkaisua,sitä saa polkea sitten tuomiopäivään asti. esim. pari mun kaveria ei saanneet edes lämpimänä peliä käyntiin kun ovat tottuneet käyttämään sähköstarttia ikänsä.Pojilta puuttu potkusta se jokin
..
-
Agitheosis
- Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
- Viesti:
DR:n käynnistäminen ja puolipuristin
Tomppa71 kirjoitti:Ps. Käytättekö käsikäyttöistä puolipuristinta käynnistäessänne, jos käytätte niin missä tilanteessa vai onko turha laite,
itsellä vielä pahvilaatikossa.
Itellä toi pienempi ja uudempi.... monettakohan kertaa jo tätäkin kirjotan, mutta eipä se mittään. Mun tapauksessa on käyny niin että pyörän edellinen omistaja ei puhunu mitään käynnistämiseen liittyvistä kommervenkeistä ja täsä ny viidettä kesää harjottelen tuntemaan millanen persoona toi pikkutohtori oikeen on. On meinaan ollu välillä tosi tuskasta ku oon luullu että moorpyöräily onkin vaan ja ainoostaan tätä laitteitten kanssa tappelemista. Toivoisinkin että kukaan tällä foorumilla kirjoitteleva ei sorru siihen että "pistää vahingon kiertämään" osto ja myynti - osaston suosiollisella avustuksella. Eihän homman nimi pitäisi olla se että itsekeskeiset k****äät viilaavat linssiin jokaista jolta vain sattuu kauppaan tarvittava summa löytymään. Aivan kuin p***oisi omalle reviirille ja vieläpä juuri siihen missä ruokailee.....Tomppa71 kirjoitti:Miten muuten käynnistys onnistuu teillä puolilämpimänä?
......se siitä vuodatuksesta ja asiaan. Puolipuristinta (käsikäyttöinen) on pakko käyttää (tai sitte istuttava ja ootettava jäähtymistä) ``puolihullun´´ lämpöisenä. Mitä ilmeisimmin on kysymys kaasarin höyrylukkoilmiöstä jossa polttoaineesen muodostuu höyrykuplia. Tällöin ryyppy pois, hana auki ja puolipuristin pohjassa 2-5 potkua tuuletusta ja sitte ihan normaalisti. Toinen on että hieman pidempään, vaikkapa työvuoron parkkipaikalla seistyään, on samalla tavalla aivan hengetön, aivan kuin polttoaine valuisi tai haihtuisi johonkin. Mitään vuotoa en ole huomannut enkä ilmiselvää vikaa löytänyt. On vaan sotkettava rauhallisesti (tietäen että tämä on ihan normaalia ja että eipä ole uusi asia) 5-15 kertaa niin lähtee ja käy ja toimii kuin ei koskaan olisi ollut mitään vikaa. Tiedä sitte mistä johtuu....
Ei tukehdu mutta "miettii" sekunnin murto-osan. Oon pistäny ton nelitahtisuuden + ykspyttysyyden piikkiin.Tomppa71 kirjoitti:Jaa niin, tukehtuuko teidän Dr:t jos antaa kaasun sillai tosinopeesti, toikin voisi johtua tuosta kalvosta ehkä.
9 vuotta DR600 omistin, ja olen ollut siinä luulossa, että kaikissa on tuo "Flat slide" kaasutin. Tosiaan kolmen kaverin pyörissä se on ollut näin. Piti ihan ottaa varaosakirja nenän eteen, ja sieltähän ne molemmat kaasutintyypit löytyi. Onko joku päässyt vertaamaan näitä eri versioita? Mulla toimi ko kaasari ongelmitta. Kannattaa tarkistaa, ettei kiihdytyspumppua käyttävä vipstaaki ole menettänyt toimintakykyään kuoleentuneen jousen takia. Sen voi helposti tarkistaa ulkoisesti jaksaako se painaa mäntää alas kaasuttaessa. Samalla voi katsoa jaksaako männänpalautusjousi nostaa männän takaisin ylös.
Jos kiihdytyspumppu ei toimi, niin kone tukehtuu varmasti vääntäessä kaasun nopeasti pohjaan.
Jos kiihdytyspumppu ei toimi, niin kone tukehtuu varmasti vääntäessä kaasun nopeasti pohjaan.
404 HTTP Error File not found
Re: DR:n käynnistäminen ja puolipuristin
Tämä piikki on erittäin lyhyt eikä siihen paljoa mahdu. Jos kaasari on sopivaa mallia (FCR tai vastaava) ja oikeassa vireessä niin miettisaika jää verrattain lyhyeksi.Agitheosis kirjoitti:Ei tukehdu mutta "miettii" sekunnin murto-osan. Oon pistäny ton nelitahtisuuden + ykspyttysyyden piikkiin.
Oho, ketjuhan venynyt...
No, tuossa mun ostoksessa taitaa olla tommonen "flat side".Ainakin se on Mikuni ja kiihdytyspumpulla.
Sen tarkemmin en vielä tutkinut.
Joka tapauksessa ko.ilmiö pitää saada pois, suorastaan ärsyttävä.
Nyt kumminkin tarmo menee ton laitteen käynnistyksen opetteluun, on ruvennut olemaan suorastaan työläs saada käyntiin.
Luulin jo löytäneeni vian, kun sieltä kiksin vierestä lähtee puolipuristimelle vaijeri ja sähköjohtokin jonnekkin.No se piuha oli tankin alla olevassa putkiliittimessä "vaan huulilla", oikeestaan irti, vain sen suojakortsun varassa.
Liitin kiiini ja mopohan oli laaki ja vainaa potkia käyntiin.
Muutaman kerran starttailin ja sammuttelin, hyvin toimi.
Sitten vaihtamaan toista ajovalopolttimoa, homma oli hieman työläs, ja naapurinkin kanssa sättäilin.No siinähän meni äkkiä 20min.
Kokeilin valoja... ja olivat tosi himmeät, sitten hävisivät melkein kokonaan.
Ko. tilassa ei meinannu taas lähteä millään käyntiin vaikka kuinka potki.
Lopulta kumminkin lähti ja valotkin pelas hienosti.
Taitaa olla akku niin, huomenna jos sen vaihtais.
Otin kumminkin vanhan yöksi lataamoon, ja jos aamulla lähtee ladatulla patterilla käymään niin olen erittäin tyytyväinen.
Mikä sen kiksin-puolipuristimen yhteydessä olevan piuhan tarkoitus on?
Maadottaako sytkää tai jotain??
Vähän harjoittelua tämä on papattimen kanssa, ei ole tommosta vehjettä ennen ollut.Sielunelämä aukenee tipoittain.
No, tuossa mun ostoksessa taitaa olla tommonen "flat side".Ainakin se on Mikuni ja kiihdytyspumpulla.
Sen tarkemmin en vielä tutkinut.
Joka tapauksessa ko.ilmiö pitää saada pois, suorastaan ärsyttävä.
Nyt kumminkin tarmo menee ton laitteen käynnistyksen opetteluun, on ruvennut olemaan suorastaan työläs saada käyntiin.
Luulin jo löytäneeni vian, kun sieltä kiksin vierestä lähtee puolipuristimelle vaijeri ja sähköjohtokin jonnekkin.No se piuha oli tankin alla olevassa putkiliittimessä "vaan huulilla", oikeestaan irti, vain sen suojakortsun varassa.
Liitin kiiini ja mopohan oli laaki ja vainaa potkia käyntiin.
Muutaman kerran starttailin ja sammuttelin, hyvin toimi.
Sitten vaihtamaan toista ajovalopolttimoa, homma oli hieman työläs, ja naapurinkin kanssa sättäilin.No siinähän meni äkkiä 20min.
Kokeilin valoja... ja olivat tosi himmeät, sitten hävisivät melkein kokonaan.
Ko. tilassa ei meinannu taas lähteä millään käyntiin vaikka kuinka potki.
Lopulta kumminkin lähti ja valotkin pelas hienosti.
Taitaa olla akku niin, huomenna jos sen vaihtais.
Otin kumminkin vanhan yöksi lataamoon, ja jos aamulla lähtee ladatulla patterilla käymään niin olen erittäin tyytyväinen.
Mikä sen kiksin-puolipuristimen yhteydessä olevan piuhan tarkoitus on?
Maadottaako sytkää tai jotain??
Vähän harjoittelua tämä on papattimen kanssa, ei ole tommosta vehjettä ennen ollut.Sielunelämä aukenee tipoittain.