Meillä on Raahen moottorikerhossa mun kakkosnelosesta tekemäni renkaan irroitustyökalu vanteelta. Ja Louisilta ostettu tasapainoituspukki. Niillä mä olen pärjännyt.
Nyt kuitenkin harkitaan, että kerholle ostettaisiin oikein rengaskone. Mistä niitä saa ja mitä ne maksaa?
Mistä noi ratapyöräilijät on vehkeensä hommanneet? Niillä homma sujuu tuolla varikoilla aika sutjakkaan. Nyt en pääse kysymään, kun en ole radalle menossa vähään aikaan.
Nostellaan vanhaa topikkia ylös. Rengaskonetta haen minäkin, joskaan ei paineilmalaitetta vaan ihan mekaanista. Lähinnä siis sellaista joka painaa renkaan pois vanteelta käsin kampeamalla. Jossain rannikolla on seppä joka niitä kai itse väsää. Soitinkin ja tilasin kapineen. Toimitus piti olla "huomenna" siitä on nyt yli kuukausi, joten vinkkejä koneista kaivataan. Gyntterikin myy koneita ja yritin sieltäkin rengas tilauksen yhteydessä, mutta tulematta jäi
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)
Täsä foorumis on kans yx kyläseppä siin susirajan toisella puolella (kaarinast katottuna).
Teki just semmosen mekaanisen kumi pois vanteest "konen" ja oli kyll hemmetin toimivan näköinen ku mulle lähetti kuvia siit,kyseinen seppä on kans tehnyt ite alumiiniset laukut,nekin pirun nätit!
En tiedä miten hänellä aikaa/innostusta riittää väsämään muutama mutt ainahan voi kysäistä ku hän tulee takas,täl hetkel karjalan reissul mopottimen kaa ajamassa
Itsekin etsin kohtuuhintaista käsikäyttöistä 'konetta' ja löysinkin sopivan hintaisen ja -laisen HarborFreights:n sivuilta 100 taalan yhteishintaan. Ainoa mutta on se hinta millä sen kotosuomeen saapi, elikkä noin 300€ tulleineen, rahteineen! Jatkettuani surffailua löysin samaisen kiinalaisen vaihtimen Savenmaa Ky:n sivuilta Nivalasta 99€ hintaan. Soittelin ja kyselin olisiko heillä siihen moottoripyörälisuketta muttei ollut eikä tiedetty tuleeko, mutta jos nyt kuitenkin porukat ilmaisisivat kiinnostusta aiheeseen niin ehkä he sitten harkitsisivat lisukkeen maahantuontia. Alla linkit aiheesta.