Vielä rengasvalinnasta

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
juh@
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 7:42 pm
Pyörä: AT RD07A
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja juh@ »

Enduro 3 on tunnetusti lyhytikäinen rengas. Muuten siinä ei ole mitään vikaa. Itse päädyin Metzeler Touranceen, jotka vaikuttavat erinomaiselta ainakin asfaltilla ja sorateillä. Hintaa oli Reifenversandilla n. 120€ pari. Kulutuskestävyyskin pitäisi olla hyvää luokkaa, sen näkee sitten ajan myötä.

Vertailua renkaista voit kurkistella täältä: http://vstrom.info/fom-serve/cache/8.html

Edit: Sadepäivänä kerkee hengailla täällä :(
404 HTTP Error File not found
juha
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 6:46 pm
Pyörä: Suzuki DL650
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

juh@ kirjoitti:Enduro 3 on tunnetusti lyhytikäinen rengas. Muuten siinä ei ole mitään vikaa. Itse päädyin Metzeler Touranceen, jotka vaikuttavat erinomaiselta ainakin asfaltilla ja sorateillä. Hintaa oli Reifenversandilla n. 120€ pari. Kulutuskestävyyskin pitäisi olla hyvää luokkaa, sen näkee sitten ajan myötä.

Vertailua renkaista voit kurkistella täältä: http://vstrom.info/fom-serve/cache/8.html

Edit: Sadepäivänä kerkee hengailla täällä :(
120e pari! Olisiko ollut 180e, sen verran laskuri antaa ja siihen toimituskuluja vähän päälle. Mä kysäsin Orimattilan mp -osilta http://www.mposat.com tarjouksen tourancesta irtovanteelle asennettuna ja tasapainotettuna, 245e. http://www.moottoripyora.org tarjoaa tourancea yhteishintaan 200e, kävin eilen kurkkaamassa sieltäkin hinnat. Taidan orimattilasta renkaat ottaa, tasapainottaa ne pitää kuitenkin...
Mitä tourancen ominaisuuksiin tulee niin itse tykkäsin kyllä renkaasta tosi paljon. Viime kesänä ajoin takarenkaalla yli 12tkm mutta eturengas kului jostain syystä paljon nopeammin, noin 9tkm jälkeen vaihtokunnossa. Asfaltilla tuon pito on todella hyvä sateellakin. Varmaan kulutuskestävyyden puolesta yksi parhaita Michelin Anakeen kanssa.
Avatar
juh@
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 7:42 pm
Pyörä: AT RD07A
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja juh@ »

Näkyy poistuneen sisärenkaallinen 130 valikoimasta. Hinta oli silloin 65€ takaselle ja 55€ etuselle. Tosin toimittivat vyörenkaan samaan hintaan kun ei ollut sisärenkaallista silloinkaan vaikka varastossa oli "valojen" mukaan. Kulut oli kimppatilauksessa 15€ pari.
404 HTTP Error File not found
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Ääni Tourancelle kans täältä.
Mä olen nyt ajanut 3000 km tänä vuonna niillä ja hyvin toimii. Asfaltilla erinomainen eikä paha hiekallakaan. Liukkaalla savella vähän hutero ja pehmeässä hiekassa samoin. No laitetaan vaan vauhtia lisää.

Reifenversandin hakukone antaa tohon sun pyörään 100/90-19 eteen, hinta 53,23 ja 130/80-17 taakse, hinta 81,33.

http://www.reifenversand.com/shop/query ... +Typ+-R+13

Noi eturenkaat näytti olevan loppu varastosta, mutta kyllä niitä äkkiä tulee lisää. Mä tilasin kaksi kuukautta sittenTourancet ja Karoot ja Karoon saldo oli nolla. Renkaat tuli kuitenkin muutamassa viikossa kotiovelle, ja toimituskulut oli 7 euroa per rengas, kun tilasin viisi rengasta.

Pekka
:shock: :shock:

PS. Sinuna mä ajaisin vaan ne Enduro 3 renkaat kylmästi loppuun, laittaisin tilauksen Reifenversandille ja vaihtaisin sitten Touranceen.
Renkaan vaihto maksoi Raahessa kahdelle renkaalle 26.- tasapainotuksineen, kun en vielä jaksanut opetella itse vaihtoa.

PS2. Toi hakulinkki ei näköjään enää toimi suoraan, mutta sieltä etusivulta pääsee valkkaamaan pyörän ja hakemaan renkaita.
Viimeksi muokannut Pekkavee, Ti Touko 17, 2005 6:43 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
juha
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 6:46 pm
Pyörä: Suzuki DL650
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

ähh, meikäläisen ulosanti tökkii... noi mainitsemani hinnat oli tietenkin afrikkalaisen kokoja 90/90-21 ja 140/80-17 mutta kysyjällähän onkin bemari.
Juh@ on saanut nakit kyllä tosi edullisesti.
Avatar
Jarkko
Viestit: 1046
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: ex.LC8 Adv.
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

juha kirjoitti: 120e pari! Olisiko ollut 180e, sen verran laskuri antaa ja siihen toimituskuluja vähän päälle.
Joo, mulle TA:n koot kevättalvella 2005:
Reifenversand.com :sta

90/90- 21 M/C 54 S TOURANCE 50,59 euroo
130/80R 17 M/C 65S TL TOURANCE 79,02 euroo

plus postit, 4 rengasta 25,52 euroo.
-jarkko-
Kuvat
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Toi kieli ei nyt välttämättä ole ongelma.
Kyllä siellä pärjää englannillakin:

http://www.reifenversand.com/shop_eng/i ... p_tpl=5501

Mutta luottokortti onkin hankalampi juttu. Se on tosi helppo ja kätevä tapa maksaa nettikaupoissa ja muita vaihtoehtoja ei juuri ole, ainakaan mitään käteviä ja halpoja.

Sovi jonkun luottokortin omistavan kaverin kanssa homman hoidosta, vaikka oluttuopillista vastaan. Luottokorttiostaminen on mun mielestä aika turvallista nykyään. Tilasin muuten tankkilaukun tänään Touratechilta Saksasta luottokortilla.

Pekka
:shock: :shock:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

TomiKoo kirjoitti:Kyllä nyt on painostus kova... :wink:

Noita Touranceja mietin itsekin, mutta kun kysyin parista paikkaa hintoja päätin unohtaa moiset hienoudet! Halvin tarjous oli 360? alta-alle asennettuna... :shock:
On noi Suomen Bemarikaupat aika käsittämättömiä tossa hinnoittelussaan.
Ainakin se Mototrip siellä Espoossa pitää tosi kovia hintoja, joita voi tarkistella niiden nettisivuilla. www.mototrip.fi

Älä mene sinne vaihtamaan renkaita "alta alle". Kyllä sä osaat ne pyörät ottaa irti siitä Bemarista itsekin, ja vie ne sitten vaihtoon, vaikka bussilla, johonkin muualla kuin Bemarikauppaan.

Pekka
:shock: :shock:
Avatar
juh@
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 7:42 pm
Pyörä: AT RD07A
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja juh@ »

404 HTTP Error File not found
Avatar
JiiPee
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 9:30 am
Pyörä: 790 Rreissuenduro
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Olen Pekan kanssa samoilla linjoilla että ne pyörät on hyvä irroittaa itse, samalla tulee vilkaistua takarattaan vaimenninkumit ja pyörien laakeroinnit.

Muistutankin vielä pikku Gessusta että kun olet saanut takapyörä paikoilleen, ketjut säädetty ja taka-akseli kiristettyä niin kandee jälkikiristää ketjunsäätötorxit ettei ne pyöri löysälle ajossa.
Kannatta jälkikiristää vaikka vaihdattaisit liikkeessäkin.

Loppuuko Tourancesta muuten ensin pinta vai pito vai kyllästyykö siihen että rengas vaan kestää, kestää ja kestää :wink:

Mä olen ajanut alkukeväät ja ulkomaanreissut Saharalla mutta kiinnostaisi kokeilla Tourance-pariakin joskus. Pitääkö Tourance paremmin kuin asfalttirenkaina käyttämäni Sahara & TKC80 ?

JiiPee
Avatar
JiiPee
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 9:30 am
Pyörä: 790 Rreissuenduro
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Olen Pekan kanssa samoilla linjoilla että ne pyörät on hyvä irroittaa itse, samalla tulee vilkaistua takarattaan vaimenninkumit ja pyörien laakeroinnit.

Muistutankin vielä pikku Gessusta että kun olet saanut takapyörä paikoilleen, ketjut säädetty ja taka-akseli kiristettyä niin kandee jälkikiristää ketjunsäätötorxit ettei ne pyöri löysälle ajossa.
Kannatta jälkikiristää vaikka vaihdattaisit liikkeessäkin.

Loppuuko Tourancesta muuten ensin pinta vai pito vai kyllästyykö siihen että rengas vaan kestää, kestää ja kestää :wink:

Mä olen ajanut alkukeväät ja ulkomaanreissut Saharalla mutta kiinnostaisi kokeilla Tourance-pariakin joskus. Pitääkö Tourance paremmin kuin asfalttirenkaina käyttämäni Sahara & TKC80 ?

JiiPee
Avatar
Raimo
Viestit: 1274
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

JiiPee kirjoitti:Mä olen ajanut alkukeväät ja ulkomaanreissut Saharalla mutta kiinnostaisi kokeilla Tourance-pariakin joskus. Pitääkö Tourance paremmin kuin asfalttirenkaina käyttämäni Sahara & TKC80 ?
Ei välttämättä pito parane, mutta kulutuskestävyys kasvaa ja polttoaineen kulutus saattaa tippua yllättävästikin. Eräällä Norjan reissulla vaihdoin katurenkaan Dominaattoriin takarenkaaksi, ja kulutus tippui n. 0,5 litraa sadalle verrattuna nappularenkaaseen.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

JiiPee kirjoitti: Mä olen ajanut alkukeväät ja ulkomaanreissut Saharalla mutta kiinnostaisi kokeilla Tourance-pariakin joskus. Pitääkö Tourance paremmin kuin asfalttirenkaina käyttämäni Sahara & TKC80 ?

JiiPee
Varmaan pitää paremmin asfaltilla kuin TKC80. Näkeehän sen jo pintakuviosta.
Olen yrittänyt saada jalkatappeja maahan ajamalla ympyrää harjoittelemalla jossain parkkipaikoilla, mutta ei ole onnistunut. Ehkä se johtuu ton GS:n jalkatappien sijainnista. Muutama vuosi sitten mulla oli R1150R ja siitä sai tapit maahan pyörittämällä ympyrää, silloin Survival kurssilla.

Tai toi johtuu uskalluksen puutteesta, renkaat pitää kyllä.

Samoin mutkaisella asfalttitiellä voi kallistaa tosi reippaasti ja meno eikun paranee ja tuntuma hallintaan on tosi hyvä.

Pekka
:lol: :lol: :shock: :shock:

PS. Toi mun Geeässä on tosi hauska ajaa niin asfaltilla kuin hiekallakin :lol: :lol:
Avatar
Ossy-57
Viestit: 385
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 5:54 pm
Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350
Paikkakunta: Liikola

Viesti Kirjoittaja Ossy-57 »

kerrankin osui kohdalleen, on nimittäin BT 45 alla r100 katupelissä ja Tourancet Gessissä, molempi parempi BT kestää hyvin tonnisenkin alla kun ei vaan mene moottoritielle 2 päällä. Hiekalle se sitten mikään hyvä olekaan, jos toki ei r satanenkaan. Tourance tuntuu toimivan hyvin hiekalla niinkuin PekkaVeekin kirjoitti, tosin tuntuu varoittavan märällä aika helposti mutkissa. Olisko se se kun on niiin kivaaaaaaa,hups. Ajattelin tosin kokeilla Bridgestonen matkaenskarengasta seuraavaksi kun niitä saan sopivasti.. onko kellään kokemusta? Näyttää hyvältä. ps. BT45 (taka)puhkesi viime kesänä mutkassa 2 päällä, on niin jäykkä rengas ettei tullu edes kylmä hiki kun kaartelin tien poskeen. Oli ensimmäinen kerta kun en itse laittanut vanteelle, oli sisärengas laitettu mutkalle......
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
Ylimatti
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

En sitten saanut vieläkään TKC:ta alle, kun joutuu sää(s)tämään tuota talouspolitiikkaa. Laitatin rengasliikkeessä viime kesäisen puoliksiajamani misukan taakse ja maksoin siitä kympin mielelläni. Ja voi että miltä tuntui! Sain taas rutkasti lisävahvistusta sille, että enää ei minulle myydä yhtäkään Siltakiven TW48:a! Tuo nyt alla oleva Michelinin T66X ei todellakaan ole mikään kurarengas, mutta silti tuntuu että sekin on jopa soralla mukavamman tuntuinen takana kuin tuo neljäkasi. Asfaltilla todella hyvä - niinkuin vyörenkaalta voi odottaakin? En ole kyllä täällä paljon porukan käyttäneen tuota T66:tta; saakohan sitä edes enää?

Mun arvostelussani hakkaa kyllä TW48:n mennen tullen; olkoon muut mitä mieltä tahtoo ;)!
Taas menossa jonnekin...
Vastaa Viestiin