Suurempi takarengas Dr650Se:hen ja muutama muu huoltoasia.

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

suurkeuruu1
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 4:55 pm

Suurempi takarengas Dr650Se:hen ja muutama muu huoltoasia.

Viesti Kirjoittaja suurkeuruu1 »

Terve,

Renkaiden uusinta olisi ajankohtainen pyörään, mietiskelinkin tässä että voisiko vakiokoon 120 tilalle laittaa 130 - renkaan, muuttaako ajokäyttäytymistä mihinkä suuntaan vai muuttaako ollenkaan, renkaat tulisi olemaan TKC-80. Niin ja tietääkö kukaan siitä pienestä pyöreästä ilmansuodattimesta siellä ilmanputsarikotelon päällä josta lähtee letku kaasariin että mikäs huoltoväli sillä mahtais olla, ja paljonkos on tuon normaalisuodattimen vaihto/putsausväli seka-ajossa, laitatteko siihen öljyä ja millä pesette. Sen verran aikaa on viime endurosta että olo on korjaushommissa kuin mummolla vappuna espalla. Kiitos vastauksista.
(ps. mistä mahtaisi johtua kun kaksi päällä ajettaessa tulee ketjuista todella kova räpätysääni melkein kaikilla kierrosalueilla, yksin ajettaessa ei ongelmaa ole, ketjut eivät ole liian kireällä eikä löysällä mielestäni ?!
PRKL kun ei allrightin huoltopukki mahdu pyörän alle niin ketjujen rasvaus on edelleen siis taitolaji.

Viikonlopputerveisin !
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Räpätys kuuluu mullakin samalla tavalla, arvelen että se on se ketjun alapuolella oleva pyörivä vekotin, liekö se ohjari nimeltään. Se nimittäin kolisee kun sormella heiluttelee.

Toisaalta, ketjun sisäpinta näyttää kulumisen merkkiä, eli voisi kuvitella että se rapaa johonkin ketjulenkin sisällä... Vissiin siihen pitkulaiseen muoviohjariin.

Rasittavaa se joka tapauksessa on...
Avatar
Turska
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 9:21 pm
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Turska »

Kakspäällä räpättää varmaankin se ylempi ketjunohjainrulla.
yksin ajaessa alempi... räpätykset loppui mulla kun sorvasin nailonista rullat,jotka kuulalaakereilla varustin :)
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

En usko että seuraisi mitään harmia jos 120sen tilalle murjasee 130sen.

Ilmanputsari kaipaa huoltoa lähinnä tarpeen mukaan eikä sen suhteen ole tarpeen miettiä varsinaista huoltoväliä. Enskassahan on tavallisesti pestävä vaahtomuovisuodatin joka pestään ilmanputsarinpesuaineella ja öljytään ilmanputsariöljyllä. Minä pruukaan katsastaa ilmanputsarin melko usein ja pestä&öljytä sen silloin tällöin = monta kertaa kesässä.

Sen lisäputsarin tarkoituksesta mulla ei ole hajuakaan, ei mulla vain sellaista ole :roll: :roll:

Piikkaa autotallinlattiaan kuoppa johon pukki laitetaan niin saat vähennettyä korkeutta :lol:
canam
Viestit: 783
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 9:10 pm
Pyörä: canam
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja canam »

Käytän kumpaa sattuu sopivasti saavan 120 tai 130.
Pyörä pattinkien päälle ja pukki alle.
Canam
Ylimatti
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

120:lla en ole vielä ajanut, joten en osaa sanoa eroa. Siinä pienessä huohotinletkun päässä olevassa suodattimessa on vain ohut vaahtomuovi; pesen sen samalla kun ilmanputsarinkin, eli "tarpeen mukaan". Riippuu ajosta niinkuin "kaikki" sanoo.

Liian usein ei varmaan voi pestä, mutta Reparaturanleitung DR 650 1990 bis 96 eli korjauskäsikirja ehdottaa että 3000 km välein olisi putsattava. Kuvittelisin, että kuivalla hiekalla ajettaessa 1000 km ei varmaan ole yhtään liian lyhyt väli?

Sen pikkufiltterin huljuttelin viimeksi suksirasvan poistoaineella kun sattui olemaan käsilllä. Vaahtomuovifiltterin olen pessyt samalla, millä lähtee kaikki muukin lika joka paikasta, eli vesiohenteisella mäntyöljypohjaisella Pineline-pesuaineella. On muuten Ympäristömerkkikin sillä tuotteella, by the way, eli osta tie ;).

Millä muuten öljyätte sen suodattimen? Olen käyttänyt moottoriöljyä ja aseöljyä; mitä on ollut helposti käsillä. Kevyellä kädellä laitettuna...
Taas menossa jonnekin...
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kyllä mie käytän vaahtomuovisen ilmanputsarin öljyämiseen ihan tarkotusta silmälläpitäen valmistettua/myytyä öljyä, merkki on Motorex.
Avatar
paspit
Viestit: 238
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 2:14 pm
Pyörä: BMW R1100GS Scrambler, ex- DR 650R
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja paspit »

130/80-17 Michelin Siracilla viime kesän ajelin, nyt alla 140/80-17 Pirelli MT90. Vaihdoin mallia, kun iso osa ajeluista asfaltilla, ja kokoa, kun ajattelin kokeilla. Enpä ole eroja huomannut, samanlailla voi kantata, ei tunnu kumi mitenkään kulmikkaalta tai soikealta. Kulumisesta en vielä näillä kilometreillä voi sanoa mitään, mutta vielä ei ainakaan pahalta näytä. Ja rek.otteessa kooksi merkattu tuo 130.
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kyllä siinä eroa on. 130 näyttää selkeästi miehekkäämmältä! 8)
Vastaa Viestiin