Mitä koetatte ite korjata?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Re: Tekisin ehkä ite enemmän

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

peter kirjoitti:mutta eioo huoltokirjaa ku mopo on sakemanni.. (mistähän XTZan kirjan sais vaivatta (ilmaiseksi tai halavalla..? SZR-pyörän manuaali löytyy, muttei se oo ihan sama...), ja sähköropleemat ovat asia sinänsä...
Tuolta
http://ursa.irk.ru/manual/
löytyy Tenere 750 ohjeet.
Enpä tiedä onko se ihan erilainen kuin sun 660.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
peter

Nokun ei varmaan oo..

Viesti Kirjoittaja peter »

750 on kaksmukinen, joten ei varmaankaan sama..?

Katurassi SZR, millä on sama moottori, omii myös erilaisen sähköjärjestelmän kun XTZ 660.. entiiä miksi?

Nyt on murheena toimimaton takavalo.. Jarruvalo kyllä toimii, ja parkkiasennossa palaa oikea vilkku..???? (lamppu kyllä ehjä)
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

karmolis kirjoitti:Seuraava sellainen operaatio olis venttiilivälysten tarkastaminen.
Runoilin sulle ohjeet wikiin.
mikajj
Viesti:

itse korjaaminen

Viesti Kirjoittaja mikajj »

Kurapyörät taitaa vetää insinöörejä jotenkin puoleensa, sen verran paljon näyttää olevan itse rakenneltuja ja rempattuja ajopelejä.
Itse en ole vaihdelaatikkoa joutunut purkamaan, mutta melkein kaikki muut paikat on tullut käydyksi läpi jossakin pyöristä. Yhden pytyn olen itse hoonannut ja aloittelijan tuurilla tuli ihan hyvä. Kaikki kuluvien osien vaihdot ja huollot teen itse, viime aikoina myös renkaanvaihdot. Hitsaus- ja koneistushommat ei onnistu kotikonstein, ja jos tarvitsee hakea säätöjä jarrupenkissä niin sitten pitää viedä penkitettäväksi. Haaveena olisi mitoittaa ja rakentaa itse uudet imutorvet vakioilmaboksin tilalle, saa nähdä tuleeko tehdyksi.
peter

Näistä puheista päätellen

Viesti Kirjoittaja peter »

en ihmettele että pajoilla ei pahemmin näy duroja..

esim. Viimeksi kun ajoin F.Nymanin ohi siellä oli "valmiiden pyörien" rivissä pelkkiä katurasseja..

Onko niin että isorenkaisilla ajavat nuolevat haavansa itse ja ruuvaavat vauriot...

Itsellä ym. ropleemat itsehoitoon...
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Re: Näistä puheista päätellen

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

peter kirjoitti:en ihmettele että pajoilla ei pahemmin näy duroja..

esim. Viimeksi kun ajoin F.Nymanin ohi siellä oli "valmiiden pyörien" rivissä pelkkiä katurasseja..

Onko niin että isorenkaisilla ajavat nuolevat haavansa itse ja ruuvaavat vauriot...

Itsellä ym. ropleemat itsehoitoon...
No näin se varmaan menee. Pienet kolhut ei tunnu missään eikä niitä tarvitse edes korjata. Katteet yms. on niin olemattomat, että ei ne yleensä hajoa, paitsi multa on mennyt etupleksi pari kertaa kaatuillessa.
Tankin naarmut saa olla korjaamatta, niitä tulee kuitenkin lisää, mulle.

Moottoriongelmat yms. hoituu sitten varaosia vaihtamalla tai huoltotoimilla itse.
Ja huollot on parasta tehdä itse, silloin tietää että ne on kunnolla tehty.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin