kilkatukset pois
Valvoja: Moderaattorit
kilkatukset pois
oliskohan 20w/50 vai olikohan se 20w/40 kuitenkin valvoline,moottoripyörä öljy sopivampi.
nyt 10w/50 moottoripyörä öljy kuumaana kuuluu pieni kilkatus,venttiilit ok
pyörä bmw r1100rt vm. 96
nyt 10w/50 moottoripyörä öljy kuumaana kuuluu pieni kilkatus,venttiilit ok
pyörä bmw r1100rt vm. 96
Kokeilepa joskus Nesteen 20W-50 mineraaliöljyä.
Olen käyttänyt sitä 40.000 km mun R1100GS pyörässä, eikä kilkata, ei savuta eikä kuluta öljyä. Pyörällä ajettu nyt 80.000 km.
Maksaa jotain 12.- neljän litran pönttö Nesteen huoltoasemilla, niillä joilla sitä on. Ihan ohjekirjan mukainen öljy.
Ei toi boxeri mitään moottoripyöräöljyjä kaipaa, kun siinä on se kuivakytkinkin ja vaihteistossa omat öljyt.
Pekka

Olen käyttänyt sitä 40.000 km mun R1100GS pyörässä, eikä kilkata, ei savuta eikä kuluta öljyä. Pyörällä ajettu nyt 80.000 km.
Maksaa jotain 12.- neljän litran pönttö Nesteen huoltoasemilla, niillä joilla sitä on. Ihan ohjekirjan mukainen öljy.
Ei toi boxeri mitään moottoripyöräöljyjä kaipaa, kun siinä on se kuivakytkinkin ja vaihteistossa omat öljyt.
Pekka
Täällä on muuten R1100 huolto-ohjeet.
Oletko huommannut.
viewtopic.php?t=857&start=0
Sopivat hyvin myös tohon RT pyörään.
Pekka

Oletko huommannut.
viewtopic.php?t=857&start=0
Sopivat hyvin myös tohon RT pyörään.
Pekka
Toi 20W-50 öljy kelpaa ohjekirjan mukaan pyörään lämpötiloissa -10 ast C - +30 ast C.AM kirjoitti: Seuraavaksi kokeilen tuota 20w50.
API grade SF, SG tai SH. Kaikki ne taitaa täyttää noi API vaatimukset.
Jos ajaa talvella kylmemmässä, niin sitten voi vaihtaa juoksevamman öljyn.
Toi R Bemarin moottorihan on kun kuplavolkkarin puolikas, kahdella pytyllä, vähän korkeampivireinen vaan. Ei tommoseen vanhaan tekniikkaan mitään superöljyjä tarvita. Tai voi niistä olla haittaakin kaikkine "kytkinlisäaineineen" niinkuin noissa moottoripyöräöljyissä usein on.
http://lyhytlinkki.net/?fdq1970n
Pekka
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Moi,
En tiedä mitä tuo oikeasti on, mutta veikkaukseni on jonkin asteista karstaa jota syntyy kun moottori käy "normaalia/keskiarvoa" kuumempana?
Ainakin mun mopossa kun roiskeöljyn (onkohan tuo oikea termi?) kanssa tekemisissä olevia osia, kuten venttiilinkopan kannet, moottorin sivukopat, avaa niin ei niiden sisäseinämä ole puhdas tai vain juoksevan öljyn peittämä, vaan siellä on uskoakseni tuota mustalietettä, joka on tiukemmin kiinni metallipinnassa.
Terveisin
En tiedä mitä tuo oikeasti on, mutta veikkaukseni on jonkin asteista karstaa jota syntyy kun moottori käy "normaalia/keskiarvoa" kuumempana?
Ainakin mun mopossa kun roiskeöljyn (onkohan tuo oikea termi?) kanssa tekemisissä olevia osia, kuten venttiilinkopan kannet, moottorin sivukopat, avaa niin ei niiden sisäseinämä ole puhdas tai vain juoksevan öljyn peittämä, vaan siellä on uskoakseni tuota mustalietettä, joka on tiukemmin kiinni metallipinnassa.
Terveisin
Mika TA-91