Ei tuosta kannata huolestua.mopopoitsu kirjoitti:Kuuluuko pumpun säksättää (sötköttää, kuten eräskin asian ilmaisi)pari sekuntia laitettaessa virta päällä vai pitääkö sen olla hiljaa? Mulla toisessa mopossa tekee sitä, siis jotain sätköttämistä, ja toisessa ei. Kummaallakin ajettu vähä yli 50 kkm (kilo km). Pitääkö tuo perhana ilimata jos letkut joskus repii irti?
Jos olen oikein asian ymmärtänyt, niin pumppu saa virtaa vasta kun startataan ja tietysti moottorin käynnissä ollessa.
Olen joskus nähnyt jossain nettisivulla virityksen, jossa on tehty kytkentä joka antaa pari sekuntia virtaa pumpulle kun käännetään avain "on" asentoon. Tällä on pyritty siihen, että kohokammiot täyttyisivät ja starttaus olisi helpompi jos pyörällä ei ole ajettu vähään aikaan. Olisikohan pyörääsi tehty ko. kytkentä.
Ps. Vaikka pumppu toimii nyt niin kuin pitääkin, niin nuo kärkiviritykset ei oikein vaikuta luotettavilta pitemmän päälle. Siispä Facet 40105 meni tilaukseen, viritän sen paikalleen ja org pumppu pääsee levolle. Siinä oli muuten kärjet jo loppusilausta vailla alle 30000 km.