Joo, eli pystysuunnassa tuntuu eloa mutta vain 50-70kmh vauhdissa.
Mielestäni ovat nousseet vanteelle täysin.
Mitä tutkitaan seuraavaksi?
Ai niin, liikkeessä laitetut..
Kaikki on tietysti mahdollista, voihan uusissakin renkaissa olla valmistusvikoja. Pystyheitto tai pullistuma tuntuisi kaikissa nopeuksissa, vaan ei näy tasapainotuksessa. Tämä tosin vaivaa yleensä vanhoja renkaita.
Mutta jos ovat uudet liikkeessä laitetut kumit, niin sinne takaisin. Tee-se-itse -rengasasentaminen on eri juttu. Kyllä rahoilleen pitää saada ja vaatia vastinetta ja palvelua, eli saavat laittaa kuntoon. Uudet renkaat liikeessä asennettuna pitää pyöriä ja toimia kuin uudet ilman metkuja.
Vai oliko ihan UUDET Tourancet, se ei selvinnyt viestistäsi... vai vain vanhojen vaihtotyö liikkeessä?
Jospa se ei kuitenkaa oo ihan kunnolla vanteella. Tuo oire kuulostas siltä. Noisa fokkereisa saa kyllä käyttää rasvaa heti säälittä kun siinä on se karhennus/rihlaus siinä vanteen huulesa plus tietysti kaikkea vanhaa paskaa vielä lisäksi niin on aika tahkea pompsahtaan kunnolla. Saa panna ilmaa 5bar ennenkö pompsahtaa.
Arfikkalaisen etuvanne on niin kapea että päällysrenkaan sisäreunojen väliin ei jää kuin n. 20 mm tilaa venttiilille.
Minulla kävi AT:n kanssa niin että ostin sellaisen sisärenkaan jossa oli pyöreä n. 30-40 mm:n jäykkä venttiilin laippa
Laippa jää väkisin päällysrenkaan ja vanteen väliin ellei asiaa tiedosta
Seuraavana talvena uutta rengasta vaihtaessani huomasin asian
Oli vain aika pelaaminen että sai venttiilin ujutettua oikein
No sielähän löytyi pieniä painoja. Ja on kyllä hyvät pinnavanteet kun noin vähillä painoilla meni. Tai sitten sinnikäs asentaja joka vihti pyörittää kumia vanteella niin kauan että löyty vähiten painoja kaipaava kohta.
Metzeler enduro 4 gummit tuli viime kesänä laitettua alle ja oli pirun mukavat norjan mutkasille pikiteille, muuten taas ihan jotain muuta. Niissä oli laitettu punainen piste painavimpaan kohtaan ja se tulee silloin venttiilin vastapuolelle akseliin nähden, silloin pääsee pienimmillä painoilla. En olis itse tienny, mut mopokerhon vanhempi viisas neuvoi kun yhdessä kumeja pyörääni vaihdettiin. En kyllä muista paljon painoja laitettiin...