Tablet laiteet mp käytössä

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Lakupilotti
Pyörä: Laku

Re: Tablet laiteet mp käytössä

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Back Marketista ostin männä suvena Active Tab kolomosen. Kuntoluokitus oli hyvä tjsp. , eli jotain käytön jälkiä kuitenkin olisi pitänyt olla. No laite on ihan virheetön ja naarmuton suojakuorineen ja kynineen, ja akussa riittää virtaa uuden veroisesti. Olen oikein tyytyväinen.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
JUHHisi
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Tänään saapui Täbi kolmonen.
Näytössä pieniä naarmuja, eli käytössä ollut eikä suojakuorta mukana. Näyttöä lukuunottamatta virheettömän oloinen, eli oisiko suojakuori ollut aina päällä ja hävitetty sitten "huollon" yhteydessä..? Tarvikelaturi+johto ja tarvikemallin styluspen oli mukana.
Android 13 näytti olevan ohjelmistoversiona.

Mites tuo OsmAnd+ -tilaus menee. Saanko sen useamalle gmail tilille aktivoitua?
Olen siis ostanut sen 25€ kertamaksu version, ja se on aktivoituna tuossa mun puhelimessa. Haaveilin josko tähän tablettiin olisi tehnyt kokonaan uuden gmail tilin ettei tabeltti piippaa samoja sähköpostimainoksia ym. mitä puhelimeen tulee.. :roll:
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

JUHHisi kirjoitti:Android 13 näytti olevan ohjelmistoversiona.
No tuo oli hyvä uutinen, eli laitteella on tukea vielä vähintään 2,5 vuotta, kun Android 13 "Tiramisu" julkaistiin 15.8.2022
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
JUHHisi
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Raimo kirjoitti: Ma Joulu 30, 2024 7:23 pm
JUHHisi kirjoitti:Android 13 näytti olevan ohjelmistoversiona.
No tuo oli hyvä uutinen, eli laitteella on tukea vielä vähintään 2,5 vuotta, kun Android 13 "Tiramisu" julkaistiin 15.8.2022
Käyttöjärjestelmäversiona on aluksi Android 10, ja Samsung lupaa laitteelle kolme Android-versiopäivitystä, joten päivitystuki on erinomaisella tolalla.
Näin mainittiin: https://teknavi.fi/digi/uutinen-digi/sa ... shinnalla/
Mites tuo OsmAnd+ -tilaus menee. Saanko sen useamalle gmail tilille aktivoitua?
Olen siis ostanut sen 25€ kertamaksu version...
Vastaus; ei pysty useammalle tilille. Eli kirjautumatuminen täbiin samalla tilillä jolla aikoinaan ostettu niin sai tilauksen aktivoitua. Toki vanhaa gmail tiliä ei tarvitse muuten synkronoida, niin pysyy täbi "tyhjänä".
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Kappas, kymppi oli mulla Android-versio, ja tänään päivitin sen kolmeksitoista.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Teuski
Pyörä: Aprilia ETV1000 Caponord '05

Viesti Kirjoittaja Teuski »

Mulla on vanhempi Samsung Galaxy Tab A pyörässä, pääasiassa käytän Osmandia siinä.

Läpällisestä nahkakotelosta revitty takakuoriosa ja tabi liimattu kiinni siihen. Kuoreen pultattu tupakkiaskin kokoinen palikka, joka kiinnittyy sivusta kiinni ruuvattavaan kännykkätelineeseen. Sopii Capon sarvien väliin just hyvin niin, että nojaa päistään sarviin eikä tutise yhtään.

Yksi tabletti imaisi vettä, nykyisessä näytön lasin saumat teipattu ja latausliitin siirretty lyhyellä jatkojohdolla, joka on kuumaliimalla tiivistetty tabletin liittimeen, ei sis voi kastua sitä kautta. Virtanappikin on teipin alla.

Liimasin vielä taakse varavirtalähtene lisäakuksi, kaupan päälle helpottaa laitteen tasapainottelua pöydällä kun toisessa päässä on se kiinnityspalikka.
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Olen tähän ketjuun postannut alkuperäisen version Active Tab 3:n kiinnityksestä 690:iin ja "690:n fairing kit" -ketjuun seuraavan kehitysversion. Kun vaihdoin uuteen 690:iin, tutkailin mahdollisuutta laittaa tabletti pystyyn samaan telineeseen ja aika nopeasti kävi selväksi, että maskia ja pleksiä ei ole järkevää viedä niin paljon eteenpäin, mitä tabletin pystyasennus vaatii. Niinpä jätin koko pleksin pois ja maski sai jäädä omalle paikalleen. Kiinnityksen kumivaimennus tuntuu edelleen toimivalta kuoppaisemmallakin tiellä, vaikka pystyasennuksessa tabletilla on enemmän vipuvartta kumeihin.

Telakkana on nyt Broditin lukollinen, niin ei tarvise kahvistopilla ottaa tablettia reppuun. Lataavasta Broditista luovuin, koska se pätki latausta ja vaati joka tapauksessa USB-johdon lisäksi. Nyt tabletti on sopivan edessä ja korkealla, jotta sitä on hyvä katsoa seisaaltaankin ja samalla mittariston näkee myös seisaaltaan.

Jatkokehityksenä tabletille voisi laittaa etupuolelle jotakin sade- ja kivisuojaa samaan tapaan kuin Adventure Specin mini fairingissa. Siinä vaan etujarruletku kampeutuu joustossa väkisin eteen päin telineen ja pleksin väliin, kun tässä minun versiossanin jarruletku saa liikkua vapaana alkuperäisellä paikallaan.

Minulla on myös Carpe Iterin Adventure controller ja jos tulee lähdettyä reissuun, niin se pitää laittaa ehdottomasti myös paikalleen.
20250708_201033.jpg
20250708_201235.jpg
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
customi
Pyörä: Nyt Husse 710

Viesti Kirjoittaja customi »

Moro
Oletteko löytäneet samsung tabille näppärää häikäisysuoja ratkaisua?
perry389
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja perry389 »

Vaihdoin minäkin tab kolmoseen ja latasin karttaselain apin. Toimii aika hyvin ainakin tommoseen suunnittelemattomaan ajeluun, näkyy pienet tiet hyvin. Ongelma on että en saa tottelemaan kaukosäädintä, locus mapin kanssa toimii mutta ei tämän. Onko kenelläkään tietoa tai vastaavaa kokemusta.
kafuusti
Pyörä: KTM exc 500 -17vm 690Enduro 20vm

Viesti Kirjoittaja kafuusti »

Ostin kesällä galaxy active tab5 ja sille broditin lukittavan telineen ilman latausta.
Olin 3viikkoa reissussa balkanilla ja pohjois italiassa ja euroopan läpi takaisin suomeen.
Näytön kirkkaus ihan hyvä auringonpaisteella, vaan eipä tullut tajuttua kuinka paljon se lämpenee ja sittenpä siitä näytöstä ei näe mitään.
Kelit oli tosiaana +30 ja enemmän Balkanilla.
Ensi kerralle täytyy nostaa ylemmäksi tuota että saisi vähän ajoviimasta jäähdytystä, nyt kun tuossa 690 on tuo rade garagen torni, niin se ei saa yhtään jäähdytystä. Kotimatkan oli +13 ja +20 välillä. Siinä kelissä kyllä toimii hyvin.
Muuten olen tyytyväinen tuohon, hanskat kädessä pelasi, illalla voi katsoa netflix tms majoituksessa. Teline toimi hyvin.
Vastaa Viestiin