Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Valvoja: Moderaattorit
Nyt on kiihdytyspumpullinen Mikuni TM 40 asennettu.
Kokemuksia:
Asennus oli suhteellisen helppo. Alkuperäiset vaijerit käyvit, kaasuvaijereiden vapaavaran säätö on äärirajoilla, mutta riittävä. Uusi kaasutin on vajaan sentin pitempi kuin alkuperäinen, joten ilmaboxiin tulevaa imukurkkua oli lyhennettävä hieman.
Uusi kaasutin toimii omassa pyörässäni paljon paremmin kuin vakio. Reagointi kaasuun on selkeästi nopeampaa ja vääntöä löytyy laajemmalta kierroslukualueelta. Uusi kaasari on immuunimpi kuorman muutoksille. Esim. ylämäkeen noustessa ei nopeuden laskua tarvitse kompensoida kaasulla läheskään niin paljon kuin ennen. Huipputehoa ei varmaankaan ole tullut juuri lisää.
Olen hyvin tyytyväinen hankintaan ja minusta kaasariin sijoitetut eurot ovat paras viritykseen tehty sijoitus toistaiseksi. Jos sijoituskohde pitäisi esim. valita SXC-putken ja tuon kaasarin (suurinpiirtein samanhintaisia tuotteita) väliltä, niin näillä näkymin päätyisin kaasariin.
Kokemuksia:
Asennus oli suhteellisen helppo. Alkuperäiset vaijerit käyvit, kaasuvaijereiden vapaavaran säätö on äärirajoilla, mutta riittävä. Uusi kaasutin on vajaan sentin pitempi kuin alkuperäinen, joten ilmaboxiin tulevaa imukurkkua oli lyhennettävä hieman.
Uusi kaasutin toimii omassa pyörässäni paljon paremmin kuin vakio. Reagointi kaasuun on selkeästi nopeampaa ja vääntöä löytyy laajemmalta kierroslukualueelta. Uusi kaasari on immuunimpi kuorman muutoksille. Esim. ylämäkeen noustessa ei nopeuden laskua tarvitse kompensoida kaasulla läheskään niin paljon kuin ennen. Huipputehoa ei varmaankaan ole tullut juuri lisää.
Olen hyvin tyytyväinen hankintaan ja minusta kaasariin sijoitetut eurot ovat paras viritykseen tehty sijoitus toistaiseksi. Jos sijoituskohde pitäisi esim. valita SXC-putken ja tuon kaasarin (suurinpiirtein samanhintaisia tuotteita) väliltä, niin näillä näkymin päätyisin kaasariin.
Huono tie, parempi mieli.
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Hmm.. kuulostaa aika houkuttelevalle. Mistä hommasit ja mitä maksoi?jyrki kirjoitti:Nyt on kiihdytyspumpullinen Mikuni TM 40 asennettu.
Kokemuksia:
Asennus oli suhteellisen helppo. Alkuperäiset vaijerit käyvit, kaasuvaijereiden vapaavaran säätö on äärirajoilla, mutta riittävä. Uusi kaasutin on vajaan sentin pitempi kuin alkuperäinen, joten ilmaboxiin tulevaa imukurkkua oli lyhennettävä hieman.
Uusi kaasutin toimii omassa pyörässäni paljon paremmin kuin vakio. Reagointi kaasuun on selkeästi nopeampaa ja vääntöä löytyy laajemmalta kierroslukualueelta. Uusi kaasari on immuunimpi kuorman muutoksille. Esim. ylämäkeen noustessa ei nopeuden laskua tarvitse kompensoida kaasulla läheskään niin paljon kuin ennen. Huipputehoa ei varmaankaan ole tullut juuri lisää.
Olen hyvin tyytyväinen hankintaan ja minusta kaasariin sijoitetut eurot ovat paras viritykseen tehty sijoitus toistaiseksi. Jos sijoituskohde pitäisi esim. valita SXC-putken ja tuon kaasarin (suurinpiirtein samanhintaisia tuotteita) väliltä, niin näillä näkymin päätyisin kaasariin.
täällä olis " edullinen" mikuni , mutta miten onnistuu tilaus? http://www.bergos.de/shop/artikeldetail ... ade50194b7
Mikuni TM 40
En tiä tuosta, mutta itte tilasin k.o. kaasuttimen Kedolta (kedo.de). Maksoi 219 Eur - joku 3% alepa, eli 212 ecua. Postimaksu 20 eur.
Ei tosin tullu kuin 165 suutin mutta eipä ne paljoa maksa.
T: Janne
Ei tosin tullu kuin 165 suutin mutta eipä ne paljoa maksa.
T: Janne
http://kedo.de/com/ssl/php/art_detail.p ... e2bdcd3db2
Onko tuo vastaava mitä ktmax myy. Eli pitäis mennä yhtä lailla kotariin?
30264 TM40 telex carburetors WITHOUT kits, without TUEV
Tarkoittanee ilmeisesti että ilman suuttimia tai vaijereita, mutta mitä TUEV tarkoittaa?
Onko tuo vastaava mitä ktmax myy. Eli pitäis mennä yhtä lailla kotariin?
30264 TM40 telex carburetors WITHOUT kits, without TUEV
Tarkoittanee ilmeisesti että ilman suuttimia tai vaijereita, mutta mitä TUEV tarkoittaa?
-
Topponen
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su Loka 16, 2005 4:50 pm
- Pyörä: G650 XChallenge
- Paikkakunta: Kempele
Itekkin sain laittettua LC4:een Mikunin kiinni. Pikaisella testillä tarvii säätöä: lambdan mukaan tyhjäkäynnillä käy laihalla ja kun kaasua vähän avaa meinaa tukehtua, kovemmilla kierroksilla röpöttää eikä ota täysiä kierroksia.
Itellä 165 pääsuutin, pilot air suutin kokoa 1.2, 17.5 tyhjäkäyntisuutin ja seosruuvi 3 kierrosta auki. Kiihdytyspumppu säädetty siten että toimii 1/8 kaasulta 3/8 kaasulle. Nämä asetukset löysin jostain ulkomaiselta foorumilta. Lisäksi laitteessa virinokka, slipari sekä hengitystä helpotettu. Eli täytyy ruveta säätöhommiin kunhan kerkiää...
Itellä 165 pääsuutin, pilot air suutin kokoa 1.2, 17.5 tyhjäkäyntisuutin ja seosruuvi 3 kierrosta auki. Kiihdytyspumppu säädetty siten että toimii 1/8 kaasulta 3/8 kaasulle. Nämä asetukset löysin jostain ulkomaiselta foorumilta. Lisäksi laitteessa virinokka, slipari sekä hengitystä helpotettu. Eli täytyy ruveta säätöhommiin kunhan kerkiää...
Paha sanoa. Linkkiä kun klikkaa niin tulee: "This session has expired. Please restart our website." Oliko jossain DR-keskustelussa eroja noiden Mikunien sovituksista?Ps* kirjoitti:http://kedo.de/com/ssl/php/art_detail.p ... e2bdcd3db2
Onko tuo vastaava mitä ktmax myy. Eli pitäis mennä yhtä lailla kotariin?
Tarkoittanee withtout TÜV, eli Saksassa ei saa käyttää maantiellä.Ps* kirjoitti: 30264 TM40 telex carburetors WITHOUT kits, without TUEV
Tarkoittanee ilmeisesti että ilman suuttimia tai vaijereita, mutta mitä TUEV tarkoittaa?
Huono tie, parempi mieli.
Itsekin olen lambdan kanssa säätänyt ja seokset pysyvät mielestäni kohtuudella kohdallaan.Topponen kirjoitti:Itekkin sain laittettua LC4:een Mikunin kiinni. Pikaisella testillä tarvii säätöä: lambdan mukaan tyhjäkäynnillä käy laihalla ja kun kaasua vähän avaa meinaa tukehtua, kovemmilla kierroksilla röpöttää eikä ota täysiä kierroksia.
Itellä 165 pääsuutin, pilot air suutin kokoa 1.2, 17.5 tyhjäkäyntisuutin ja seosruuvi 3 kierrosta auki. Kiihdytyspumppu säädetty siten että toimii 1/8 kaasulta 3/8 kaasulle. Nämä asetukset löysin jostain ulkomaiselta foorumilta. Lisäksi laitteessa virinokka, slipari sekä hengitystä helpotettu. Eli täytyy ruveta säätöhommiin kunhan kerkiää...
Kiihdytyspumppu toimii lähes koko sillä alueella kuin se voi.
Pääsuutin on kokoa 155, jonkin verran isompikin voisi kenties olla.
Muita suuttimia en ole vaihtanut. Neula on keskiasennossa. Tyhjäkäynnin seosruuvin asentoa en muista.
Huono tie, parempi mieli.
Mikuni TM 40
Katos Ps* motorcyclecarbs.com. Löytyy kaikki mitat ja pelit. Oletan, että kaikki Mikunin TM40-mallit on mitoiltaan samoja. Ja tosiaan se TUV on Saksan katsastusviranomainen. Kyseinen kaasari ei Saksanmaalla ole heidän tieliikenteeseen hyväksymä.
Onko säätöjä löytynyt? Tuli hommattua vastaava kaasari ja asennus hommiin täytyisi mennä ensi viikolla ja hakea pyörä samalla talvijemmasta. Oma kaasari olisi nyt noilla samoilla asetuksilla laatikossa odottamassa ja mietin, että tarvisiko hommata jo tallille meno vaiheessa jotakin extraa mukaan vai kokeileeko ensin tuolla ja miettii sitten uudelleen.Topponen kirjoitti:Itekkin sain laittettua LC4:een Mikunin kiinni. Pikaisella testillä tarvii säätöä: lambdan mukaan tyhjäkäynnillä käy laihalla ja kun kaasua vähän avaa meinaa tukehtua, kovemmilla kierroksilla röpöttää eikä ota täysiä kierroksia.
Itellä 165 pääsuutin, pilot air suutin kokoa 1.2, 17.5 tyhjäkäyntisuutin ja seosruuvi 3 kierrosta auki. Kiihdytyspumppu säädetty siten että toimii 1/8 kaasulta 3/8 kaasulle. Nämä asetukset löysin jostain ulkomaiselta foorumilta. Lisäksi laitteessa virinokka, slipari sekä hengitystä helpotettu. Eli täytyy ruveta säätöhommiin kunhan kerkiää...
jyrkillä näytti olevan 155 pääsuutin ja toimii ilmeisesti ihan ok, eli ei röpöttele kovemmillakaan kierroksilla?
Oliko asennuksessa muuten mitään ihmeellistä mihin kannattaisi varautua jo ennen tallille menoa? jyrkin viestissä näytti olevan, että imupuolen kurkkua täytyy lyhentää pätkä, muuten ilmeisesti sopii kuten BST:kin? Eli ei tarvitse alkaa sorvata holkkeja tms.?