Suzuki V-Strom 800

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jani M
Viestit: 2105
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki V-Strom 800

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Uusimmassa Bikessa oli koeajoraportti.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Roiske
Viestit: 1397
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Suzuki V-Strom 800

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Jokikoneeseen pitäisi tulla yksi näytille tällä viikolla. Koeajoon ei tule, kun on ilmeisesti vaan kymmenkunta pyörää saatu edes Suomeen. Jos ei myöhemmin kesällä tule lisää, niin saattaa koeajo jäädä haaveeksi ainakin tältä kesältä.
Avatar
PAH
Viestit: 928
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: Suzuki V-Strom 800

Viesti Kirjoittaja PAH »

Motouutiset on vertaillut uutta V-Stromia ja Transalpia.

https://motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/koeajot/12829
Heikki
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Suzuki V-Strom 800

Viesti Kirjoittaja juhap »

PAH kirjoitti: Pe Heinä 14, 2023 10:24 am Motouutiset on vertaillut uutta V-Stromia ja Transalpia.

https://motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/koeajot/12829
tuo Suzuki on kyllä komeen näköinen.
Avatar
PAH
Viestit: 928
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: Suzuki V-Strom 800

Viesti Kirjoittaja PAH »

Mastercutor kirjoitti: Pe Touko 05, 2023 12:00 pm Onko kukaan vielä ehtinyt / päässyt kokeilemaan tienpäällä tätä uutta mallia?

Mielellään kuulisi kokemuksia / tuntemuksia.
Tämä tuli kokeiltua kun sain mahdollisuuden ajaa koeajopyörä Tuusulasta Joensuuhun. Heti alkuun sain pyörä stumppaamaan kun kytkin otti heti kiinni kun kahvaa vähän irroitti. Tämä sattui vain yhden kerran ja kytkimeen tottui nopeasti.
Kone vetää nikottelematta jo pienillä kierroksilla ja reagoi herkästi kaasuun, pintakaasulla ajaessa tuntuu numeroita tehokkaammalta. Täyskaasukiihdytyksissä sitten huomaa että tehoa on vaan 84 hv. ja painoa 230 kg.
Heti alkuun vetäisin motaria Lahteen. Pelkäsin ennakolta miten tuuli ravistaa kypärää kuten usein tämän tyylisissä pyörissä. Tuuli kyllä humisi voimakkaasti mutta minkäänlaista ravistusta ei tuntunut. Meno oli vakaata 150km/h nopeuteen asti, kovempaa en sakkojen pelossa ajanut.
Lahden jälkeen siirryin pienemmille teille joilla ei kutosvaihteelta pienemmälle juuri tarvinnut vaihtaa. Quickshifter toimii kiihdytyksissä hienosti mutta alaspäin vaihtaessa vaihteet vähän töksähtelee.
Reittiin kuului myös sorateitä mutta siellä vieras pyörä hillitsi haluja enempää räppäämiseen. Ajotiloja ja muita säätöjä on niin monta etten niitä alkanut opettelemaan. Luistoneston laitoin OFF asentoon ja ajomoodin Aktiveen mitkä pysyivät muistissa vaikka virran katkaisi.
Polttoaineen kulutus oli viiden litran paikkeilla vaikka ajotyyli ei ollut "pisaralla pisimmälle".
Satula oli minulle ehkä liiankin pehmeä tai reunat jotenkin painoi sisäreisiä ja takamus välillä puutui, aika ajoin piti nousta tapeille.
Pyöräyksilössä oli eturenkaan tasapainoituksessa tai jossain muualla vikaa kun keula pompotti voimakkaasti 60-70 km/h nopeudessa. Jokikoneessa lupasivat tutkia ja korjata asian ettei vika pilaa muuten hyvää pyörää.
Ei ole mahdotonta ettenkö joskus hankkisi tämän tyylin pyörää kun kasvan aikuiseksi ja kyllästyn kuraleikkeihin. :P
Heikki
Avatar
Roiske
Viestit: 1397
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Suzuki V-Strom 800

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Kävin minäkin tämän koeajamassa heti PAH:n jälkeen ja hyvin samoilla linjoilla olen pyörän suhteen. Moottori on alhaalta ja keskialueelta tosi väännökäs, josta tykkäsin. Ajoasento oli minulle hyvä niin istuen kuin seistenkin. Toki istuma paikka on melko takana eikä eteenpäin pääse kuin seisten. Satula tuntui ihan mukavalle istua, vaan ei siitä puolen tunnin ajolla voi sanoa miten pidemmän päälle käy. Tuulisuoja oli minulle varsin hyvä, pientä suhinaa kypärässä mutta ei mitään pyörteilyä.

Kävin ajamassa myös huonompaa tietä, polkua ja patikkoa, jossa huomasi että keulaa kantaa paremmin kuin takapää, en tosin mitään säätöjä kerinnyt kokeilla. Harmillisen sileät ensiasennus renkaat hillitsivät maastokelpoisuuden testausta. Paino ei juurikaan tuntunut tai häirinnyt suuremmin.

Tuo kytkin häiritsi koeajopyörässä niin paljon että säädin sen itse tiukemmalle, varmaan reilu 20mm vapaa liikettä kahvassa. Säädön jälkeen kytkin irroitti vaikka pari sormea olikin kahvan välissä. Eturenkaan sanoivat tasapainottaneensa, mutta ei se sillä korjaantunut, varmaan runkovian takia pystyheittoa.

Tuossa vielä videolinkki, jossa tuo kaveri ajelee autraliassa muutakin kuin kestopäällystettä.

https://www.youtube.com/watch?v=1ag4SWkVjx0
Vastaa Viestiin