Ktm 525 exc
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Ktm 525 exc
Onko tietomiehiä paikalla?
-06 vs - 07 kampiakseleiden erot, onko mitä ja sopiiko uudemmasta vanhempaan? Aiemmin siinä luulossa olin että käyvät ristiin, mutta ovatkin eri osanumerolla ja vanhempaa ei Motokeitaan mukaan enää tehdä, ja uudemman sopivuudesta vanhempaan eivät osanneet sanoa.
Vanhempi tossa : 59030018200
Uudempi tossa : 59030118000
Kohtuu edukkaasti ois tarjolla tommonen uudemman paketti, ei vaan niin ilmaiseksi että ilman varmaa tietoa viitsisi ostaa.
-06 vs - 07 kampiakseleiden erot, onko mitä ja sopiiko uudemmasta vanhempaan? Aiemmin siinä luulossa olin että käyvät ristiin, mutta ovatkin eri osanumerolla ja vanhempaa ei Motokeitaan mukaan enää tehdä, ja uudemman sopivuudesta vanhempaan eivät osanneet sanoa.
Vanhempi tossa : 59030018200
Uudempi tossa : 59030118000
Kohtuu edukkaasti ois tarjolla tommonen uudemman paketti, ei vaan niin ilmaiseksi että ilman varmaa tietoa viitsisi ostaa.
Re: Ktm 525 exc
Danke schön!ptr kirjoitti:Moro
Tuolla juttua aiheesta.
https://ktmtalk.com/showthread.php?5440 ... haft-issue
T
ptr
Eli käy siis uudempi vanhaankin, hyvä! Näin vähän arvelinkin, en siis vieläkään joudu vaihtamaan uudempaan pyörään
Re: Ktm 525 exc
venttiili pääsi tipahtamaan mäntää vasten ja ohjari meni mutkille.
pätkän lopussa lähtee täydestä vaihdista ja kuvissa on lopputulos ei onneksi venttiili katkennut.
https://www.youtube.com/watch?v=zLGGC3VqB0M
https://photos.app.goo.gl/qurFN7Z66wjjtiMu9
muistelen, että joskus meinasin vaihtaa ohjarit ja kotarin alkuperäisenä osana tuli teräksiset ohjurit. Onkohan muistikuva oikea ?
Ne jäi kuiteskin vaihtamatta kun taitaa alkaa venttiilinvarret kulumaan teräsohjurin kanssa.
Jenkeissä Kibblewhitella näyttäisi olevan messinkiset ohjurit, mutta ei eu:n puolella kukaan näytä myyvän niitä. Minkälaista ohjuria olette laittaneet ?
edit :
syy
https://photos.app.goo.gl/Jr3Nwor8W1sD37Tp9
ja tämmönen löyty
http://www.gw-racing-parts.de/index2.ph ... 007&lan=en
pätkän lopussa lähtee täydestä vaihdista ja kuvissa on lopputulos ei onneksi venttiili katkennut.
https://www.youtube.com/watch?v=zLGGC3VqB0M
https://photos.app.goo.gl/qurFN7Z66wjjtiMu9
muistelen, että joskus meinasin vaihtaa ohjarit ja kotarin alkuperäisenä osana tuli teräksiset ohjurit. Onkohan muistikuva oikea ?
Ne jäi kuiteskin vaihtamatta kun taitaa alkaa venttiilinvarret kulumaan teräsohjurin kanssa.
Jenkeissä Kibblewhitella näyttäisi olevan messinkiset ohjurit, mutta ei eu:n puolella kukaan näytä myyvän niitä. Minkälaista ohjuria olette laittaneet ?
edit :
syy
https://photos.app.goo.gl/Jr3Nwor8W1sD37Tp9
ja tämmönen löyty
http://www.gw-racing-parts.de/index2.ph ... 007&lan=en
Re: Ktm 525 exc
Oho, vähällä pääsit!
Mutuilua ja muistinvaraista haahuilua mut väittäsin että pronssiset ohjurit tulee kun kotarilta tilaat. Oudolta kuulostaa teräsohjuri, voiko sitten liittyä smr:än ja sx:än titaaniventtiileihin, oisko niissä terästä ohjurit? Ainakin mulla on exc:ssä pronssiset.
Just tänään kotiutu englannista oem venttiilisatsi, kaikki muut löytyy siitä mut ei ohjureita eikä lukkoja. 200e+ postit. KW:ta itekkin haaveilin mut en viittiny jenkkilästä alkaa niitäkin tilaamaan.
Mutuilua ja muistinvaraista haahuilua mut väittäsin että pronssiset ohjurit tulee kun kotarilta tilaat. Oudolta kuulostaa teräsohjuri, voiko sitten liittyä smr:än ja sx:än titaaniventtiileihin, oisko niissä terästä ohjurit? Ainakin mulla on exc:ssä pronssiset.
Just tänään kotiutu englannista oem venttiilisatsi, kaikki muut löytyy siitä mut ei ohjureita eikä lukkoja. 200e+ postit. KW:ta itekkin haaveilin mut en viittiny jenkkilästä alkaa niitäkin tilaamaan.
Re: Ktm 525 exc
jep muistaakseni proxin venttiili, taipuisaa matskua onneksi. jos olis katkennu, niin olis täystuho.
joo, niin se taitaa olla että teräksiset on titaaniventtiileille ja pronssiset teräsventtiileille. Pitää vielä ennen tilausta koneistusmestareilta kysellä suostuuko ne vaihtamaan ohjuria... edes rahasta.
joo, niin se taitaa olla että teräksiset on titaaniventtiileille ja pronssiset teräsventtiileille. Pitää vielä ennen tilausta koneistusmestareilta kysellä suostuuko ne vaihtamaan ohjuria... edes rahasta.
Re: Ktm 525 exc
Sattui sopivasti tuommonen silmään, tankeroenglannilla kun tuota lueskelin niin ThumperRacing:in äijän viestistä käy ilmi että aiemmin oli sekä pronssisia että teräksisiä ohjureita, mut pronssiset ei toimineet titaanivenojen kanssa joten kaikki kotarin ohjurit on nykyään terästä.
Tosta vielä linkki ko ketjuun : https://ktmtalk.com/showthread.php?5507 ... p!!!/page3
Tosta vielä linkki ko ketjuun : https://ktmtalk.com/showthread.php?5507 ... p!!!/page3
Re: Ktm 525 exc
mjoo, lienenkö viimeinen, joka taistelee tuulimyllyjä vastaan...
Sanotaan heti tähän alkuun, että 525 kottaraiset on melko ikuisia pelejä krossi ja enskakäytössä.
Viimeisen jääratasetin tulos oli kuitenkin taas vaihteeksi tämä : https://photos.app.goo.gl/m58MY7atNtCyKGBs7
Katkennut venttiilinjousi ehkä pelasti isommalta katastrofilta, koska tais kampura levitä reilummin ja tasapainoakslin ratas alkoi tahkota alumiinisilppua lohkosta. Viime kesänä vaihdatin uuden kangen kampuraan, mutta ei näköjään maksa vaivaa ainakaan näin jääratakäytössä. Olisko 6-7 tuntia pyörinyt vaihdon jälkeen. Ilmeisesti kun kampiakseli pääsee aukeamaan muutaman kerran ja sen oikeaisee aina välissä, niin lopulta limpun reiät on soikeat.
Tapin hitsaus ei auta kun limput on pehmeää ainetta niin taipuu silti.
Kysymys kuuluukin, että onko tähän keksitty toimivaa ratkaisua ?
Googgeli kertoi parista tarvike kampurasta, mutta lieneekö nuo aktiivisia enää ?
http://crankworks.com/index.php/motorcy ... /mc-cranks
(thumper racingilla olis 78 stroker kampura sitkeämmästä aineesta mutta on kallis ja nettisivusta tuli just nyt herjaa ettei ole sertifikaatit kunnossa, on kuitenkin kallis enkä halua pidempää iskua)
Sanotaan heti tähän alkuun, että 525 kottaraiset on melko ikuisia pelejä krossi ja enskakäytössä.
Viimeisen jääratasetin tulos oli kuitenkin taas vaihteeksi tämä : https://photos.app.goo.gl/m58MY7atNtCyKGBs7
Katkennut venttiilinjousi ehkä pelasti isommalta katastrofilta, koska tais kampura levitä reilummin ja tasapainoakslin ratas alkoi tahkota alumiinisilppua lohkosta. Viime kesänä vaihdatin uuden kangen kampuraan, mutta ei näköjään maksa vaivaa ainakaan näin jääratakäytössä. Olisko 6-7 tuntia pyörinyt vaihdon jälkeen. Ilmeisesti kun kampiakseli pääsee aukeamaan muutaman kerran ja sen oikeaisee aina välissä, niin lopulta limpun reiät on soikeat.
Tapin hitsaus ei auta kun limput on pehmeää ainetta niin taipuu silti.
Kysymys kuuluukin, että onko tähän keksitty toimivaa ratkaisua ?
Googgeli kertoi parista tarvike kampurasta, mutta lieneekö nuo aktiivisia enää ?
http://crankworks.com/index.php/motorcy ... /mc-cranks
(thumper racingilla olis 78 stroker kampura sitkeämmästä aineesta mutta on kallis ja nettisivusta tuli just nyt herjaa ettei ole sertifikaatit kunnossa, on kuitenkin kallis enkä halua pidempää iskua)
Re: Ktm 525 exc
Auts. Mulla kyllä kesti hitsattu kampura, viimeisen tein uudella kampuralla minkä heti hitsautin tuoreeltaan.
Aika harvassa on tarvikekampurat tuohon. Thumperracingilla oli muistaakseni normi kampurakin billetistä joskus tarjolla, miten lie nykyään kun nimikin ja pyörittäjä on puljulla vaihtunut.
Mulla ois yks käytetty hitsattu kampura jos budjetilla haluat päästä
Aika harvassa on tarvikekampurat tuohon. Thumperracingilla oli muistaakseni normi kampurakin billetistä joskus tarjolla, miten lie nykyään kun nimikin ja pyörittäjä on puljulla vaihtunut.
Mulla ois yks käytetty hitsattu kampura jos budjetilla haluat päästä
Re: Ktm 525 exc
ok, voishan tuota hitsausta kokeilla, tiggi löytyy tallista. Voi olla ettei noihin vanhoihin limppuihin enää toimi.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Ktm 525 exc
Nimimerkki "meikä":lle joskus hitsasin yhden kampuran kun se jotain strokeripeliä teki. Se hoiti tarkemman ajattelutyön ja tasapainotuksen, minä vetelin saumaa vähän sen mukaan miten se jäähtyessään vääntyili. Se oli käytetty kampura ja reiät oli vähän soikeat. Kyllä se sillä aika paljon ehti ajaa, jos sen juttuja haet, saattaa olla tarkempaa tietoa. Ei ole muutamaan vuoteen juuri pyörähommia puuhannut, ainakaan tietääkseni.
Seeviä tehtiin viistoamalla sorvissa tapin päät että sai saumaan pinta-alaa tarpeeksi.
Seeviä tehtiin viistoamalla sorvissa tapin päät että sai saumaan pinta-alaa tarpeeksi.
Re: Ktm 525 exc
Mä oon omat kampurani hitsauttanut laser-hitsillä keski-suomessa päin, ei tarvi seevata eikä muuta taikinoida, ja ovat tosiaan kestäneet. Jääratamiehet aikanaan sen pajan mulle ohjeistivat.
Re: Ktm 525 exc
Mulla on yksi murtunut kampura, millä vois kokeilla miten syvälle sauma yltää kairauksella tai ilman.
Minkä verran skuikka otitte seeviä ? Ja siihen piti laittaa jotain lisäainetta, rosteria vai mitä laitoitte?
Testikampurasta just katkaisin tapin ja siinä näköjään öljyreikä on käytännössä läpi asti ja seinämä on 9mm paksu.
Minkä verran skuikka otitte seeviä ? Ja siihen piti laittaa jotain lisäainetta, rosteria vai mitä laitoitte?
Testikampurasta just katkaisin tapin ja siinä näköjään öljyreikä on käytännössä läpi asti ja seinämä on 9mm paksu.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Ktm 525 exc
Nyt on valitettavan hämärät muistikuvat. Sanoisin että 13.09 filleriä käytin kun sitä enimmäkseen mustaan rautaan olen käyttänyt. Seevistä en nyt saa kuvaa muistin perältä.
Messengeristä löysin yhden huonon kuvan, aika leveähän tuo hitsi näkyy olevan.
Edit: muisti palailee pätkittäin. Taisi juurikin niiden soikeiden reikien takia olla kuvassa penkissä. Piti väännättää ja lämmitellä tigillä saumoja paikoin että saa asettumaan suoraan.
Messengeristä löysin yhden huonon kuvan, aika leveähän tuo hitsi näkyy olevan.
Edit: muisti palailee pätkittäin. Taisi juurikin niiden soikeiden reikien takia olla kuvassa penkissä. Piti väännättää ja lämmitellä tigillä saumoja paikoin että saa asettumaan suoraan.
Re: Ktm 525 exc
Romukampuralla kokeilin tunkeuman syvyyttä 160A TIGillä ja 2-3mm näyttää tulevan saumaa riippuen paljonko viitsii saumaa hehkuttaa. Toisen limpun kairasin ja toiseen tuli pintasauma. Kairatussa puoliskossa tuli about sama tunkeuma kuin ilman kairausta, eli saumaan saa sen kairauksen verran paksuutta lisää kun sen täyttelee lisäaineella.
https://photos.app.goo.gl/9DTbHCLzBdRZxR1z8
Taidan ekana kokeilla pintasaumalla ja jos se ei pidä, niin sitten kairaan sen auki ja takaisin kiinni. Sitten pitäis olla jo "billettiä".
https://photos.app.goo.gl/9DTbHCLzBdRZxR1z8
Taidan ekana kokeilla pintasaumalla ja jos se ei pidä, niin sitten kairaan sen auki ja takaisin kiinni. Sitten pitäis olla jo "billettiä".