Hommasin keväällä pyörän, millä olen tässä satunnaisesti liikuskellut aina palannut ajoissa kotiin, viimeistään 20.00 mennessä. Viimeiseen viikkoon en ole ajanut kertaakaan. Asun rivitalossa muutaman rivitalon alueelle ison kaupungin naapurikunnassa, päättyvän tien varrella (ns. herrankukkarossa). Taloamme vastapäätä tien toisella puolella on toinen rivitalo.
Mopossa on ollut viime aikoina hieman laittoa ja eilen illalla ehdin sitä roplailemaan ja kasailemaan kasaan. Oli vähän tankin pesua, hanan ja korkin putsailuja yms. 22.30 päätin kokeilla että lähteekö pyörä käyntiin ja lähtihän se laakista
Kun alle 10 sekunnissa sain ryypyllä kierrokset asettumaan järkeviksi lähdin hissun kissun tyhjäkäynnillä pihasta. Tein noin 5 min pikkulenkin ja takaisin palatessa laskettelin viimeiset 100 m tyhjäkäynnillä vapaalla tallin eteen, mihin sammutin pyörän. Tallinovelle mennessä se sitten ilmestyi
Naapurin eläkeläis rouva tukka pystyssä, "hampaattomana" yöpaidassa
- enkö tiedä mitä kellon on
- heillä on kuulemma makuuhuone tielle päin ja heidän pitää pitää ikkunaa auki kun on niin kuuma
- En kuulemma voi harrastuksellani häiritä koko tienoota kun kellokin on jo 22.30
- enkö muka olisi ehtinyt tulla moottoripyörään aiemmin laittamaan
- pitääkö sitä kaasutella koko ajan niin kovaa
- jne, jne, vouh, vouh
Asian esitystapa oli mallia tutina, ei häivähdystäkää sovittelevuudesta vaan pelkää tykitystä.
Yritin pidättäytyä sanomasta mitä mieleen oli tulossa ja vaalia jonkinlaisia naapurussuhteita. Totesin että itse asiassa en ehtinyt remonttiin aiemmin ja en koskenutkaan kaasuun ja että en oikein ymmärrä rouvan tuohtumusta. Ulina vain jatkui jolloin poistuin talliin ja vedin oven kiinni.
Kun yleensä yritän ihmisiä ymmärtää niin mitä mieltä olette, oliko palautteelle aihetta? Mitä tuolle voisi sanoa?
Ei kait se nyt ihan niinkään mene että yleisellä tiellä ajoja pitää rajoittaa tämän rouvan nukkumaanmenoaikojen mukaan? Myönnän että juuri tämä käynnistyskerta oli tarpeeton ja sen olisi voinut tehdä seuraavan päivänäkin. Itse ymmärtäisi "palautteen" paremmin jos tämä olisi tapahtunut esim. 04.00 aamuyöllä.
Pyöräni ei ole ihan hiljaisinta sorttia mutta ei todellakaa mikään mökäpönttö, ei edes kovaääninen.
Muuten samalla kohtaa rouvan makuukammion kanssa on meidän makuuhuone sekä 10 v lapsen makuuhuone. Meidän rouva eikä lapsi ei herännyt eikä edes huomannut lähtöäni eikä tuloani.
Pitäisikö rouvalle antaa siedätyshoitoa vai mitä. Ei vaan, kyllä olen pyrkinyt motoristien parempaa mainette ylläpitämään nyt ja jatkossakin.
Ajatuksia?