Tai sitten kiinalainen parilla kynpillä: https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... web201603_

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Älä nyt POM:han on mitä mainioin materiaali täristykseen ja röykytykseen. Sitkeää ja säänkestävää. On pitänyt jo pitkään ottaa muutama ilta aikaa ja katsoa mihin tuo POM taipuisi printterillä, mutta kun aika on valitettavasti kauhean rajallista, niin tulee melkeen kaikki printattua PETG:llä kun se on niin kauhean helppoa. Mutta joo jotain tommosta oon päässäni jo vähän pyöritelly. Täytyy vielä miettiä haluanko mä tohon jotain muuta ja jääkö Garmin ylipäätään käyttöön. Oikeastihan pellepelottomana tekis mieli tehdä oma navi, mutta siinä on taas semmonen työmaa että ei taas tartte ylimääräistä vapaa-aikaa hetkeen valitellla...Koheltaja kirjoitti: ↑Ti Kesä 08, 2021 5:45 am Kun sulta näyttää mallinnus ja tulostus sujuvan niin tee tuollaiset tukipalat että saat mittariston ja ajovalon vatkaamisen loppumaan. Noista ei ole mitään piirustuksia kun tein ne omasta päästä, tylsillä terillä ja huonoista aineistaMateriaalina POM muovi ja tehty manuaalijyrsimellä.
Tai sitten kiinalainen parilla kynpillä: https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... web201603_
On tuo manuaalisen työn osuus niin valtava tässä, että vaikka materiaalit taitaa irrota alle kympillä mätänetistä, niin jos omasta työstä ottaa edes jonkinlaista vaivanpalkkaa, niin tästä tulee markkinoiden kallein takateline. Tää kun on autotallitekillä tehty niin niin näennäisesti yksinkertaiset asiat tahtoo ottaa vähän aikaa ja vaivaa.
Mun heitto oli lähinnä kevennys joka juontaa juurensa erään arvostetun ja eläköityneen asesepän lausahdukseen kun vein ite tehtyjä osia hänelle sinistykseen. Seuraavalla kerralla tein sitten ihan virheettömät kappaleet ja taas sama lausahdus, jonka kuulin moneen kertaan jatkossakin vaikka mitä teki. Aina sama hiljainen ja syvä huokaus ja sama fraasi...
Itseasiassa saatavuus on hyvinkin heikkoa. Covidi vaikuttanut tehtaan käyntiin, komponenttipulaa, laivat heittää käkkärin Suez:n kanavassa. Ranskan Veijo jopa piti julkisen puheen / anteeksipyynnön aiheesta. Ei pelkästään Tenerestä vaan yleisesti Yamaha-tuotteista.