Enska ja CC kisa höpinät

Racing Team Pohjolan Kurapyöräililjät, eli kisakeskustelut tänne.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja THä »

Oli taas Kiteellä superi liikenteessä. Jälleen iso hatun nosto kuskille miten tuo isokin leka tuolla etenee. Tällä kertaa ehdin kuitenkin edelle.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Happi »

Onnittelut foorumin ylläpitälle, Jukalle, C2 luokan voitosta Seinäjoella.

Meilläkin on aihetta ISOON juhlaan. Paavo voitti yllättäen SME1 luokan Suomen mestaruiden. Täällä foorumilla kirjotteli nimim. Pate350 ennen kuin kilpamoottoripyöräily vei sydämmen eli tavallaan foorumilaiselle mestaruus :D

Happi
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja mico »

Onnittelut Paavolle![THUMBS UP SIGN]

ja muille voittajille
Viimeksi muokannut mico, Ma Syys 28, 2020 1:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ramirin
Viestit: 1341
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Kovia kuskeja. Vilauksen näin molemmista.

.. olin siis kattomas, en ajamas - joskin vilaukseen ois jääny kuitenki :lol:
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja THä »

Isot onnittelut menestyneille :)
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Jukka »

ramirin kirjoitti:Kovia kuskeja. Vilauksen näin molemmista.

.. olin siis kattomas, en ajamas - joskin vilaukseen ois jääny kuitenki :lol:
Etkä tullu poriseen!
Oli mainio kisa kyllä Seinäjoella, järjestelyt ja radat aivan timanttia.

Onnea Paavolle!
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Mukava kisa oli ja jos olisin tienny missä Rami on kattomassa niin olisin koittanu siinä kohin kaasauttaa :) Eteläpohjanmaan maastot oli vähintään yhtä kivisiä kun meillä Pohjoispohjanmaallakin. Onnittelut mestarille

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja THä »

Selittäkääpäs joku:
Kansallisissa endurokilpailuissa moottoripyörät jaetaan seuraaviin luokkiin.
A1, B1, C1 (max 125cc 2t ja max 250cc 4t)
A2, B2, C2 (140-250cc 2t ja 270-450cc 4t)
A3, B3, C3 (290-500cc 2t ja 475-650cc 4t)
Minusta kun noissa kuutioissa on aika lailla reikiä. Vai onko vaan että luotetaan ettei kenelläkään ole pyörää mikä osuisi tuonne väliin?
Mikähän idea on ollut nuo noin laittaa? Vai onko nuo jostain korkeammalta kansainväliseltä tasolta? Tosin silti herää sama kysymys..

Ei tietty käytännössä taida oikein mitään merkitä eikä nuo säännöt ihan ihan kohdallaan ole muutenkaan, joten sikäli ei niin väliä. Kuitenkin ihmetyttää.
Neljä vaihdetta riittää.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Juu tulevat kansainvälisistä säännöistä sillä poikkeuksella, että meillä kakkosluokassa kaksitahtisten alarajaa on laskettu niin että 150 kuutioisella 2T:llä saa ajaa. MM-sarjassa sillä ei saa ajaa missään luokassa, mikä on minustakin aika ihmellistä. Muita noihin väleihin meneviä pyöräkokoja ei taida reaalimaailmassa olla.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Ja nuo luokkajaot on kyllä aika tyhjänpäiväsiä. No toki saadaan enempi pyttyjä ja mestaruuksia noin jaettua, mutta vauhdillisesti noissa ei ole sinänsä eroa.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kansallisissa kisoissa (missä riittävästi kuskeja luokkajakoon ylipäänsä) ois hedelmällisempää jakaa harrastajat ikäluokittain, eli vuonna 1977 syntyneille aina oma luokka ja muut sitten miten vaan.
Ruåttin puolella näköjään herkemmin suosivat tuota ikähaitarijakoa, esim Motion 30-39.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Jukka kirjoitti:Kansallisissa kisoissa (missä riittävästi kuskeja luokkajakoon ylipäänsä) ois hedelmällisempää jakaa harrastajat ikäluokittain, eli vuonna 1977 syntyneille aina oma luokka ja muut sitten miten vaan.
Ruåttin puolella näköjään herkemmin suosivat tuota ikähaitarijakoa, esim Motion 30-39.
Eikö 77 syntyneet aja vielä junnuluokassa kasivitkalla:lol:
Kura lentää...
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja THä »

Tuota itsekin mietin, että etenkin jossain C:ssä on aika yksi hailea mikä pyörä on, sikäli olisi fiksumpi ajaa vaan yhtä luokkaa kun ei edes mestaruuksia jaeta. Mutta kai nuo on fiksummat pohtineet että pitää olla noin :roll: Tosin onko sitten vaikka 250 tai 300 2-tahdit niin kovin erilaisia ja saako 300 tahtarilla selvää etua, vai antaako tasoitusta, vaikka 350 tai 450 nelariin nähden :roll: Mutta tämä nyt on vain omaa pohdintaa eikä vaikuta yhtään mihinkään.
Neljä vaihdetta riittää.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Ei kai sillä C-luokassa ole muuta väliä kuin, että saadaan lisää pyttyjä jaettuja ja enemmän iloisia harrastajia kotimatkalle kisoista, kun kumminkin siellä suurin osa ajaa omaksi iloksi. Nousupisteet menee nytkin C:n yleiskisan mukaan, jos totisemmin siellä ajaa.

A-luokassa pitää miettiä tukijoita ja näkyvyyttä myös. Kun saadaan enemmän mestareita ja mitallisteja, niin sillä tasolla kilpailemisen mahdollistavat tukijat saavat lisää näkyvyyttä.

Täten en usko että nykyisiä luokkamääriä tullaan kovin paljon vähentämään, ellei kuljettajamäärät olennaisesti laske.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Happi »

Suomienskassa ei taida olla väliä millä ajaa. Millä vaan voi olla yleiskilpailun kärjessä. Maailmalla vähän eri asia, kun reitit on nopeempii.

Happi
Vastaa Viestiin