XR 650 L ja R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
JUHHisi
Viestit: 999
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Tuli laitettua CRF supermotovanteet..
Nätti.
Eipä tuohon tarvi kuin SM-etulokari hieman alaspäin tuotuna niin 8) (esim. Polisport Supermotard Front Fender :wink: )

Omani seissy tallissa viimeset 2kk koskemattomana, kunnes eilen päätin potkia käyntiin. Jalkapohja on kyllä nyt hellänä kun pehmeäpohjasilla lenkkareilla +5min potkin.. sitten piti laittaa lämpöpuhallin kaasarin/imukurkun jureen niin lähti 2. polkasulla. :)

XR400 kohdalla tarina vielä surkeampi. Oisko reilu vuosi vierähätänyt viimesestä käynnistyksestä... eilen tutkailin ja totesin että kaasari aivan tukossa vanhaa bensaa :x ..
ei tullu bensa läpi vaikka tyhjennysropun otin pohjasta irti. saa nähä selviääkö perus rassaamisella vai pitääkö harkita jo UÄ-pesuria tms. :roll:
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Ei ihme että ukkojen mopot kiiltää niim birusti, jos kukaan ei aja niillä :?
Tais miitti jäädä tältä(kin) vuodelta. Ensi vuosi on sitten 2020, pyöreiden kunniaksi voitaisiin ens kesänä pitää miitti! Suomen suuri XR-miitti.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
JPR
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Elo 24, 2018 10:31 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Tornio

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JPR »

Saa nähdä suosiiko kesällä kelit lähteä Hondalla Torniosta painattaan pitkälle etelän suuntaa :mrgreen:
Onko porukka tehny etuvaloihin parannuksia ? Tuohon vakiomaskiinhan sopii perinteinen 4x6" umpio, joita saisi lediversiona näppärästi kiinasta. Mietin myös ledipolttimoa alkuperäiseen umpioon, auton valoissa nuista polttimoista on hyviä kokemuksia valotehon suhteen.
Jur1
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2017 6:55 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Kotka

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Etuvalo on vaihtovirran piirissä. Se kannattaa pitää mielessä jos meinaa ledejä sovitella.
XR650R 2001
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Syke »

Endurospeciaalin hommaa keulille alkuperäisen kaveriksi. Kytkee vaikka pitkien johtoon.
Toimii ja valoa riittää.
Braa-aab!
Jur1
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2017 6:55 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Kotka

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Possukausi avattu.
Liitteet
IMG_20200315.jpg
XR650R 2001
JPR
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Elo 24, 2018 10:31 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Tornio

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JPR »

Talvikautta aletaan pikkuhiljaa päättämään, enskuussa taitaa tarvia sileämpää kumea.

Kuva

Kuva taattua 4 vuotta vanhaa Samsungilaatua, pitäisi kuitenkin aueta napauttamalla isommaksi.. ehkä.
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Täällä vähän vielä vaiheessa. Toinen penkki työn alla, nyt vakio kiinni. Pohjapanssari täytyy pistää viä kiinni.
Sit huomasin että bensaletku tankista kaasarille on ihan hapertunu ja halkeillu, alkanu vuotaan. Onkos porukka pistäny jotain uusia letkuja, millasta tommoseen kannattaa pistää? Oon laiminlyöny ohjekirjaa enkä oo ikänään vaihtanu mihinkään mopoon bensaletkua :oops:


Kuva

Kuva

Kuva

ps. pistin takas vakiovaimentajan. Se tuntuis olevan hiljasempi ja kevyempi kuin monet tarvikeputket. Aivan käsittämättömän kevyt. Ja mun mielestä sopii ulkonäköön, kunnon tykki. Mutta pakosarja on nyt uusi ja isompi.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
an13
Viestit: 1087
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja an13 »

Ihan perus letku vaan kunhan lupaa e10 etanolin kestot ja sama halkaisija, esim https://motonet.fi/fi/tuote/458137/Gate ... estava-15m
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Jo on jännää, nyt on vika XR:ssä.

Ajoin tosiaan yhden testilenkin tossa jokunen aika sit -> pyörä talliin ja unohtu bensahana auki -> oli valuttanu pienen läjän bensaa lattialle.
Tämän jälkeen ei millään käyntiin. Lopulta kun sai, käy hetken tyhjäkäyntiä ok ja sit alkaa satunnaisesti rötään ja tiputtaan kierroksia. Jos pyörän sammuttaa, sitä ei saa enää millään käyntiin. Joskus hörähtää, loppuajan ihan kuollut.

Nyt vaihdettu: uudet bensat, kaasariin tiivisteet ja katottu muutenkin kondikseen, tulppa.

Nyt kun potkasin tossa äsken käyntiin, lähti taas hyvin ja käy todella nätisti tyhjäkäyntiä kun kone on kylmä. Sitten kun kone vähän lämpenee, kierrokset alkaa seilaan. Tyhjäkäynti on normaalisti 1600RPM, ja vähän väliä tiputtaa tyhjäkäynnin 1000-1200RPM tienoille muutamiksi sekunneiksi, sitten taas nousee takaisin 1600RPM. Sitten taas alas, jne. En huomaa että olisi tarkkaa intervallia tässä, mutta jatkuvasti seilaa. Sitten kun kone on optimilämmöissä, kierrokset tippuu hiljalleen 1000RPM tienoille ja lopulta mopo sammuu.

Kokeilin myös ajaa, niin vähän väliä koneessa laskee kierrokset ja tulee takas. Eli esim. tasakaasulla ajaessa, yhtäkkiä kone väsähtää, sitten taas alkaa vetään. Vedot on kyllä tallessa ja kiertää hyvin.

Alkaa meitsillä ideat vähän loppuun. Mitään ylimääräsiä ääniä ja kolinoita ei kuulu, ihan terveen kuulonen kaikin puolin, käy vaan epätasasesti. Mietin nyt seuraavaksi vaihtaa öljyt (jotka on vaihdettu talvella), jos se nyt jostain syystä olisi niistä - kun kerran lämpösenä alottaa nämä ongelmat. Toinen lienee kaasarin neulaventtiili, joka ilmeisesti voi kuumana käyttäytyä erilailla? Eli lienee paikallaan vaihtaa sekin..

Kaasarina on Mikunin TM40, ja täysin säädöissään. Ilmanputsari viimesen päälle. Ja tämä laitos toimi loistavasti sillä yhdellä reissulla, ei vian vikaa. Sitten yön yli tämmöseks :evil: :evil:

Onko raadilla ajatuksia?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Ei ne öljyt itsessään tuollaista voi aiheuttaa mutta tässä tapauksessa se on mahdollista. Mahtaako olla paljonkin noussut öljynpinta? Monesti kaasari tulviessaan tulvii myös imukanavaan ja siitä sitten männän päälle ja renkaiden ohin öljytilaan. Myös ilmanputsarin suuntaan voi lorottaa.
Toissa kesänä laskin naapurin Suzukista 5 litraa "öljyä" 2.6l pitäisi olla. Ihmettelivät miksi ilmansuodattimesta valuu öljyä. Huohotin huohottaa sinne, vuotava neulaventtiili oli täyttänyt koneen bensalla ja lopulta sitä bensa-öljysotkua lensi pihalle. Kävi myös rahtusen huonosti kun sitä kamaa oli siellä putsarikotelossakin.
Jtre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Touko 29, 2013 12:45 pm
Pyörä: 500 EXC F
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Jtre »

Eräässä huskavarnassa joskus oli vastaavaa ropleemaa ja syyksi paljastui haljennut imukurkku. Tsekkaas se myös.


Sent from my iPad using Tapatalk
-Janne
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Täytyy imkurkku tsekata.

Öljyt vaihdoin äsken. Tuli melko jouhevasti ulos, eli kyllähän siellä löpöä oli seassa -- mutta ei ihan vetenäkään.

Mietin tossa, kun kone lämpiää niin öljyt lämpiää, niin vois käydä yhteen tuon ongelman kanssa. Mutta huomenna lyön käyntiin ja katon miten käy uusilla öljyillä.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Jur1
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2017 6:55 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Kotka

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Mulla oli ainakin menny 19 vuodessa imukurkku ihan korpuksi. Maksoi uus orkkis vissiin jotain 20€ luokkaa mutta kannattaa kattoo että tilaa euromallin eikä jenkkimallia missä on kuristuslevy sisällä.

Imuvuotoja voi testata pyörä käynnissä suihkuttelee starttisprayta imukurkun alueelle ja kuuntelee muuttuuko käynti.
XR650R 2001
JPR
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Elo 24, 2018 10:31 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Tornio

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JPR »

Itselläni oli kans menny imukaula kovaksi, huomasi vasta kun vaihto kaasarin eikä kurkku enään kiristynyt tiiviiksi.
Tuli hommattua Mikuniin pienempi kiihdytyspumpun suutin 70 tilalle, suosittelivat maailmalla 35 kokosta. Jos sitä nyt viimein alkais säätämään senkin toimintaan.
Onko ihmisillä ilmentynyt venttiilivarsien tiivisteiden kovettumista ? Tuntus vähän polttavan öljyä käynnistäessä enkä usko männänrenkaisiinkaan, vasta 9800km tuli täyteen :D

Edit: Öljynä käytössä Motul 5100 10w40 ja vaihtoväli reilu tuhannen kilometriä. Suodatin oli Ok ja öljysäiliön alasihti puhdas.
Vastaa Viestiin