Ktm 1090 Adventure R
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
- Pyörä: BMW R1250GSA Trophy
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ktm 1090 Adventure R
Ajeliko Art51 19:00 aikaan Palopuron kohdalla 1090Rllä alkupään 690 Enduron kanssa? Pisti kaukaa silmään harmaasta säästä huolimatta.
Mites tarviiko näitä käyttää töpselin päässä diilerillä jos ite askartelee PP kahvalämmittimet ja dongle vai rokkaako suoraan?
Mites tarviiko näitä käyttää töpselin päässä diilerillä jos ite askartelee PP kahvalämmittimet ja dongle vai rokkaako suoraan?
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
- Pyörä: KTM 1090 Adventure R
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Ktm 1090 Adventure R
Kyllä kyllä. Ei oikein vaan sää suosinut vaikka lämpöstä luvattiinkin... tai ainakin lämpimämpää kuin 1.5 astetta ja räntää. Kyllä siinä kahvalämppäreille ja vähän penkinlämmittimellekin käyttöä tuli. 8.5 tuntia ja liki 400km, ehkä noin 75% soralla.
Itselle dongle ja lämppärit laitettiin heti uutena, mutta jäi käsitys että pitäisi ohjelmoida nuo ennenkuin toimii... tiedä sitten.
Nytten kun on sisäänajon jälkeen päässyt käyttämään koko teho- Ja vääntöreservin niin onhan hauska laite. Jos nyt pienestä pintakovuudesta joku moittii, kun vauhti kasvaa, niin alusta toimii paremmin ja paremmin. Vielä tässä on hieman "sisään ajettavaa" pyörän kanssa ja maltti pitäisi muistaa... Mutta kun ei millään malttais...
Itselle dongle ja lämppärit laitettiin heti uutena, mutta jäi käsitys että pitäisi ohjelmoida nuo ennenkuin toimii... tiedä sitten.
Nytten kun on sisäänajon jälkeen päässyt käyttämään koko teho- Ja vääntöreservin niin onhan hauska laite. Jos nyt pienestä pintakovuudesta joku moittii, kun vauhti kasvaa, niin alusta toimii paremmin ja paremmin. Vielä tässä on hieman "sisään ajettavaa" pyörän kanssa ja maltti pitäisi muistaa... Mutta kun ei millään malttais...
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
Re: Ktm 1090 Adventure R
Kamulle laitoin kahvanlämmittimet niin pelasi suoraan ja tuli toimminnot näyttöön.
Weteraani kurapyöräilijä
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
- Pyörä: BMW R1250GSA Trophy
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ktm 1090 Adventure R
Pitää lähteä joku kerta remmiin surauttelemaanArt51 kirjoitti:8.5 tuntia ja liki 400km, ehkä noin 75% soralla.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
- Pyörä: BMW R1250GSA Trophy
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ktm 1090 Adventure R
Hyvä homma! Täytyy joku vklp laitella.ATC kirjoitti:Kamulle laitoin kahvanlämmittimet niin pelasi suoraan ja tuli toimminnot näyttöön.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
- Pyörä: KTM 1090 Adventure R
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Ktm 1090 Adventure R
Ilman muuta. Pitää laitella foorumille viestiä kun tietää hyvissä ajoin suunnitelmista. Muutama pyöräilevä kaveri ei ole foorumilla ja välillä tulee heidän kanssa näitä extempore reissuja jos vain aikataulut kaikille natsaa.An77i kirjoitti:Pitää lähteä joku kerta remmiin surauttelemaanArt51 kirjoitti:8.5 tuntia ja liki 400km, ehkä noin 75% soralla.
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
- Pyörä: BMW R1250GSA Trophy
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ktm 1090 Adventure R
Onko porukka vaihdellut minkälaisia välityksiä näihin? -1 tuntuu olevan MUST mutta isot pojat ameriiiiikassa myös 16/45 kehuneet. Kenelläkään kokemuksia?
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
- Pyörä: KTM 1090 Adventure R
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Ktm 1090 Adventure R
Menisi varmaan myös osioon "mitä talleissa tapahtuu" mutta menkööt tänne...
Talven pimeinä tunteina tuli poistettua nuo sas/ canister- härpäkkeet. Nyt mahtuu takaistuimen alle kaikkea tarpeellista turhaa... Power commander kiinni ja dynoon säädettäväksi. Lisäksi takaratas sai 3 piikkiä lisää... nyt pystyy ajaa 6-vaihteella huomattavasti enemmän (90km/h ylöspäin).
Talven pimeinä tunteina tuli poistettua nuo sas/ canister- härpäkkeet. Nyt mahtuu takaistuimen alle kaikkea tarpeellista turhaa... Power commander kiinni ja dynoon säädettäväksi. Lisäksi takaratas sai 3 piikkiä lisää... nyt pystyy ajaa 6-vaihteella huomattavasti enemmän (90km/h ylöspäin).
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
- Pyörä: KTM 1090 Adventure R
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Ktm 1090 Adventure R
...
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
- Pyörä: KTM 1090 Adventure R
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Ktm 1090 Adventure R
...
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
- Pyörä: KTM 1090 Adventure R
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Ktm 1090 Adventure R
Jos ei riitä käppyröiden suoruus, tai haluaa muuten vain säätää vähän lisää ja yrittää saada muutamaa heponen enemmän, niin sitten joutuu laittamaan jo Rotweilerin ilmanpuhdistusta sekä putkistoa ja äänenvaimenninta. Tarkoitus tässä oli lähinnä korjata tuota alkuperäistä "saaste" monttua teho ja vääntökäyristä paremmaksi, mitkä olivat vakiona jonkin verran isompia. Tehoa ei varsinaisesti tullut lisää, tasaisemmin kuitenkin, mutta vääntö kasvoi jonkin verran (ainakin jos vertaa vakiona ilmoitettuun tai netistä löytyviin teho- ja vääntökäyriin). Pienen koeajon perusteella kaikki muutokset ovat vieneet pyörää parempaan suuntaan kuitenkin. Nyt vain odotellaan lämpimiä kevätkelejä...
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Ktm 1090 Adventure R
Kyllä ennen rottweilerin hankkimista pitäisi säätää laite oikeasti eikä millään commanderilla. Omasta ecusta saa offroad moodinkin tehot täydeksi. Nyky ecujen rinnalla nuo commanderit on aika tyhjänpäiväisiä.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
- Pyörä: KTM 1090 Adventure R
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Ktm 1090 Adventure R
Mutta mutta...
Eikös tuon offroad moden tarkoitus ole juurikin leikata tehoja että olisi mukavampi ja leppoisampi ajella soralla ja muutenkin liukkaalla alustalla? Jos nuo kaikki tehokartat olisivat täystehosia niin karttojen väliin jäisi varmaan aika vähän eroja?
Itse ajelen lähinnä tuolla Sport kartalla koska mielestäni se on kaasukahvan asentoihin ja vasteeseen nähden tarkin. Street modea tuli aluksi koitettua, mutta tuntui että siinä viive kaasun reagointiin oli liian leppoisa. Offroad modea tuli käytettyä lähinnä sisäänajossa ensimmäiset 1000km. Rain modea ei taida olla käytetty koskaan. Dynossa ajettiin lähinnä tuo Offroad kartta jotta nähtiin sotkeeko Sportin säädöt noita muita korttoja, mutta näemmä ei sotkenut.
Ajeluista muutenkin 99% on ajeltu ilman sutimisenestoa sekä ilman takarenkaan ABS. Eturenkaassa ABS on ollut käytössä.
Varmaan paras tapa olisi sorkkia suoraan tuota omaa boksia, mutta käsittääkseni se ei sitten enää ihan joka paikassa onnistukaan (tai varmaan aika harvassa kun ei monestikaan tullut netissä eteen). Tämä taitaa hinnallisestikin olla kaikkineen kuitenkin commanderin asennusta ja säätöä arvokkaampi toimenpide? Mutta kunhan tässä nyt kesä ajellaan ja jos innostus ja lompakko kestää niin ainahan tuo on sitten vaihtoehtona tulevaisuudessa... Commanderilla nyt saatiin kuitenkin aika pienellä panostuksella aikaan se mitä haettiin... suorempi ja tasaisempi vääntö- sekä tehokäyrä...
Eikös tuon offroad moden tarkoitus ole juurikin leikata tehoja että olisi mukavampi ja leppoisampi ajella soralla ja muutenkin liukkaalla alustalla? Jos nuo kaikki tehokartat olisivat täystehosia niin karttojen väliin jäisi varmaan aika vähän eroja?
Itse ajelen lähinnä tuolla Sport kartalla koska mielestäni se on kaasukahvan asentoihin ja vasteeseen nähden tarkin. Street modea tuli aluksi koitettua, mutta tuntui että siinä viive kaasun reagointiin oli liian leppoisa. Offroad modea tuli käytettyä lähinnä sisäänajossa ensimmäiset 1000km. Rain modea ei taida olla käytetty koskaan. Dynossa ajettiin lähinnä tuo Offroad kartta jotta nähtiin sotkeeko Sportin säädöt noita muita korttoja, mutta näemmä ei sotkenut.
Ajeluista muutenkin 99% on ajeltu ilman sutimisenestoa sekä ilman takarenkaan ABS. Eturenkaassa ABS on ollut käytössä.
Varmaan paras tapa olisi sorkkia suoraan tuota omaa boksia, mutta käsittääkseni se ei sitten enää ihan joka paikassa onnistukaan (tai varmaan aika harvassa kun ei monestikaan tullut netissä eteen). Tämä taitaa hinnallisestikin olla kaikkineen kuitenkin commanderin asennusta ja säätöä arvokkaampi toimenpide? Mutta kunhan tässä nyt kesä ajellaan ja jos innostus ja lompakko kestää niin ainahan tuo on sitten vaihtoehtona tulevaisuudessa... Commanderilla nyt saatiin kuitenkin aika pienellä panostuksella aikaan se mitä haettiin... suorempi ja tasaisempi vääntö- sekä tehokäyrä...
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Ktm 1090 Adventure R
Kaasukarttoja voi silti tehdä monenlaisia vaikka ne kaikki antaisikin sen 100% jossain vaiheessa.
Ja sen oman ecun säädön hinta riippuu paikasta ja varusteista millä tehdään.
Ja sen oman ecun säädön hinta riippuu paikasta ja varusteista millä tehdään.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
- Pyörä: KTM 1090 Adventure R
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Ktm 1090 Adventure R
Ratastuksista ja ketjujen/ laahareiden kestosta...
Tuli tuo takaratas vaihdettua jo viime talvena 3 piikkiä suurempaan ja parani vakioon verrattuna kyllä. Lyhyempi ykkönen ja 6- vaihteelle käyttökelposempi alue. Eturattaan ja swingin yläpuolen laahariin ei oikeastaan jäänyt kulmaa kun kuski oli päällä. Silloin jo jäin miettimään 16 piikkistä eturatasta, osin tuon kulman ja laaharin kulumisen suhteen...
Nyt sain etusen vaihdettua 16 piikkiseen ja pieni kulma siihen jää vaikka laahari jo kulunut sen 24tkm. Onko vastaaviin pyöriin vaihdeltu miten näitä välityksiä ja mitä pidetty? Vasta yksi lyhyt ajelu takana ja jotenkin tuntui että menikö jo liian tiheäksi välitys. Ihan ryömintä ajoa ei metsässä ole tehty vielä...
Miten tuo kulma vaikuttaa ketjujen ja laahaimien kestoon. Nyt tosiaan 24tkm ajettu. Ketjut vielä kunnossa eikä venymää liikaa. Laahain vielä ohjekirjan arvoissa myös. Ajot olleet ehkä noin 70 assua ja loput soraa.
Ei kai auta kun lisää testiä vaan...
Tuli tuo takaratas vaihdettua jo viime talvena 3 piikkiä suurempaan ja parani vakioon verrattuna kyllä. Lyhyempi ykkönen ja 6- vaihteelle käyttökelposempi alue. Eturattaan ja swingin yläpuolen laahariin ei oikeastaan jäänyt kulmaa kun kuski oli päällä. Silloin jo jäin miettimään 16 piikkistä eturatasta, osin tuon kulman ja laaharin kulumisen suhteen...
Nyt sain etusen vaihdettua 16 piikkiseen ja pieni kulma siihen jää vaikka laahari jo kulunut sen 24tkm. Onko vastaaviin pyöriin vaihdeltu miten näitä välityksiä ja mitä pidetty? Vasta yksi lyhyt ajelu takana ja jotenkin tuntui että menikö jo liian tiheäksi välitys. Ihan ryömintä ajoa ei metsässä ole tehty vielä...
Miten tuo kulma vaikuttaa ketjujen ja laahaimien kestoon. Nyt tosiaan 24tkm ajettu. Ketjut vielä kunnossa eikä venymää liikaa. Laahain vielä ohjekirjan arvoissa myös. Ajot olleet ehkä noin 70 assua ja loput soraa.
Ei kai auta kun lisää testiä vaan...
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04