Mitenkäs koot vertaantuu x4 ja e1 välillä?Tumpeelo kirjoitti:Mulla X4 sai juuri väistyä E1:n tieltä. Metriäkään en ole vielä ajanut, mutta soffalla istunut jotta päässä ja pöristänyt pirusti. E1 on kevyt ja jokseensakin ilmava verrattuna edeltäjäänsä. Huomenna posti tuo handsfree-sarjan, joten pöristellään sen kanssa soffalla sit lisää.Justeeri kirjoitti:Jonkun verran pystyn suhinoita sietämään mutta jos ihan holotna on niin sitten jätän ostamatta. Toinen vaihtoehto on schubert e1 olis hiljainen mutta joku siinä tökkii. Ja vaikka saisi halvemmalla englannista niin silti en oikein innosta. Täytyy mennä sovittamaan bikeworldiin araita.
Arai X4 ei tosiaan ole hiljainen. Pakko olla tulpat päässä aina..
Arai Tour-x
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Arai Tour-x
Lisää urkua monitoriin...
Re: Arai Tour-x
^ Araissa oli koko M, Schuberthissä koko L. Pään ympärysmitta piti hyvin kutinsa Scuberthin kokotaulukon kanssa. Ostin potan sovittamatta black fridayn myynnistä.
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Arai Tour-x
Ensin oli päässä X3 ja nyt X4. Molemmissa ensiasennusvisiiri on luokattoman pehmeää materiaalia ottaen huomioon kypärän hintaluokan. Pinlock on tarkka asennuksesta, mutta kun asennuksen oppii niin ei siitä vaivaa ole. Ennen vaihtoa X4:ään kokeilin Schubertin, Shoein, BMW:n ja Touratechin, mutta eivät ne minun päähän oli istuneet. Mielestäni todellinen monikäyttökypärä, toimii crossilasien kanssa metsässä ja ilman lippaa asfalttireissuissa.
Korvatulpiksi ostin loppukesästä EarPeace:t ja kyllä on hyvät. (Anteeksi OT).
Korvatulpiksi ostin loppukesästä EarPeace:t ja kyllä on hyvät. (Anteeksi OT).
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Arai Tour-x
Pitääkö toi arai niin perkuleellisen suhinan vai semisti? Vanha oli nexx xd1 ja kyllä sekin suhisi mutta silti ajoin ilman tulppia. Tulppien käyttö vähän ongelmallista johtuen pienistä korvakäytävistä ja tulppien käyttö aiheuttaa melkosen kivun. Monet tulpat olen testannut.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Arai Tour-x
Kun ottaa uuden kypärän tai visiirin käyttöön niin ensimmäisenä se kannattaa vahata että saa suljettua huokoisen polykarbonaatin pinnan ja saa siitä liukkaan. Ilman vahausta visiiri naarmuuntuu helposti, säännöllisesti vahattuna pinta pysyy kovana ja liukkaana eikä mene juuri miksikään vaikka hanskalla pyyhkii vettä tai kuraa pois visiiristä. Vahana käyttänyt ihan tavallista autovahaa, mitä millonkin, kunhan se ei ole hiovaa vahaa. Carnauba vaha on yleisin mitä tulee käytettyä. Visiirit on kestäneet mulla kypärän koko käyttöiän ajan ilman mikronaarmuja.Totti kirjoitti:Ensin oli päässä X3 ja nyt X4. Molemmissa ensiasennusvisiiri on luokattoman pehmeää materiaalia ottaen huomioon kypärän hintaluokan.
Metelistä sen verran että jos kypärä saa puhdasta ilman pleksin aiheuttamaan pyörteilyä niin se on hiljainen, tai sitten pitää olla pappatunturipleksi jonka suojassa on kokonaan. Semi plekseillä kaikkiin lippakypäriin tulee turbulenssia ja meteli on mitä on, kypärästä riippumatta. Ne lippakypärät mitä olen kokeillut TX on yksi hiljaisimpia semiplekseillä. Lipattomat katukulhot on asia erikseen.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Arai Tour-x
Kiitos. Tätä ajattelinkin että suhinoita tulee joka pottaan mutta onko tämä nyt jotenkin erityisen huono mutta tämä selvä.Koheltaja kirjoitti:Kun ottaa uuden kypärän tai visiirin käyttöön niin ensimmäisenä se kannattaa vahata että saa suljettua huokoisen polykarbonaatin pinnan ja saa siitä liukkaan. Ilman vahausta visiiri naarmuuntuu helposti, säännöllisesti vahattuna pinta pysyy kovana ja liukkaana eikä mene juuri miksikään vaikka hanskalla pyyhkii vettä tai kuraa pois visiiristä. Vahana käyttänyt ihan tavallista autovahaa, mitä millonkin, kunhan se ei ole hiovaa vahaa. Carnauba vaha on yleisin mitä tulee käytettyä. Visiirit on kestäneet mulla kypärän koko käyttöiän ajan ilman mikronaarmuja.Totti kirjoitti:Ensin oli päässä X3 ja nyt X4. Molemmissa ensiasennusvisiiri on luokattoman pehmeää materiaalia ottaen huomioon kypärän hintaluokan.
Metelistä sen verran että jos kypärä saa puhdasta ilman pleksin aiheuttamaan pyörteilyä niin se on hiljainen, tai sitten pitää olla pappatunturipleksi jonka suojassa on kokonaan. Semi plekseillä kaikkiin lippakypäriin tulee turbulenssia ja meteli on mitä on, kypärästä riippumatta. Ne lippakypärät mitä olen kokeillut TX on yksi hiljaisimpia semiplekseillä. Lipattomat katukulhot on asia erikseen.
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: Arai Tour-x
Mulla on menossa asvalttiseikkailijan honeymoon. Pleksille pitää tehdä jotain..
Ja kyllä minä omasta Araista niin paljon tykkään että samanlaisen ostaisin nyt jos pitäisi. Aikoinaan sen ostin jostain Tampereen bike worldin muuttomyynnistä tmv. kun siirtyivät tuosta keskustasta kylän laidalle. Maksoi 350€. Oli mulla pitkään hyllyssä ilman käyttöä, kun ei ollut kypärälle sopivaa pyörää. (Tiedän että kypärälläkin on joku käyttöikä..) Nyt taas aktiivikäytössä.
Ja kyllä minä omasta Araista niin paljon tykkään että samanlaisen ostaisin nyt jos pitäisi. Aikoinaan sen ostin jostain Tampereen bike worldin muuttomyynnistä tmv. kun siirtyivät tuosta keskustasta kylän laidalle. Maksoi 350€. Oli mulla pitkään hyllyssä ilman käyttöä, kun ei ollut kypärälle sopivaa pyörää. (Tiedän että kypärälläkin on joku käyttöikä..) Nyt taas aktiivikäytössä.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Re: Arai Tour-x
Joku toveri jutusteli kivetyssä että Nexx X. D1 oli hiljaisempi kuin X4.Justeeri kirjoitti:Pitääkö toi arai niin perkuleellisen suhinan vai semisti? Vanha oli nexx xd1 ja kyllä sekin suhisi mutta silti ajoin ilman tulppia. Tulppien käyttö vähän ongelmallista johtuen pienistä korvakäytävistä ja tulppien käyttö aiheuttaa melkosen kivun. Monet tulpat olen testannut.
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Arai Tour-x
Tour x4 päädyin kuitenkin. On tainnut kaikista kypäristä jäädä testaamatta tämä x4 nimittäin ei ole mikää kypärä näin hyvin istunut päähän.
Kaikki käyttämäni on jotenkin istunut mutta tää on jotain ihan eri sfääreistä. Hyvä ostos!
Oletteko kokeillut käytää ajolaseja talvella tämän kanssa?
Kaikki käyttämäni on jotenkin istunut mutta tää on jotain ihan eri sfääreistä. Hyvä ostos!
Oletteko kokeillut käytää ajolaseja talvella tämän kanssa?
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Arai Tour-x
TX ollut käytössä kohta 15 vuotta, ensin kakkonen ja nykyään nelonen jo vuosien ajan. Koko tämän ajan on häirinnyt viileillä keleillä leuan alaosan ilmanohjaimen puuttuminen ja leuan alaosaan osuu kylmä viima.
Tuumasta toimeen ja tekemään siihen viimasuojaa leualle, sellaista neopreenilätkää mitä on monessa kypärässä. Pitkään kaivoin ompelutarvikkeita ja mirkkukin kysyi että mitä etsit, neopreeniä piti olla jossain mutta missä. Eipä löytynyt neopreenia joten protoa tekemään korvaavasta materiaalista.
Aloin tutkimaan miten sen saisi kiinni kuoren ja leukapehmusteen väliin. Aikani kun räpläilin niin tajusin että siinähän on esiin tuleva leuan viimasuoja... 4:10 kohdalla https://www.youtube.com/watch?v=JSa3DmD65c0
Pikkasen on huvittunut olo kun nyt jo 15v käyttöhistorian jälkeen löytää kypärästä uuden ominaisuuden, sattuuhan näitä mutta miks aina mulle
Tuumasta toimeen ja tekemään siihen viimasuojaa leualle, sellaista neopreenilätkää mitä on monessa kypärässä. Pitkään kaivoin ompelutarvikkeita ja mirkkukin kysyi että mitä etsit, neopreeniä piti olla jossain mutta missä. Eipä löytynyt neopreenia joten protoa tekemään korvaavasta materiaalista.
Aloin tutkimaan miten sen saisi kiinni kuoren ja leukapehmusteen väliin. Aikani kun räpläilin niin tajusin että siinähän on esiin tuleva leuan viimasuoja... 4:10 kohdalla https://www.youtube.com/watch?v=JSa3DmD65c0
Pikkasen on huvittunut olo kun nyt jo 15v käyttöhistorian jälkeen löytää kypärästä uuden ominaisuuden, sattuuhan näitä mutta miks aina mulle
Kylätason kurapyöräilijä.
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: Arai Tour-x
Taisin omastakin löytää sen kerran vahingossa kun kypärää päähän laittaessa vetäisin se alas. Olin vähän että häh? Mut ei mulla mennyt sentään noin kauaa...
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Arai Tour-x
Kukapa sitä nyt ohjekirjoja lukisi Pelkästään kuvat vilasemalla selviäis tuokin.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Arai Tour-x
Mitä niillä ohjekirjoilla tekee kun asiat selvii muutenkin
Joskus olis hyvä lukea...
Joskus olis hyvä lukea...
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Arai Tour-x
Minulla on ollut Txkolmonen käytössä vuosia, olen ollut tyytyväinen, pidän siinä siitä että se sopii hyvin päähäni. Se takia uusi kypärä on myös Arai, Tx nelonen, kallishan se on mutta tämä on viimeinen kypärä jonka joudun ostamaan.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Arai Tour-x
Uusi TX4 ja kattoventtiilit tikittää...
Päällä olevien ilmanohjaimien reikien sulkuläpät ei sulkeudu kunnilla, jää jonkun 0.5mm auki ja kuulostaa kun hiiri rapistelisi vintillä. Onko muilla ollut vastaavaa läppävikaa?
EDIT: Korjasin vian laittamalla läppään 1mm paksun solukumin missä oli liimapinta. Nyt ei läppä helise kiinni ollessaan eikä pääse vedet kypärän sisään.
Päällä olevien ilmanohjaimien reikien sulkuläpät ei sulkeudu kunnilla, jää jonkun 0.5mm auki ja kuulostaa kun hiiri rapistelisi vintillä. Onko muilla ollut vastaavaa läppävikaa?
EDIT: Korjasin vian laittamalla läppään 1mm paksun solukumin missä oli liimapinta. Nyt ei läppä helise kiinni ollessaan eikä pääse vedet kypärän sisään.
Kylätason kurapyöräilijä.