Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

SweetJams
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Loka 09, 2019 5:26 am
Pyörä: Honda XR600

Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja SweetJams »

Yritän löytää korvatulppia, joita voin käyttää pitkään ja ajattelen saada mukautettuja korvatulppia tällaisesta YouTube-videosta. En usko, että meillä on tätä brändiä, Big Ear, täällä, joten jokainen myymälä, joka tarjoaa samanlaisia tuotteita, tekee. Kiitos paljon!
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Mika TA-91
Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja Sukke »

SweetJams kirjoitti:Yritän löytää korvatulppia, joita voin käyttää pitkään ja ajattelen saada mukautettuja korvatulppia tällaisesta YouTube-videosta. En usko, että meillä on tätä brändiä, Big Ear, täällä, joten jokainen myymälä, joka tarjoaa samanlaisia tuotteita, tekee. Kiitos paljon!
Mä olen ajanut monta vuotta alpineilla ja hyväksi todennut. Alkuun käytin tavallisia foam tulppia, mutta tasapainoaisti ei tykänny, kun oli reikä ulkomaailmaan täysin tukossa. https://www.storm-motor.fi/ajovarusteet ... gL7SfD_BwE


Sent from Tapatalk
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
vapaaduunari
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Mulle tuli juuri postissa Orelot. Noin "kuivaharjoitteluna" tuntuvat kyllä hyviltä, menevät paikalleen aivan helpolla liikkeellä ja puhe (vaimon ainakin) kuuluu hyvin läpi.
Totuus näistä selviää vasta ensi kesänä kun taas mopotellaan. Koitin nukkua näillä, siihen ovat liian kovat kyllä. Nukkuessa parhaat minulle ovat 3M:n oranssit tulpat ja näillä olen myös ajellut.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja pmw »

Itse kikkailin kaikkien valmiiden kanssa, ihmisen korvakäytävä on vain täysin uniikki jokasella.
Päädyin lopulta teettään tulpat, 200 äyriä makso ja sai täydellisesti istuvat ja customoidut tulpat. On myös omat venttiilit joten tasapaino-ongelmia ei ole.

Noita 40-60 euron tulppia kun tilailee muutamat, onkin jo teetetyiden hinta tullut vastaan. Ja riippuen ihmisestä, teetetyt tulpat voi hyvin kestää +10v että istuu hyvin.
En oo kyllä hetkeekään katunu että teetin, olis pitäny tehdä jo 15 vuotta sitten.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Olen käyttänyt vähän yli 20 vuotta pelkästään näitä oman korvakäytävän muotoon valettuja tulppia. Ensin useammat Elacinit, sitten Finfonicit ja nykyään käytössä on Orelon kuulokkeilla varustetut kovat tulpat. Missään ei ole ollut suurta valittamista. Finfonicit olivat vähän mukavammat käyttää kuin Elacinit, mutta ne pääsivät katoamaan yhdellä reissulla. Tähteeksi jäi vain kuulokkeet. (olisiko joku kiinnostunut ostamaan, ne tulevat vaimenninelementin tilalle). Nykyiset Orelot ovat tosiaan kovaa materiaalia, mutta etukäteispeloista huolimatta en koe niistä olevan haittaa missään tilanteessa. Kynnys palata kertakäyttöisiin tulppiin on kasvanut vuosien aikana melko korkeaksi.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
Raimo
Viestit: 1274
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Mulla on Earfoonin kovat valetut tulpat jostain viidentoista vuoden takaa, nyt jo liian väljät. Minun korvakäytävässä kova tulppa ei toiminut prätkän kanssa, koska kun sain kypärän päähän, niin tulpat jäivät helposti vähän vuotamaan. Muuten kyllä oikein mieluisat ja todella helpot saada korviin. Ja kovasta materiaalista huolimatta painoivat vain jos yritti nukkua ne päässä.
Nyt on muutaman vuoden ollut Finfonicit jotka on todella hyvät ja miellyttävät, mutta hiukan hankalat saada korviin kun materiaali on taipuisaa ja vähän nahkeaa. Finfoniceissä on etymoticin suotimet, jotka on aivan hämmästyttävän tehokkaat syömään matalia taajuuksia pois. Bassoa soittaessa vähän liikaakin...
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Raimo kirjoitti:Finfoniceissä on etymoticin suotimet, jotka on aivan hämmästyttävän tehokkaat syömään matalia taajuuksia pois. Bassoa soittaessa vähän liikaakin...
Osta minulta suodattimien tilalle kuulokkeet. Ei tarvisi huudattaa niitä ulkopuolisia kaiuttimia.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
HeceR
Viestit: 103
Liittynyt: Su Joulu 25, 2016 5:29 pm
Pyörä: AT -93, XX -97

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja HeceR »

Kunkku kirjoitti:
Raimo kirjoitti:Finfoniceissä on etymoticin suotimet, jotka on aivan hämmästyttävän tehokkaat syömään matalia taajuuksia pois. Bassoa soittaessa vähän liikaakin...
Osta minulta suodattimien tilalle kuulokkeet. Ei tarvisi huudattaa niitä ulkopuolisia kaiuttimia.
Millainen johtosysteemi niissä kuulokkeissa on? Olen itse harkinnut jotain tuommoista.
Avatar
Raimo
Viestit: 1274
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Osta minulta suodattimien tilalle kuulokkeet. Ei tarvisi huudattaa niitä ulkopuolisia kaiuttimia.
Mitä, meinaatko että mun äRTeessä on stereot? :shock: Ei todellakaan, prätkällä ajellessa en halua kuunnella radiota tai musiikkia, en myöskään halua vakionopeudensäädintä. Mutta olenkin vähän omituinen.

Oikeasti: Mulla on Finfoniceihin sovitteet Sennheiserin CX300 II-kuulokkeille ja kuulokkeet myös, mutta ei ole tullut kyllä käytettyä testausta enemmän. On sen verran hankalat käyttää. Eli tämmöiset https://www.finfonic.fi/product/fonic-l ... okkeisiin/

Onko sulla jotkin muut kuulokkeet kuin nuo senkun 300:t? Jos on, niin nakkaa YV:tä, muutoin myy HeceR:lle.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Raimo kirjoitti:...prätkällä ajellessa en halua kuunnella radiota tai musiikkia, en myöskään halua vakionopeudensäädintä. Mutta olenkin vähän omituinen.
Oletpa tosiaan outo. Samanlainen kuin minä. En kuuntele ajaessa muuta kuin navin ohjeet ja joskus puhelut.
Raimo kirjoitti:Onko sulla jotkin muut kuulokkeet kuin nuo senkun 300:t? Jos on, niin nakkaa YV:tä, muutoin myy HeceR:lle.
On erilaiset. Uppoavat käytännössä kokonaan sen tulpan sisään. Eli muoto on sama kuin sillä irrotettavalla vaimentimella.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Outoja ootte, aina radio päällä kun ajellaan :D
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Raimo
Viestit: 1274
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Niin, no. Ei se minulta ole pois, jos joku haluaa rokkinsa tai puheensa ajelun aikana kuunnella.

Minulle on ero just siinä, että autoa ohjataan ja prätkää ajetaan. Ja kun siihen ajamiseen haluan keskittyä niin en kaipaa mitään ylimääräistä. Etenkään matkaenskan selässä.

Vasta viime kesänä tuli hommattua kypäräpuhelin reissuajoon kyytiläisen kanssa, mutta samalla tuli myös matkapyörä josta ei nyt kannata paljon tällä foorumilla jatkaa :lol:
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Moottoripyörällä suodatetut korvatulpat

Viesti Kirjoittaja Happi »

Raimo kirjoitti: Ja kun siihen ajamiseen haluan keskittyä niin en kaipaa mitään ylimääräistä.
Mutta musiikin kuunteluhan juuri estää ylimääräiset häiriötekijät, kilinät ja kolinat, jotka tulevat pyörästä :D
Sopiva musiikki kyllä saattaa nostaa nopeuden vaaralliselle tasolle.

Happi
Vastaa Viestiin