Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vasempaan käteen Virium, oikeaan kiinan 12€ kalvohanska ja sateeseen ajamaan. 10 minuutin kohdalla alkoi Viriumista sormet kostua ja puolentunnin päästä oli selkeästi kostean tuntuinen versus kiinan hanska joka tuntui kuivalta. Tunnin kohdalla sama tilanne, kahden tunnin kuluttua alkoi tilnne tasoittumaan ja kiinan hanska alkoi tuntua nihkeältä sormien kohdalta mutta ei läheskään yhtä kostealta kun Virium. Ajon jälkeen vasemman käden sormet ryppyisiä-valkoisia, oikea rypytön ja väri normaali.

Rukalle laitettu palautetta, vastaus tulee tai ei. Maanantaina liikkeeseen ja saavat miettiä mitä tehdään.
Kylätason kurapyöräilijä.
HeceR
Viestit: 103
Liittynyt: Su Joulu 25, 2016 5:29 pm
Pyörä: AT -93, XX -97

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja HeceR »

Mulle ei ainakaan tullut ikinä vastausta, kun kyselin vuotavan Gore-takin kohtaloa. Vetoketju petti ja vuoti useammastakin saumasta jo eikä ollut siinä vaiheessa ajettu kuin 20000km eli noin vuoden.

Pitäkööt tunkkinsa, saahan niitä vaatteita muiltakin jos asiakkaan palaute takuuaikaisesta ei kiinnosta.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Monesti on ollut puhetta ettei hanskoilla pysty operoimaan kaikkien kosketusnäyttöjen kanssa. Törmäsin tuollaiseen lankaan muita juttuja etisessä, tilaukseen meni ja kerron kokemuksista kun niisä joskus saadaan https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... ive+Thread

Aika näppärää jos saa kesähanskoihin kosketuspäät sormiin ilman kostuttelua tai suolan imeyttämistä hanskan sormenpäähän. Tulee monesta huonosta hanskasta hyvät jos ne muuttuu "näppäiltäviksi".
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Koheltaja kirjoitti:Aika näppärää jos saa kesähanskoihin kosketuspäät sormiin ilman kostuttelua tai suolan imeyttämistä hanskan sormenpäähän. Tulee monesta huonosta hanskasta hyvät jos ne muuttuu "näppäiltäviksi".
Onhan niitä kesähanskoja vaikka kuin, missä on valmiina se kosketuspinta sormenpäissä. Hinnan takiako haluat itse askarrella?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuli ostettua Motonetin poistolaarista Richan nahkahanskoja 10€/pari eikä niissä ole kosketuspäätä. Langan kanssa niistä saa käyttökelpoiset kosketusnäytölle eikä tarvii kiroilla ja irroitella hanskoja luurin räpläämistä varten. Nyt mulla on ollut imeytetty suolaliuosta sormen päähän mutta täysin kuivalla hanskalla toiminta ei ole luotettavaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Itse en osaa (ole tottunut) käyttää puhelinta hanskat kädessä puheluihin vaikka Rukan Viriumit käytössä. Jos kapasitiivisella näytöllä oleva laite on navigaattorina, niin olisiko tuollainen tikku/kynä vaihtoehto sormenpäille? https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... akarkikyna

Mitä viriumiiin tulee, niin itse valitsin ko. hanskat vedenpitävis malleista parhaimman tuntuman vuoksi eli sopivan ohut kämmenpuoli. Tuli vedettyä silloin käteen kaikkia mitä Oulun liikkeistä löysin.
Sami
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

SaPeKa kirjoitti:...olisiko tuollainen tikku/kynä vaihtoehto sormenpäille? https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... akarkikyna...
- Ehkä vanhuus on tehnyt minusta jo kömpelön, mutta en oikein usko tuon kynän olevan kovin kätevä ajon aikana tapahtuvaan kännykän käyttöön...
SaPeKa kirjoitti:Mitä viriumiiin tulee, niin itse valitsin ko. hanskat vedenpitävis malleista parhaimman tuntuman vuoksi eli sopivan ohut kämmenpuoli. Tuli vedettyä silloin käteen kaikkia mitä Oulun liikkeistä löysin.
Jonkin verran olen Viriumia sateessa käyttänyt, enkä ole mitään ongelmaa vedenpitävyydessä havainnut. Samanlainen muotoon valettu Gore-Tex -hanska se on kuin muutkin, miksi se ei vettä pitäisi?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Kunkku kirjoitti:Jonkin verran olen Viriumia sateessa käyttänyt... miksi se ei vettä pitäisi?
Missä olen niin väittänyt?
Sami
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

SaPeKa kirjoitti: Missä olen niin väittänyt?
Et missään, enkä niin sanonutkaan. Se oli pohdiskelua liittyen aiempaan, muistaakseni Koheltajan pohdiskeluun niiden vedenpitävyydestä. My bad, kun en tuosta maininnut.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mun Virium keissi on vielä kesken ja palaan siihen myöhemmin.

Juuri kävin heittää neljän tunnin lenkin +5 lämmöissä aiemmin linkatuilla Revit GT nahkahanskoilla, tätä Revitin listoilta poistunutta vanhaa mallia saa kiinasta kolmellakympillä. Hyvän tuntuiset ja lämpimät hanskat mutta vuorta ei ole lukittu kämmenen puolelta ja se rullaa edestakaisin, lisäksi sormen päissä pitolätkät on liukkaat. Menee varahanskana ja talvella mökillä ulkoilussa-lumitöissä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Rukalta tuli suositus että vaihdetaan mulle kokonaan eri tyyppiset hanskat ja tilalle tuli Imatrat. Viikko ajeltu niiden kanssa ei keleissä ja nyt pysyy näpit kuivana vaikka koko päivä tuli ajettua sateessa, illalla en muistanut laittaa kuivumaan ja aamulla takaisin sateeseen ja hyvin toimii. Toki ne on kastuessaan viileän tuntuiset mutta kuitenkin kuivat sisältä, eikä kosteat/märät kuten Viriumit oli mulla. Kuivalla kelillä mukavat kädessä eikä mene sisältä nihkeäksi samalla tavalla kun Viriumit, Ihan kun Imatrat hengittäisi paremmin, vai liekö Outlastilla oma vaikutuksensa asiaan.

Tuntuma Imatran kanssa on todella hyvä eikä juurikaan häpeä nahkaisille kalvottomille kesähanskoille. Kun laitoin hanskat ekaa kertaa käteen niin ne tuntui heti omilta, ihan kun ne olisi mulla olleet kädessä ennenkin. Kämmensuoja on paremman tuntuinen kun Viriumeissa ja on huomaamattomampi eikä vaikuta käden asentoon ohjaustangolla. Erittäin iso miinus tulee visiirinpyyhkimestä joka on säälittävän ja naurettavan rajamailla verrattuna Viriumin oikeasti toimivaan pyyhkijään.

Homma lopultakin hanskassa. Kiitos Rukan asiakaspalvelulle sekä BW Turun sekä Vantaan varustepuolen naisille jotka olivat aktiivisesti prosessissa mukana.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Hyvä kun homma on hanskassa. Ei ihme, jos uudet tuntuvat erilaisilta. Ne nimittäin ovat kovin erilaiset. Nahka on paras materiaali hanskoihin.
Koheltaja kirjoitti:Ihan kun Imatrat hengittäisi paremmin, vai liekö Outlastilla oma vaikutuksensa asiaan.
Ei pitäisi olla. Outlast mieluummin heikentää hengittävyyttä kuin lisää sitä, ainakin oman kokemuksen mukaan.
Imatra on hyvä hanska, etenkin kun ottaa huomioon, että se on tarkoitettu vähän viileämmille keleille. Tuntuma tosiaan kuin kesähanskoissa.
Liitteet
ImatravsVirium.jpg
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kunkku kirjoitti:Nahka on paras materiaali hanskoihin.
Kyllä.

Kalvottomat nahkahanskat olleet käytössä jo vuosia ja aina kiroillut tekstiilikalvojen kanssa kun mikään ei tarjoa samanlaista tuntumaa kun kesähanskat. Virium oli tekstiileistä paras käteen mitä on ollut ja jollain tavalla harmittaa ettei me oltu Viriumien kanssa yhteensopivia, mm. sitä visiirin pyyhintä jäi ikävä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Koheltaja kirjoitti:Kalvottomat nahkahanskat olleet käytössä jo vuosia ja aina kiroillut tekstiilikalvojen kanssa kun mikään ei tarjoa samanlaista tuntumaa kun kesähanskat.
Tekstiili- ja nahkahanskan ero on aika iso. Voi kokeilla vaikka Viriumia ja Apolloa, molemmissa valettu kalvo. Tuntuma käteen hyvin erilainen. Imatraa voisi verrata Mars 2:een tai Harrokseen. Ei ole nahkahanskan voittanutta, toistaiseksi. Kalvottomat kesähanskat sitten vielä erikseen.

Minä en ole jostain syystä koskaan oppinut hyödyntämään sitä visiirin pyyhintä. Hankaan vaan nahkapinnalla.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ajohanskat mistä ja mitkä ja parhaat.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Sillä nahkapinnalla joutuu pyyhkimään ja toimii ok, mutta kuluttaa nopeasti vahapinnan pois visiiristä ja helmeily loppuu. Viriumin pyyhkijä oli paras mitä olen hanskoissa tavannut ja se vaikutti oikeasti toimivalta, saisi laittaa samanlaisen muihin hanskoihin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin