Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Aina niitatut. Eipähän tarvitse stressata milloin aukeaa. DID KM500R niin helppoa.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Mulla ollut thumbbereissa ja pikkumopoissa aina ketjulukolla, se on taas mun mielestä ollut älyttömän helppoa ja rentoa. Yks napsasu ja saa ketjut irti ja toinen napsasu niin ovat kiinni. Eikä ole koskaan lähtenyt irti eikä ollu mitään vikaa. Mutta eipä ole ollu voimaakaan niin paljoa, mutta nyt näillä +100hp vehkeillä rupes mietityttään.an13 kirjoitti:Aina niitatut. Eipähän tarvitse stressata milloin aukeaa. DID KM500R niin helppoa.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Jousilukko voi osua johonkin maastossa tai vaikkapa peruuttessa törmää ketjuohjuriin ja jousi lentää huitsin kuikkaan. On käynyt itelle ja pojalle eikä tehoilla ollut mitään merkitystä lukon pettämiseen, ongelmat loppui kun siirryttiin niittilukkoihin.
Ei ole tarvetta irroittaa ketjua ennen kun se on vaihtokunnossa joten en osaa kaivata jousilukkoa.
Ei ole tarvetta irroittaa ketjua ennen kun se on vaihtokunnossa joten en osaa kaivata jousilukkoa.
Kylätason kurapyöräilijä.
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Kyllä mulla Vstrommissa on aina ollut niitatut ketjut ja pienemmissäkin maantiepeleissä.
Noissa kisaenskoissa on jousilukot mutta ne laitan aina sisäpuolelle eli siis sinne vanteenpuolelle niin eivät hankaannu spoorin reunaan.
Noissa kisaenskoissa on jousilukot mutta ne laitan aina sisäpuolelle eli siis sinne vanteenpuolelle niin eivät hankaannu spoorin reunaan.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Tuollainen varmistuskikka löytyi Advrider sivuilta. En ole kylllä tiedä toimiiko.
Entiset: Sukuki Gt 125-75,Kawasaki Kx-250 -79,Machless G80-61,
Nykyiset:ikiprojekti Douglass MK5-52, Suzuki Dr650-90, Ktm Lc4-05
Nykyiset:ikiprojekti Douglass MK5-52, Suzuki Dr650-90, Ktm Lc4-05
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Onkohan KTM:n TPI:t poikkeuksellisen ronkeleita akkujen suhteen, vai onko Lithiumi ioni -akun syytä...
Nimittäin mulla '17 300 EXC TPI meni aivan mykäksi kun akku hajosi. Akku hajosi niin, että se piti hetken virtaa mutta sitten tyhjäsi ittensä. Eli muutaman startin pysty tekeen, sitten kaput. Mutta tämän jälkeen ei tosiaan saa millään käyntiin, ei kickstartilla, ei mäkistartilla, ei millään. Kaikenlisäksi jos noilla ekoilla starteilla saa käyntiin, mopo pysyy todella vaivalloisesti käynnissä, sammuu helposti.
Vähän ihmettelin, kun mulla on ollut katupyöriä ruiskulla ja kun perus litkuakku on mennyt samaan kondikseen, mopot saa silti aina mäkistartilla käyntiin hyvin ja voi ajaa kunnes simahtaa, ihan normaalia ajelua.
Mutta liekö toi litiumiakun peruja vai KTM:n hienoa designiä? Vai sitten mopo on särki.. Tiedä häntä, en oo niin perehtynyt akkuteknologiaan ja ruiskuihin. Mutta sinänsä vaan huvitti kun googletteli (mikäli tuloksiin on uskomista), että jos TPI:stä kuolee akku, pelit on pelattu. Jää kickstartin hyötysuhde aika pieneksi.. ehkä siksi se on poistettu uusista malleista?
Nimittäin mulla '17 300 EXC TPI meni aivan mykäksi kun akku hajosi. Akku hajosi niin, että se piti hetken virtaa mutta sitten tyhjäsi ittensä. Eli muutaman startin pysty tekeen, sitten kaput. Mutta tämän jälkeen ei tosiaan saa millään käyntiin, ei kickstartilla, ei mäkistartilla, ei millään. Kaikenlisäksi jos noilla ekoilla starteilla saa käyntiin, mopo pysyy todella vaivalloisesti käynnissä, sammuu helposti.
Vähän ihmettelin, kun mulla on ollut katupyöriä ruiskulla ja kun perus litkuakku on mennyt samaan kondikseen, mopot saa silti aina mäkistartilla käyntiin hyvin ja voi ajaa kunnes simahtaa, ihan normaalia ajelua.
Mutta liekö toi litiumiakun peruja vai KTM:n hienoa designiä? Vai sitten mopo on särki.. Tiedä häntä, en oo niin perehtynyt akkuteknologiaan ja ruiskuihin. Mutta sinänsä vaan huvitti kun googletteli (mikäli tuloksiin on uskomista), että jos TPI:stä kuolee akku, pelit on pelattu. Jää kickstartin hyötysuhde aika pieneksi.. ehkä siksi se on poistettu uusista malleista?
Viimeksi muokannut pmw, Ma Loka 14, 2019 10:25 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ei nuo KTM ruiskut toimi ilman "akkua" eli sinne pitää laittaa vähintään kondensaattori korvaamaan rikkoutunut akku. Pelkällä potkimisella ei lähde käyntiin jos akku on rikki. Varsinkin jos oikosulussa tai virta ei kulje ollenkaan.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Mitäs jos sinne laittaisi akun rinnalle konkan? Diodit väliin, niin silloin voisi pelata jos akku päättää kuolla?
Neljä vaihdetta riittää.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Jos nyt sitä oikeasti pelkää ja haluaa varautua niin olisiko sitten vaikka ilmanputsarikoteloon tai reppuun pidemmille reissuille jos ei halua kiinteää asennusta niin joku noista kaikkein pienimmistä lifepo akuista varalle. Ei paina eikö ole iso ja varmasti riittää tehot pitämään mopeedin käynnissä jos käynnistyksen suorittaa polkukäynnistimellä.
antti
- tertsu
- Viestit: 2857
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Oli joskus konkka varalla, mutta eipä sitä ikinä tarvinnut
Toimi kyllä sen kanssa mitä testasin
Toimi kyllä sen kanssa mitä testasin
Kura lentää...
-
- Viestit: 118
- Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
- Pyörä: Tiger xc -11
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Minkä takia noissa rally pyörissä pitää vetää putki alhaalta ja sitten takaa ylös? Esim. Noissa 690eissä en tajua tuota putkimuutosta.
Sillehän täytyy olla joku järkisyy, niin kertokaas viisaammat hölmömmälle.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Sillehän täytyy olla joku järkisyy, niin kertokaas viisaammat hölmömmälle.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Saadaan painopiste alemmaksi, lämmönlähde pois ylhäältä moottorin kupeesta ja tilan takia jota ei ylimääräisiä juurikaan ole monessa pyörässä yläpuolella. Hyödyt alaputkessa on suuremmat kun pienempi maavara.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 118
- Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
- Pyörä: Tiger xc -11
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Hyvin vastattu, kiitti!Koheltaja kirjoitti:Saadaan painopiste alemmaksi, lämmönlähde pois ylhäältä moottorin kupeesta ja tilan takia jota ei ylimääräisiä juurikaan ole monessa pyörässä yläpuolella. Hyödyt alaputkessa on suuremmat kun pienempi maavara.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ei ollut tuostakaan liimasta liquesolin korvaajaksi. Eli jos ko. tuotteelle löytyy vielä ehdoituksia, niin otetaan mielellään vastaanPeltsi kirjoitti:Teroson voimaliima on hyvää värkkiä. Sillä liimasin kengät kasaan mistä pohja pyrki irti.
https://www.ikh.fi/fi/voimaliima-393-te ... 80ml-hk393
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ainakaan omassa Rallyessa ei maavaraa oikeastaan syö alakautta vedetty putki, pohjapanssaria toki leventää. Em etujen lisäksi ratkaisulla saadaan hormille aika ideaalinen reitti ilman turhia kiemuroita.Koheltaja kirjoitti:Saadaan painopiste alemmaksi, lämmönlähde pois ylhäältä moottorin kupeesta ja tilan takia jota ei ylimääräisiä juurikaan ole monessa pyörässä yläpuolella. Hyödyt alaputkessa on suuremmat kun pienempi maavara.