KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Itse tykkään vähän miedommasta vaimennuksesta niin on pikkuisen lirumpi öljy eli sekoitus 2,5W ja 5W öljyistä tehtynä. Redlinen öljyjä käyttänyt ihan menestyksellä MUTTA toki niin että ei ole mitkään kauheat vaatimuksetkaan kun ei ole mikään kunnon kisakuski.

Ei ole kokemusta esijännityksen säätömulikasta. Se ainakin on ero että ruodon yläpäässä ei enää ole se kapealla kiintoavaimella pidettävä kohta ura vaan alapäästä pääsee irtoamaan vapaasti jolloin vähän hankalampi kuin vanha huoltaa. Mutta perus huolto ihan kuin vanhassa peruskeulassa.

Slavens Racing sivuilla ainakin on noita huoltoohjevideoita.
antti
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Nyt pääsi kokeilemaan xplr keulaa k-techin kitin kanssa. Vieläkin se on pehmeän oloinen, mutta vaimennusta nyt kuiteskin keulassa on. Comp-pakkaan pitänee kokeilla paria shimmiä lisätä jossain vaiheessa. Koitin ottaa hidastusvideota keulan toiminnasta, mutta poluilla ei kovin teräviä monttuja/patteja ollut ja tasaisemmalla se oli kyllä hyvän tuntuinen.... Takapää, mikä on vakio näyttää videolla melko myös pehmeältä, ainakin se joustaa melko syvälle kun vähänkin vastusta tulee. Rekisterikilpi saa melko rumbaa...

Alusta keskimäärin tuntuu todella mukavalta ja vauhti nousee helposti kovaksi. Sitten jos sieltä joku juurakko löytyy niin voi tulla näpeille. pienemmät kivet ja kannot kyllä meni huomaamatta.

https://www.youtube.com/watch?v=KX72NCH7_L8
hidastuksia(samasta paikasta hinkattu useampaan kertaan), video on 4k resolla, mutta ainakin itelle tuubi soittaa vähän millä resolla sattuu....
https://youtu.be/KX72NCH7_L8?t=59
https://youtu.be/KX72NCH7_L8?t=266
https://youtu.be/KX72NCH7_L8?t=398
https://youtu.be/KX72NCH7_L8?t=653
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Ensimmäisiä kokemuksia 2020-malleista:

https://enduro21.com/index.php/40-gener ... ess-launch
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
kafuusti
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja kafuusti »

Siinäpä alkaa oleen oma pyörä reissuun valmis. Laukkuja tuossa sovittelin, lyhennetään nuo remmit kuitenkin sopivan mittasiksi :D
Liitteet
62065607_191195808474895_3260495504743596032_n.jpg
tand
Viestit: 101
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:55 pm
Pyörä: KTM 690 R, BMW F 800GS, Honda TLR200
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja tand »

Pätevän näköinen peli.
Kenen valmistusta on tuo laukku ?
T-and
an13
Viestit: 1087
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja an13 »

Arvaan että Puolasta Xcountry http://xcountry.pl/index.php/en/
kafuusti
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja kafuusti »

Joo Xcountry puolasta 2x15L. Aivan laadukkailta vaikuttaa.
Syncro
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Pyörä: Exc 500
Paikkakunta: Ii

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Syncro »

Olen siirtymässä 19vuoden 350->500
Tähän asti missään pyörässä ei ole ollut karttakytkintä enkä moista ole koskaan testannut osaisko kukaan kertoa onko se kuin tarpeellinen tuossa 500 ja saako sillä rahalle vastinetta esim pikku poluilla ajaessa?
Avatar
Ranezki
Viestit: 204
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Pyörä: 500EXC, 990ADV
Paikkakunta: Tuusula

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Mielestäni tuo karttakytkin on turha. Varmasti muita mielipiteitä tämänkin suhteen kyllä löytyy.....
Syncro
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Pyörä: Exc 500
Paikkakunta: Ii

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Syncro »

Ranezki kirjoitti:Mielestäni tuo karttakytkin on turha. Varmasti muita mielipiteitä tämänkin suhteen kyllä löytyy.....
Näin minäkin olen ymmärtänyt..
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Mulla on säätömulikka -19 kolmipuokissa ja tykkään. Ajan enskaa softilla ja crossia tai sänkipeltoa tms ärtsymmällä kartalla.
Softilla paranee ladullapysymisprosentti, varsinkin väsyessä.

Traction control on usemmiten päällä, sen olen todennut parantavan kiihtyvyyttä pehmeällä.
Lumispoorissa ihan kellotin sitä ja kiihtyy paremmin.

Oli vähän käyntiongelmia, ilmeni että akulta lähtevä maajohto ei ole kovin kaksisesti kiinni. Kierteet ihan onnettomat.
Piti siirtää pienen vääntelyn kanssa rapikan kiinnityspulttiin.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Syncro
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Pyörä: Exc 500
Paikkakunta: Ii

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Syncro »

Eilen muutti 500 meidän perheeseen.

Ensimäinen huomio oli kylmäkäynnistys, todella heikko verrattuna 350.
Pyörittää ensin pitkään ja sitten vaivaloisesti käynnistyy kun taas 350 pärähti samoissa olosuhteissa pumpun pyöräytyksen jälkeen heti.
Onko normaalia ja onko jotain tehtävissä?

Nyt vielä joku aste plussaa mutta mitenkähän pakkasessa..
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Minkä vuotinen pyörä? Jos litiumakullinen, niin sitä akkua pitää kylmillä keleillä vähän herätellä ensin, että alkaa antamaan virtaa. Pakkasessa ei ensimmäisellä startillilla kuin solenoidi naksahda, mutta lopulta pyörittää paljon iloisemmin kuin millään lyijyakulla.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Syncro
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Pyörä: Exc 500
Paikkakunta: Ii

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Syncro »

Jani M kirjoitti:Minkä vuotinen pyörä? Jos litiumakullinen, niin sitä akkua pitää kylmillä keleillä vähän herätellä ensin, että alkaa antamaan virtaa. Pakkasessa ei ensimmäisellä startillilla kuin solenoidi naksahda, mutta lopulta pyörittää paljon iloisemmin kuin millään lyijyakulla.
-19 On siis samaa vuosimallia ja samalla akulla kun 350
Pyörittää kyllä hyvin ei vaan pärähdä tulille kuin 350 vaan vaatii sahausta, ensin yrittää käydä ja sammuu sitten jää käymään.
Voihan tämä olla ominaisuuskin isolohkossa, tuntuu vaan hassulta kun toinen sahautti vähän aikaa vasta kovilla pakkasilla..
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Siinähä se tais tulla vastauskin. Eli akku ehkä vajaatehoinen isolohkoon. Oli samaa ongelmaa 17 350 husessa kun 250 samalla akulla starttaa aina heti.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Vastaa Viestiin