Kannentiiviste vuotoko?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Pturu
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kannentiiviste vuotoko?

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Ehdottomasti laakeripukit ja kansi pidettävä pareina. Uudessa varaosakannessakin tulee laakeripukit mukana eikä niitä ole saatavana erikseen. Tässä saattaa hyvinkin olla syy nihkeään pyörimiseen.
t339
Viestit: 69
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 1:38 pm
Pyörä: xt660x

Re: Kannentiiviste vuotoko?

Viesti Kirjoittaja t339 »

Pturu kirjoitti:Ehdottomasti laakeripukit ja kansi pidettävä pareina. Uudessa varaosakannessakin tulee laakeripukit mukana eikä niitä ole saatavana erikseen. Tässä saattaa hyvinkin olla syy nihkeään pyörimiseen.
Jeps nyt pyörii hienosti kun pistin kannen omat pukit paikoilleen. Mutta alkutilanteessa ollaan. Kipinä tulee bensaa saa,ei käynnisty satunnaisesti poksauttaa putkeen tai kaasariin. Jakoa ei saa tuossa koneessa 180astetta pieleen vahingossakaan,yritin sitäkin kääntämällä kampiakselia vain yhden kierroksen ja kääntämällä nokat 180astetta, tällöin ei nokkien kohdistusmerkkejä saa kohdilleen eikä ohjeen mukaista jakoketjun 24lenkkiä nokkien tamppimerkkien väliin. Seuraavaksi sitten sylinterin puristukset. Kannessa ei näkynyt kyllä merkkejä lohjenneista venttiilinlautasista tms. ennen paikalleenlaittoa
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Kannentiiviste vuotoko?

Viesti Kirjoittaja THä »

Tosiaan ei saa missään nimessä sekoittaa laakeripukkien kansia, ne koneistetaan pareina ja varmasti ahdistaa jos sekoittaa. Mutta hyvä ettei tuosta tullut vaurioita.

Jos se ampuu satunnaisesti putkeen tai kaasareihin, niin silloin siellä on oltava reitti auki. Onhan venttiilivälykset ok? Irtokannessa olisi helppo lorauttaa vaikka bensaa kanaviin ja katsoa vuotaako venat. Voisi edelleen tsekata venttiilien ajoituksen karkeasti vaikka tönärillä. Tosiaan overläpillä siellä varmaan on molemmat venat inan auki. Imu todennäköisesti vähän enempi. Lampulla voisi tsekata sytkän ajoituksen ettei siellä ole jotain mystistä. Eihän ole vaihdettu esimerkiksi vauhtipyörää? Niitä on erilaisia EX500-koneisiin eivätkä toimi ristiin..

Mitenhän CV-kaasarit käyttäytyy kun puristuksia mittaa :roll: Tuohan pitäisi tehdä läpät selällään tai tulee aivan liian alhaiset lukemat. Nyt siellä on luistit kiinni, eli melkein täytyy kaasarit napata irti tai kanittaa luistit ylös. Hassun hauska pelata niiden kanssa tuossa koneessa.. Ihmetyttäisi kyllä miksi puristukset olisi hukassa. Alakerrassa tuskin on vikaa, mutta tietty jos venttiilien ajoituksen kanssa on touhuiltu, niin on voinut mennä venoja kieroiksi. Aika kierot kyllä saisi olla ettei edes käyntiin lähde. Onhan kannen/sylinteriryhmän tasopinnat putsattu hyvin?
Neljä vaihdetta riittää.
t339
Viestit: 69
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 1:38 pm
Pyörä: xt660x

Re: Kannentiiviste vuotoko?

Viesti Kirjoittaja t339 »

THä kirjoitti:Tosiaan ei saa missään nimessä sekoittaa laakeripukkien kansia, ne koneistetaan pareina ja varmasti ahdistaa jos sekoittaa. Mutta hyvä ettei tuosta tullut vaurioita.

Jos se ampuu satunnaisesti putkeen tai kaasareihin, niin silloin siellä on oltava reitti auki. Onhan venttiilivälykset ok? Irtokannessa olisi helppo lorauttaa vaikka bensaa kanaviin ja katsoa vuotaako venat. Voisi edelleen tsekata venttiilien ajoituksen karkeasti vaikka tönärillä. Tosiaan overläpillä siellä varmaan on molemmat venat inan auki. Imu todennäköisesti vähän enempi. Lampulla voisi tsekata sytkän ajoituksen ettei siellä ole jotain mystistä. Eihän ole vaihdettu esimerkiksi vauhtipyörää? Niitä on erilaisia EX500-koneisiin eivätkä toimi ristiin..

Mitenhän CV-kaasarit käyttäytyy kun puristuksia mittaa :roll: Tuohan pitäisi tehdä läpät selällään tai tulee aivan liian alhaiset lukemat. Nyt siellä on luistit kiinni, eli melkein täytyy kaasarit napata irti tai kanittaa luistit ylös. Hassun hauska pelata niiden kanssa tuossa koneessa.. Ihmetyttäisi kyllä miksi puristukset olisi hukassa. Alakerrassa tuskin on vikaa, mutta tietty jos venttiilien ajoituksen kanssa on touhuiltu, niin on voinut mennä venoja kieroiksi. Aika kierot kyllä saisi olla ettei edes käyntiin lähde. Onhan kannen/sylinteriryhmän tasopinnat putsattu hyvin?

Välykset on ok ja kansi/sylinteriryhmän pinnat putsattu ja kiiltävät,uusi kannentiiviste. Kipinät tulee ja bensaa saa. Pyörä starttasi hyvin ja kävi hyvin edellisellä kannella lukuunottamatta white smoukkia. Ei sille muuta ole tehty kuin vanha kansi veks ja tuo vaihtari kiinni. Alakerta on priimaa ja koskematonta. Hain tänään Puuilosta puristepainemittarin huomenna pääsee tsekkaan ne. Tosta on helppo napata kaasaripatteri sivuun roikkumaan vaijereiden varassa kun mittailee.
t339
Viestit: 69
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 1:38 pm
Pyörä: xt660x

Re: Kannentiiviste vuotoko?

Viesti Kirjoittaja t339 »

Non ni! Puristuspaineet nolla kumpikin sylinteri. zztsupp! Epäilin jo mittaria mutta pistin moottorisahaan kiinni ja 7bar sekä kompuralla testaamalla toimii. Miten ihmeessä jos kansi on visuaalisesti katottuna ok niin nyt sieltä puhaltaa venttiileistä muka läpi

Eli se pirun jako on sittenkin pielessä??
t339
Viestit: 69
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 1:38 pm
Pyörä: xt660x

Re: Kannentiiviste vuotoko?

Viesti Kirjoittaja t339 »

https://aijaa.com/6g0y73

Eli jatketaas hiukan, tänään otin viellä kannen irti ja imuventtiilit siellä on hieman kierona kuten kuvasta näkee. Venttiilin lautasten päästä vinot. Väli on niin ovelan pieni pari milliä ettei sitä edes huomaa ellei lähemmin tarkastele. Olisi pitänyt katsoa tarkemmin ennen paikalleen laittoa. Jako siis on ollut koko ajan ok. Onhan minulla tuo varaosakansi jos nappaan siitä ehjät venat ja läppään hiomatahnalla seetit mikäli ohjurit ovat suorat.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Kannentiiviste vuotoko?

Viesti Kirjoittaja THä »

Jotainhan siellä joku on ajoitusten kanssa tötöillyt..

Ei nuo nyt enää ihan vähän kierot ole. Jos on vähän kiero, niin jousipaine vielä vetää venttiilin kiinni. Kuitenkin se vena nitkuu kokoajan noin ja jossain vaiheessa sitten tipahtaa se lautanen.

Kun kansi on irti, niin ei ole huono idea vähän lorauttaa vaikka vähän bensaa kanaviin kun venat on kiinni. Jos ei palotila kastu, niin silloin ne pitää.

Vuodon paikan voi myös tutkia kun rikkoon yhden tulpan ja virittää siihen kompuran letkun kiinni. Kawassa ei kyllä helppo kun ne tulpat on vähän syvällä. Noin saa paineilmaa pyttyyn ja voi sitten kuulostella suhiseeko imu- vai pakopuolelle, vai kenties kellariin. Köyhä versio ohivuotomittauksesta.

Katso nyt seetit ja venat tarkkaan, että kannattaisiko kuitenkin käyttää kansipajalla. Ei ole montaa kymppiä ja sen jälkeen ne on kunnossa. Ei ne tehtaankaan jäljiltä välttämättä kovin häävit ole. Samalla voisi ajaa vähän kulmia lisää tai R-seetiä, eikä se nyt pieleen menisi jos vähän purseet siistii samalla ja ehkä seetin sisähalkaisijaa kasvattaa jos on tarvis. Saisi samalla tehtyä venturin siihen.
Neljä vaihdetta riittää.
t339
Viestit: 69
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 1:38 pm
Pyörä: xt660x

Re: Kannentiiviste vuotoko?

Viesti Kirjoittaja t339 »

Vähän hölmö kysymys mutta voisiko tuosta originaalikannesta napata nuo ehjät "vähän ajetut" imuventtiilit ja viedä korjaamolle jossa seetit hiottaisiin näille venttiileille? Jos tuohon lähtee tarvikevenoja tilailemaan ne eivät ole välttämättä niin hyviä kuin originaalit.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Kannentiiviste vuotoko?

Viesti Kirjoittaja THä »

Kyllä voi jos ne on ok eikä pahasti seetipinnat kuluneet. Pyöräyttää ne hiomakoneessa ja ajaa seetit, niin tulee varmasti hyvä. Samalla tulee varmistus että ne venat on suorat. Tuon jälkeen niitä ei sitten enää läpätä.

Kysele kuitenkin vähän mikä on hyvä moottorikoneistamo, niitä on valitettavan monenlaisia. Seetit kun ajaa liian syvälle tai epäkeskeisesti, niin sitten tulee kallis remontti jos enää hyvän haluaa. Vaikka Kosunen tekee varmasti hyvää, Lahdessa tuo paja. Toki muitakin hyviä on.
Neljä vaihdetta riittää.
Vastaa Viestiin