Heidenau K60 150/70-18

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

anahonda
Viestit: 130
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 8:49 pm
Paikkakunta: K-U

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja anahonda »

Vaikka tässä olikin kyse takarenkaasta, palaan hiukan taaksepäin ''geeXLV'':n kuvaan eturenkaasta.
Mulla on 12gessussa eturengas kulunut just samalla tavalla. Ikäänkuin keskiosalla ei olisi ajettu ollenkaan ja sivuilla koko ajan, voisi sanoa, että pyörä kallistettuna jommalle kummalle sivulle. Koko 100/90-19.
Sen lisäksi nappulat kuluvat viistoiksi, edessä hyvin pintaa ja takana kulunut jo paljon. Eli pyörimissuunnassa edestä nappula ei kulu, mutta myöhemmin tiehen osuva nappulan osa kuluu enemmän.
Johtuuko huonosta tasapainoituksesta vai mistä?
Olisko tästä kuvasta apua selvitykseeni?
Liitteet
047.jpg
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Normaalia kulumista noille "karkeammille" renkaille. Keskikohta painuu hieman ajaessa, siksi kuluttaa noita sivuja. Oikeat nappularenkaat kuluu samanlailla, ero on vaan vielä isompi keski/reunanappuloilla.

BTW tarkasta toi renkaan pyörimissuunta. Näyttäis olevan väärinpäin...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
anahonda
Viestit: 130
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 8:49 pm
Paikkakunta: K-U

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja anahonda »

Salat tulee julki ja tyhmyyskin paljastuu! Kuten KN76 kehotti, tarkastin varmaan viidennen kerran tuon renkaan pyörimissuunnan.
Onhan se väärinpäin! Vaikka hiukan englannin kieltä ymmärränkin, se ei vaan tässä tapauksessa ollut mennyt jakeluun. Nyt vihdoin meni, kun oli oma jälkikasvu vieressä selittämässä mikä tarkoittaa mitäkin.
Samaa K60:stä voi käyttää siis etu- sekä takarenkaana. Paistettu renkaan kylkeen, samoin kuin valmistusaika, 3613. Eli ainakin kolme vuotta sitten näitä valmistettiin pyörimään kumpaankin suuntaan, mutta ratkaisevaa on se, laitetaanko se eteen vai taakse.
En vain osaa sanoa, mihin pyörään tämä koko laitetaan taakse. Renkaassa lukee siis nuolineen rear rotation ja front rotation. Ja minä tyhmä en tuota ymmärtänyt.
Nyt luultavasti muistan tarkistaa vastaisuudessa.
Liitteet
Siinä ne lukevat.
Siinä ne lukevat.
Maash
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2016 10:53 am
Pyörä: Triumph Thruxton

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Maash »

Eturengas on ollu tuommoinen jo vuoden ja about 10tkm ja poislukien pienet tärinät 60km/h, niin toiminut mainiosti. Erityisesti soratiellä toiminut loistavasti, eikä asvaltillakaan ole ollut valittamista.

Nyt laitoin takaseksi ja en oo vielä ollu kovin vakuuttunu tuosta takarenkaana näin muutaman sadan kilsan jälkeen. Tuo takanen puolestaa seuraa vähän ikävästi routa- ja aurausruntuja. Samoin pito ei ole kovin progressiivinen soralla. Se pitää kuin tauti, kunnes luisto on alkaa yllättäen ja haukkaa sitten aggressiivisesti takas. Rengas vaati myös melkoisesti painoja tasapainotuksessa.

Aiempi Avonin Trailrider tuntui asfaltilla sporttirenkaalta ja soralla oli ihan hyvä pito, mutta perällä oli helppo leikkiä. Ainoa negatiivine juttu tuossa renkaassa oli sivujen helvetillinen jäykkyys. Todella nahkea vääntää vanteelle vrt K60 joka melkein muljahti kuin itsestään.
savorau
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja savorau »

Palloa kiertämässä ja yhden satsin k60:siä kulutin loppuun. Uskomattoman kestävä rengas. Kaksi päällä ja kovalla kuormalla meni 16.000km ja vieläkin milli takana jäljellä. Kuumissa maissa oltu, ja vauhdit olleet motareilla 120-150..kovilla siis renkaat olleet. Eturengas tosiaan kuluu epätasaiseksi, ja kun 45-50C helteissä jää aurinkoon niin pompottaa muutaman kilsan ennen kuin tasoittuu. Ilmeisesti kuumuus pehmentää.
Sateella ei mikään paras pito asfaltilla, alkaa abs nakuttaan ( yamaha tenere 1200).
Hiekalla ei valittamista, mutta pehmeällä onneksi vielä ole tarvinnut ajaa.
Avatar
Totti
Viestit: 1064
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Totti »

Oottako leikannut 150/70-18 renkaan keskiharjannetta pois?
Onko mitään eroa ulkonäön lisäksi?
Vai saako huonosta korjaamalla parempaa?
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
viljami
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Marras 08, 2010 11:44 am
Pyörä: KTM640ADV/1290SAR

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja viljami »

Urissa ei taida olla paljoa kumia kudoksen päällä? Itsellä renkaassa useampia pieni nirhaumia/viiltoja mistä pilkistää päällimmäinen kudoskerros.
Liitteet
heidenau.jpg
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Heidenau Scout II

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Uusi versio tulossa jossain vaiheessa: Heidenau Scout II Is Coming (AIMExpo 2018)
Many adventure riders know about Heidenau tires. They are best known for their long mileage. Riders on heavy weight adventure bikes often claim to get more than 10,000 miles out of the rear.
Of course, this is a very attractive feature for adventure riders. It’s especially nice on the wallet because you won’t need to swap out every 3,000 miles like softer branded tires.
While at the AIM Expo, we spoke with John Bettencourt, General Manager at Heidenau Tires. After chatting a bit, John shared that the Heidenau “Scout II” is in development and will replace the K60 Scout. The tire will feature more aggressive knobbies and may even be a little softer.
One comment sometimes heard from adventure riders riding on the Scout is that while the rear has an excellent long life and provides good traction, the front tire can be a little squirmy in wet conditions.
Perhaps this is why Heidenau is hinting that the Scout IIs will be a little softer? I don’t have any information as to why they are going softer with the Scout II, but I’d be willing to trade off a few miles wet weather performance.
A 9,000 mile tire that handles on and off road in dry and wet conditions would be a tire that anyone would like to own. It will be interesting to see how the upcoming Scout II performs.
Unfortunately, there is no timeline at present, but this was a very intriguing tidbit to from AIM Expo. We’ll let you know as we get more information.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
jamola
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Elo 12, 2019 9:09 am
Pyörä: BMW R1150GS
Paikkakunta: Imatra

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja jamola »

Aloitetaan omat viestit Heidenauhun liittyvällä kysymyksellä.
Hiljattain tuli hommattua tommonen BMW R1150GS (vm 2000). Siinä on alla molemmissa päissä Heinedaun Scoutit (K60). Huomasin melko piakkoin oston jälkeen useamman sentin viillon takarenkaassa. Luultavasti se on ollu siellä jo ostaessa. Ennen havaitsemista oon kerenny ajella ko renkaalla about 2000 kilometriä. Mitä mieltä ootte, uskaltaako tolla vielä ajaa. Rengas ei vuoda.Kuva

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Kooma
Viestit: 192
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:12 pm
Pyörä: Kovin monella

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Kooma »

Ei ole mikään uusi asia Scoutin kohdalla. Niihin on tullut repeämiä jo tuoreena ja jotkut ovat luopuneet kokonaan noiden käytöstä. Niissä ei ole selvää syytä esim. joku erä olisi viallinen vaan niitä on ollut pitkin käyttöaikaa. Muuten hintaansa nähden hyvä rengas mutta näyttää siltä että laatu vaihtelee.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Rengas vaihtoon, en ajaisi tolla renkaalla ellei ole välttämätön pakko.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin