Pirelli Scorpion Rally STR
Valvoja: Moderaattorit
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
pirellit ollu nyt muutaman päivän alla pikatesti soratiellä ihan hyvä, mutta asfaltilla etupää tuntuu välillä vähän levottomalta niinku ois sellasta kevyttä woblausta en tiedä kuvittelenko vai mistä johtuu pitää katsoo muutama päivä vielä miten etenee
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
Noin 400km ajettu STR:llä ja mii laik. Ennakko odotus oli että eturengas on soralla lipsuva mutta eipäs ollutkaan, ei ole keula kiemurellut laakerisoralla eikä sepelillä. Jarrutuspito soralla on selvästi huonompi kun vaikka Wildillä, ei kuitenkaan jakele keulaa sivulle vaikka menee lukkoon.
Takarengas ei ole isompia yllätyksiä tarjonut, ilman abseja soralla saattaa välillä karata leveään jarruluisuun mutta ei tee sitä yllättäen eikä lähde kokonaan alta. Kiihdytyspito on yllättävän hyvä, lähtee kohtalaisen herkästi luisuun kaasusta ja on helppo hallita luisua kunhan pyörä ei ole kovin kallellaan, silloin alkaa karkailemaan. Rauhallisessa ajossa molemmat toimii soralla moitteetta.
Asfaltilla ei huomautettavaa, takarengas ehkä vähän vouvaa pienissä nopeuksissa mutta ei häiritse. Ei vetele urissa, ei paikkauksissa eikä railoissa. Mutkissa loppuu kuskilta uskallus ennen kun renkaasta pito.
Ruohoisilla ja juurakkoisilla metsäteillä sekä metsäkoneurilla tuntui myös toimivan mutta kuivalla kelillä mikä tahansa rengas toimii noilla teillä. Märällä kelillä on varmaan kuvio aika nopeasti tukossa.
Jos nämä toimii myös märällä asfaltilla ilman ylläreitä ja takanen kestää 5000-6000km niin tästä saattaa tulla mulle luottorengas yleiskäyttöön. Tämän tyyppistä rengasta toivoin Wildistä mutta karkea takarengas kuluu liian nopeasti.
Takarengas ei ole isompia yllätyksiä tarjonut, ilman abseja soralla saattaa välillä karata leveään jarruluisuun mutta ei tee sitä yllättäen eikä lähde kokonaan alta. Kiihdytyspito on yllättävän hyvä, lähtee kohtalaisen herkästi luisuun kaasusta ja on helppo hallita luisua kunhan pyörä ei ole kovin kallellaan, silloin alkaa karkailemaan. Rauhallisessa ajossa molemmat toimii soralla moitteetta.
Asfaltilla ei huomautettavaa, takarengas ehkä vähän vouvaa pienissä nopeuksissa mutta ei häiritse. Ei vetele urissa, ei paikkauksissa eikä railoissa. Mutkissa loppuu kuskilta uskallus ennen kun renkaasta pito.
Ruohoisilla ja juurakkoisilla metsäteillä sekä metsäkoneurilla tuntui myös toimivan mutta kuivalla kelillä mikä tahansa rengas toimii noilla teillä. Märällä kelillä on varmaan kuvio aika nopeasti tukossa.
Jos nämä toimii myös märällä asfaltilla ilman ylläreitä ja takanen kestää 5000-6000km niin tästä saattaa tulla mulle luottorengas yleiskäyttöön. Tämän tyyppistä rengasta toivoin Wildistä mutta karkea takarengas kuluu liian nopeasti.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
↑ tuo on varmaan realistinen EAO takarenkaalle. Mulla on varmaan liki 6 tonnia ja alkaa olla valmis. Oonnitekki tykänny. Pidempään sais tietenki kestää tuommonen slicksi. Ja ois varmaan kestänykki jos ei asiaksi rouhis.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
Minulla on neljäs STR sarja nyt alla, pyörä on on tosin R 1200 GSA LC. Takarenkaan uusin 5-6 tkm jälkeen ja eturenkaan 10-12 tkm kohdalla. Minun pyörä tuntee asfaltin urat ja railot näillä renkailla mutta kun pyörä on eri ja rengaskokokin poikkeaa edellä mainituista niin johtunee varmaan siitä.
Kokonaisuutena ole erittäin tyytyväinen STR Pirelliin.
Kokonaisuutena ole erittäin tyytyväinen STR Pirelliin.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
Mulla pyörä Yamaha T7 ja koko 90/90-21 ja 150/70-18.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
alkaa olla 5000km mittarissa str renkailla etunen hyvä takanen 3-4mm pintaa kokemukset positiivisia, alussa ollut levoton etupää loppu kuin seinään, normi soratiellä hyvä mutta irtosoralla ajo yhtä helvettiä tai hiekalla etupää nakkaa niin nopeesti linkuun ettei ehi kissaa sanoa nopeudesta riippumatta
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
Minä sen sijaan nautin irtosoralla eikä yllätyksiä ole vielä kertaakaan tullut mutta ajan kylläkin aina tapeilla seisten jos alla on muuta kuin asfalttia. Pyörä on sama eli R 1200 GSA LC, rengaskoko 120/70-19 ja 170/60-17carpenter kirjoitti:alkaa olla 5000km mittarissa str renkailla etunen hyvä takanen 3-4mm pintaa kokemukset positiivisia, alussa ollut levoton etupää loppu kuin seinään, normi soratiellä hyvä mutta irtosoralla ajo yhtä helvettiä tai hiekalla etupää nakkaa niin nopeesti linkuun ettei ehi kissaa sanoa nopeudesta riippumatta
- HessuL
- Viestit: 286
- Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 4:11 pm
- Pyörä: R1200GS Rallye, R80GS
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
4 tkm täynnä takasella, alkuperäisestä 9 mm:stä jäljellä puolet.
Sora/lumipyöräilijä
"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."
"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
Eilinen päivä sateessa ja toimii, ainoa missä vähän luikerteli mutkissa oli pikiraidat mutta muuten sai lasketella menemään pikimutkaa kuin kuivalla kelillä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
itellä kaikki tilanteet tulleet pääasiassa istualtaan selvä ero kuitenki ajaako seisoaltaan vai istualtaanGSR600 kirjoitti:Minä sen sijaan nautin irtosoralla eikä yllätyksiä ole vielä kertaakaan tullut mutta ajan kylläkin aina tapeilla seisten jos alla on muuta kuin asfalttia. Pyörä on sama eli R 1200 GSA LC, rengaskoko 120/70-19 ja 170/60-17carpenter kirjoitti:alkaa olla 5000km mittarissa str renkailla etunen hyvä takanen 3-4mm pintaa kokemukset positiivisia, alussa ollut levoton etupää loppu kuin seinään, normi soratiellä hyvä mutta irtosoralla ajo yhtä helvettiä tai hiekalla etupää nakkaa niin nopeesti linkuun ettei ehi kissaa sanoa nopeudesta riippumatta
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
Ainoat yllätykset eturenkaan kanssa on tullut 2-päällä kun etupää on kevyempi, ja yksin eilen metsätiellä kun etunen meinasi karata ruohoisesta keskiharjanteesta. Nähtävästi renkaan käytöksessä on selkeitä eroja riippuen minkä pyörän alla ne on. Paineet 200kg pyörän alla 2.0/2.0 kaikilla alustoilla.
5000-6000km ennuste voisi hyvin toteutua takarenkaalla, ainakin kun kohta siirrytään takaisin asfalttiviidakkoon.1300km ajettu ja takarengas kulunut ehkä 2-3mm, ajot suurimmaksi osaksi karheilla sorateillä eikä luistoja ole voinut aina välttää vaikka miten on yrittänyt
5000-6000km ennuste voisi hyvin toteutua takarenkaalla, ainakin kun kohta siirrytään takaisin asfalttiviidakkoon.1300km ajettu ja takarengas kulunut ehkä 2-3mm, ajot suurimmaksi osaksi karheilla sorateillä eikä luistoja ole voinut aina välttää vaikka miten on yrittänyt
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
Renkaita selatessa tuli vastaan Scorpion Rally (MST) joka näyttää olevan hieman karkeampi kun STR ja tube type, onko tästä renkaasta kokemuksia?
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... pion-rally
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... pion-rally
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
Tuossa on Scorpion Rallyn ketju. Siellä on aika vähän juttua, mutta jos se vaikka heräisi eloon avauksella:
viewtopic.php?f=7&t=22552
Huomaa, että 90/90-21:stä löytyy kaksi täysin eri versiota Rallystä. Toinen on isoihin matkaenduroihin ja toinen aavikkokisoihin samoin kuin 140/80-18 takarengas. Käsittääkseni ainoastaan nuo kisarenkaat ovat tube typejä. Tuolla Vaihtoehtoja Unicrossille -ketjussa on kuvat niistä:
viewtopic.php?f=7&t=42500#p433544
viewtopic.php?f=7&t=22552
Huomaa, että 90/90-21:stä löytyy kaksi täysin eri versiota Rallystä. Toinen on isoihin matkaenduroihin ja toinen aavikkokisoihin samoin kuin 140/80-18 takarengas. Käsittääkseni ainoastaan nuo kisarenkaat ovat tube typejä. Tuolla Vaihtoehtoja Unicrossille -ketjussa on kuvat niistä:
viewtopic.php?f=7&t=42500#p433544
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
just eilen väänsin nuo karkeakuvioiset rallyt vanteille oli pikkasen jäykät renkaat asentaa piti tosissaan punnertaa rengasrautojen kanssa (tubeless) sitte ei meinannu kompurassa riittää potku että poksahtaa vanteelle
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally STR
Tämä on se joka on hämmentänyt, ilmeisesti MST on matka-surauttelu-touring pyöriin ja pelkkä Rally karkeakuvioinen rytyrengas?Jani M kirjoitti:Huomaa, että 90/90-21:stä löytyy kaksi täysin eri versiota Rallystä. Toinen on isoihin matkaenduroihin ja toinen aavikkokisoihin samoin kuin 140/80-18 takarengas.
Noista toi sileämpi alkoi kiinnostamaan, ei siksi että STR olisi huono mutta jos samoilla asfalttiominaisuuksilla saa lisää pitoa soralle niin se on iso plussa.
Kylätason kurapyöräilijä.