Kurapyöräilyä lihasvoimin

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

TTA
Viestit: 1568
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja TTA »

Eipä haku löytänyt :(
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Onko kokemuksia Canyon VCSL/Ergon CF3/kiinan 3TS satulatolpista? Maasturissa katusetuppi ja kaipaan satulan vähän joustoa tasoittamaan menoa mutta, joustotolppa on yksi vaihtoehto jos löytää toimivalla joustolla. Suntourin ja vastaavat linkkutolpat ei oikein nappaa.

http://www.ergon-bike.com/en/product.ht ... #cf-series

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Minäkin hurahdin,saa nähdä.
Liitteet
Mihinkähän sitä tuli nyt ryhdyttyä.
Mihinkähän sitä tuli nyt ryhdyttyä.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Ande749
Viestit: 781
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: Pole Taiga
Paikkakunta: Valkeala

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Minulla on maantiepyörässä Canyonin lehtitolppa ja kyllä se siinä ihan hyvä on, ei valtavaa eroa normaaliin tolppaan mutta kyllä se vähän menoa tasoittaa. Ennen tuollaisen hankkimista on huomattava, että toimiakseen sitä on jäätävä satulaputken yläpuolelle reilusti mutta maastureissahan nykyisin on sen verran viistetyt yläputket, että ei tuottane ongelmia. Setbackiä tulee ainakin maantietolpalla (https://www.canyon.com/en-fi/accessorie ... =&id=62055) jonkin verran, mikä kannattaa huomioida.
Avatar
HarMi
Viestit: 1084
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja HarMi »

Herrat HarMi ja Kylänmies pönöttävät Nuuksio Bikeparkissa. Tuolla ajetaan ihan kaikenlaisilla maastopyörillä, sekaan vaan jos alamäkiajo on vielä kokeilematta.
Kuva
Oranssi pyörä on teräsrunkoinen täysjousto DMR Bolt Long ja musta on Canfield Brothers The One.
routaisten peltojen pehtoori
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pimeet kelit lähestyy, onko valorintamalla mitään uutta ja mullistavaa? Valonheitin irrallisella akulla mulla jo on mutta tarve olisi usb ladattaville etu ja takavalolle, etuvalossa saisi olla jonkin verran tehoakin. Eniten noissa valoissa ärsyttää ne pakolliset strobot ja vilkkutoiminnot kun mulle riittää että sen saa palamaan ja sammumaan ilman että pitää painaa nappulasta 8x. Nyt ei olla etsimässä hyvää ja halpaa vaan hyvää ja kestävää missä akku riittää kauemmin kun tunnin lenkille ja lelut kestää toistuvia irroituksia, ehdotuksia?
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Joku kehui Motonetin Knog-valaisimia. Itsellä ei kokemusta. Idea on ainakin kiinnostava; powerbank johon voit vaihtaa eritehoisia valopäitä. Ja sitten on vielä joku sovellus jolla voi tuunata lisää?
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
skuikka
Viestit: 2210
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Tietääkös muuten kukaan, sattuuko Knog käyttämään samaa liitintä mikä XXL:n Magishineissa on? Näkyy olevan reilulla parillakympillä akkupaketteja. Jännite passaa ja saahan sen liittimen tietty vaihdettua.
Banned
Viestit: 113
Liittynyt: To Huhti 28, 2011 3:46 pm
Pyörä: KTM 990 Adv
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja Banned »

Nyt sattui sellainen tarjous kohdalle, että täytyi maastopyöräily alottaa.
https://www.xxl.fi/white-xc-290-pro-19- ... 03_1_style

Pari lenkkiä tuolla kangasmaastossa heitetty ja alkaa pikkuhiljaa säädöt saamaan kohdalleen. Ihan hauskaa puuhaahan tuo on polkuja päästellä. Huomattavasti hauskempaa kun juokseminen.
myllykatti
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2016 7:44 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja myllykatti »

Kävin tällä viikolla Nuuksiossa ajelemassa 3h vuokra-fatbikella. Pyöränä oli Cube Nutrail 21" rungolla. Joustokeulalla oleva läski oli sen verran hauska laite, että taitaa mennä vanha 27,5" jäykkäperä vaihtoon. Ongelmaksi näyttää vaan muodostuvan, että XL-runkoisia pyöriä ei oikein ole tarjolla käytettynä tai uutena. Siis joustokeulaisia alle 2k€ budjetilla. Mittaa mulla on 193cm, mutta inseam on pari senttiä pidempi mitä yleensä tämän pituisilla ihmisillä on.

Jälkikäteen ajateltuna Nutrail taisi olla vähän liian pienirunkoinen, joten täytyy jatkaa etsintöjä. Speksien mukaan suurempia runkoja on ainakin Mondraker Panzer ja Trek Farley -malleissa. Osaako joku vinkata muita? Kona WoZo voisi olla kiinnostava, mutta siinä on kapeammat vanteet kuin fäteissä yleisesti eli ei jatkoon.

Yksi vaihtoehto olisi toki ostaa jäykkäkeulainen pyörä ja päivittää siihen esim. RockShox Bluto mutta mielummin harrastaisin polulla kuin tallissa. Jos jollain sattuu olemaan passeli fatbike mynnissä niin laittakaa yv:tä.
Hillis
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 2:15 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja Hillis »

Canyon dude kokoa L on mitoiltaan aika lähellä Farleyn 21.5 kokoa. Minulla pituutta 188 ja farley 9.6 kokoa 21.5 on sopiva, mutta menee pidemmällekin hyvin.

Keulan vaihto blutoon ei ole paha rasti, itse pidän kesällä blutoa vähän kapeammilla renkailla ja talvella alkuperäistä jäykkää keulaa paksummilla renkailla.
makevw
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Joulu 13, 2010 5:35 pm
Pyörä: Kawasaki KLE 500
Paikkakunta: Oulu

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja makevw »

Koheltaja kirjoitti:Pimeet kelit lähestyy, onko valorintamalla mitään uutta ja mullistavaa? Valonheitin irrallisella akulla mulla jo on mutta tarve olisi usb ladattaville etu ja takavalolle, etuvalossa saisi olla jonkin verran tehoakin. Eniten noissa valoissa ärsyttää ne pakolliset strobot ja vilkkutoiminnot kun mulle riittää että sen saa palamaan ja sammumaan ilman että pitää painaa nappulasta 8x. Nyt ei olla etsimässä hyvää ja halpaa vaan hyvää ja kestävää missä akku riittää kauemmin kun tunnin lenkille ja lelut kestää toistuvia irroituksia, ehdotuksia?

https://www.bumm.de/en/products/akku-sc ... 0l%20.html Tollanen ittellä käytössä lähinnä pyörätie siirtymissä. Mut on tolla pärjänny poluillakin kohtuudella. Viikon työmatkat tuolla ajellu ainakin 20min suuntaansa aina. Puuttuu kaikki ylimääräset kiinanpojan vilkku hässäkät.

https://www.bumm.de/en/products/akku-sc ... /196l.html? näköjään löytyy saman näköisenä tehokkaampaakin nyt.

https://www.bumm.de/en/products/akku-ba ... 83%20.html Ja tollanen takana sitte.
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Banned
Viestit: 113
Liittynyt: To Huhti 28, 2011 3:46 pm
Pyörä: KTM 990 Adv
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja Banned »

Näinhän siinä kävi, että afrikkalaista olen ulkoiluttanut tänä kesänä kolmesti :lol:
Fillarilla sotkettu 5-6 krt. viikossa. ~600 km tullut parissa kuukaudessa pururataa, hiekkateitä ja polkuja kierreltyä. Innostuin vielä ilmottautumaan Peurungan XCM-400 kisaan 44 km yleiseen sarjaan.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Tarttis kyllä itsekin aktivoitua taas sähköpyörä kanssa. On jäänyt luvattoman vähälle käytölle viimeaikoina.
Välillä jopa käynyt myynti mielessä.. mutta ei tuosta raaski luopua. Kuitenkin tulisi ostettua joku hetken päästä tilalle.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Vastaa Viestiin