Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Siitä töppelistä otetaan virrat lisävaloille mutta vasemmalla on tyhjä virtoja varten. Voisi kokeilla tehdä muottisilikonista suojahattu pistokkeelle että pysyy puhtaana kun se ei ole käytössä. Puhelin langattomalla latauksella on seuraava vaihtoehto mutta riittääkö langaton lataus naville ja musalle?
Kylätason kurapyöräilijä.
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Jos helpolla haluaa päästä, niin esim: Tuolta löytyy valmiita
Mika TA-91
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Sehän on siinä, huomenna läpärillä tekemään tilausta. Kiitos linkeistä.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Puusilmä kun on niin ei tuota ole aiemmin huomannut, löytyy valmis suojattu pistoke Yamahan luettelosta ja hinta noin 45€. Eikä mee takuut (sarkasmia)Tumpeelo kirjoitti:Eikö tuon tilalle kannattaisi sovitella usb-pistokketta? Ihme että noin aataminaikainen ratkaisu on edes laitettu uuteen pyörään. Vai viekö pistokkeen sovitus takuut mennessään?
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Katselin hieman pehmeitä satulalaukkuja 690:iin, mutta koska olen tähän asti ajellut pelkästään päiväreissuja korkeitaan pienen repun kanssa, ei ole mitään käsitystä, kuinka isot ne pitäisi olla. Paljonko siis pitäisi olla tilavuutta tuollaisille tämän foorumin ajokokoontumisille, jossa perjantaina saavutaan, lauantaina ajetaan ja sunnuntaina kotiin? Teltaa oletusarvoisesti ei tarvittaisi, mutta makuupussi ja -alusta, jotkut siviilivaatteet ja kengät, pyyhe ja hygieniatarvikkeet, ruokaa ja juomaa, varasisuri, työkalut ja mitä niita nyt tarvittaisiin. Laukkurautoja en haluaisi laittaa, joten ensisijaisia vaihtoehtoja olisi lähinnä tuollaiset Giant Loop Coyote (39 l) tai Mosko Moto Reckless 40 l -tyyliset, mutta onko niiden tilavuus passeli tarvittavalle tavaramäärälle?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Jos makuualusta ja makuupussi ovat pieneen tilaan pakkautuvia thermarest ilma + ohut kesäpussi tyylisiä niin 40L riittää juuri kun ei ahnehdi muidenkaan tavaroiden kanssa.
Sisurit, kompressorit ja työkalut ottavat helposti puolet tilasta. Lisäksi kenkiin ja pyyhkeisiin saa hukattua tilaa eli hyvin pakkautuvan mallisia kannattaa katsella. Eväisiin menee helposti sitten kaikki ylimääräinen tila ja muutama tölkki varata taskuun.
Itsellä on käytössä nyrkin kokoiseksi pakkautuva reppu jonka voi laittaa tarvittaessa viimeiselle kaupasta leiriin pätkälle selkään niin ei tarvitse ahtaa leiriin meneviä ostoksia enää laukkuihin.
2x30L mahtuu sitten jo varabensaa ja teltta ja isompi kassi evästä. 40L Recklessin kanssa teltta olisi hyvä saada poikittain päälle niin sekin menisi.
Laukkuraudat ovat tuon mallisten kassien kanssa ihan turhat, kunhan tekee kiinnityksen jalkatapin lähelle remmeillä ja joku kiinnityspiste jonne voi vetää taaksepäin kiristyksen. Sivumuovien päällä pysyy hyvin ilman rautoja.
Sisurit, kompressorit ja työkalut ottavat helposti puolet tilasta. Lisäksi kenkiin ja pyyhkeisiin saa hukattua tilaa eli hyvin pakkautuvan mallisia kannattaa katsella. Eväisiin menee helposti sitten kaikki ylimääräinen tila ja muutama tölkki varata taskuun.
Itsellä on käytössä nyrkin kokoiseksi pakkautuva reppu jonka voi laittaa tarvittaessa viimeiselle kaupasta leiriin pätkälle selkään niin ei tarvitse ahtaa leiriin meneviä ostoksia enää laukkuihin.
2x30L mahtuu sitten jo varabensaa ja teltta ja isompi kassi evästä. 40L Recklessin kanssa teltta olisi hyvä saada poikittain päälle niin sekin menisi.
Laukkuraudat ovat tuon mallisten kassien kanssa ihan turhat, kunhan tekee kiinnityksen jalkatapin lähelle remmeillä ja joku kiinnityspiste jonne voi vetää taaksepäin kiristyksen. Sivumuovien päällä pysyy hyvin ilman rautoja.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Sanovat että jos ruiskulla olevaa ajoneuvoa yritetään käynnistää ilman bensaa, "moottori hajoaa". Mihin tämä perustuu?
Oon kysellyt tätä ammattimiehiltä(TM) ja kukaan ei ole osannu sanoa mitään, tai hyvin ympäripyöreitä vastauksia. Toisten mielestä taas ei mitään merkitystä. Moni sanoo että "kone haukkaa ilmaa ja hajoaa", mikä hajoaa? Miksi? Mitä ilma tekee? Onko kellään tähän jotain ihan oikeita vastauksia? Hajooko vai ei ja miksi mitä hä?
Oon kysellyt tätä ammattimiehiltä(TM) ja kukaan ei ole osannu sanoa mitään, tai hyvin ympäripyöreitä vastauksia. Toisten mielestä taas ei mitään merkitystä. Moni sanoo että "kone haukkaa ilmaa ja hajoaa", mikä hajoaa? Miksi? Mitä ilma tekee? Onko kellään tähän jotain ihan oikeita vastauksia? Hajooko vai ei ja miksi mitä hä?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Bensapumppu lähinnä ottaa itseensä jonkun ajan päästä jos pyörittää tyhjänä kun ei saa jäähdytystä bensasta. Jos moottorit hajoaisivat niin kaikkihan ne olisi pilalla heti jos bensapumppu ei primetä kunnolla tai jos starttaa ilman bensapumpun sähköjä. Eivät taida olla hajonneet.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Juuri noin, ei se moottori siitä mihinkään hajoa vaikka käynnistää ilman bensoja.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Tämän kuulin myös. Eli jos kone ei muuten vaan käynnisty mutta bensaa on, pensapumppu pyörittää silloinkin mutta saa jäähdytystä bensasta. Mutta ilman bensaa ei saa. Eli sama funktio, mutta muuttujana puuttuva aine joka johtaa itseensä sitten. Ylikuumenee? Joku sanoi että tiivisteet palaa bensapumpusta kun ei saa jäähdytystä.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Minkä takia pitää pyörittää jos tietää että ei ole bensaa? Ei mistään pienestä koe pyöräytyksestä hajoa .
Ana.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Moottorijarrussa jokainen ruiskukone pyörii ilman, että se saa yhtään bensaa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Kyllä se saa silloinkin, sehän sammuu muuten. Määrä tosin minimaalinen.
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Tilavuus näiden laukkujen kanssa on suhteellinen, yleensä kaikki mitä on, tulee käytettyä. Itse olen jo muutaman vuoden yrittänyt minimoida mukana kulkevan kaman määrän, koska suurin osa aina osoittautuu ylimääräiseksi. Tämän kesän olen pärjännyt juuri tuolla mainitsemallasi Reckless 40:llä. Kesään mahtui kolme viikon reissua ja muutama lyhyempi ja kaikilla tuo on ollut riittävä. Mulla on siinä kaksi kahden litran molle pussukkaa työkaluja ja sisuksia varten. Yhtään telttailu reissua tälle kesälle ei osunut, tollaselle vois olla jo tiukilla, mutta sitä varten mulla on siinä isompi Stinger myös. Viimesellä Norjan reissulla se oli mukana, mutta puoli tyhjänä. Eli tommonen pienempikin riittää, jos voi matkustaa kevyesti ja suunnittelee tarkkaan, mitä kuljettaa mukanaan.Jani M kirjoitti:Katselin hieman pehmeitä satulalaukkuja 690:iin, mutta koska olen tähän asti ajellut pelkästään päiväreissuja korkeitaan pienen repun kanssa, ei ole mitään käsitystä, kuinka isot ne pitäisi olla. Paljonko siis pitäisi olla tilavuutta tuollaisille tämän foorumin ajokokoontumisille, jossa perjantaina saavutaan, lauantaina ajetaan ja sunnuntaina kotiin? Teltaa oletusarvoisesti ei tarvittaisi, mutta makuupussi ja -alusta, jotkut siviilivaatteet ja kengät, pyyhe ja hygieniatarvikkeet, ruokaa ja juomaa, varasisuri, työkalut ja mitä niita nyt tarvittaisiin. Laukkurautoja en haluaisi laittaa, joten ensisijaisia vaihtoehtoja olisi lähinnä tuollaiset Giant Loop Coyote (39 l) tai Mosko Moto Reckless 40 l -tyyliset, mutta onko niiden tilavuus passeli tarvittavalle tavaramäärälle?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Onko mitään nyrkkisääntöä missä kohtaa kannattaa ruveta käyttään niitattuja ketjuja, vrt. pikalukolla olevia? Aika moni heebo sanonu että abouttiarallaa +100hp niin ei ole ketjulukolle asiaa, että napsuu poikki ja sitten sattuu juhaa leukaan. Huomasin juuri että tonnisen vstromin entinen omistaja asentanut ketjulukolliset RK:n ketjut.. Ainakin toistaseks toiminu hyvin, mutta mikäs on arvon raadin näkemys aiheeseen noin yleisesti ottaen, miksi ja millon niitatut ketjut?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian