Minkä pyörän sitä ostaisi?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Minkä pyörän sitä ostaisi?
...joskus kuullut "huhuja" että nuo ilmoitetut painot olis hiukka optimistisia
Onko porukka ihan vaakalla käynyt märkäpainoa (tankki täynnä) mittailemassa,pitääkö liki kutinsa?(vrt ilmoitettu)
Japseja itellä lähinnä ollut,ei niissä nyt suuria heittoja ole ollut,muutoman kilon sisään menny.
Kaikkihan ei taida märkäpainoa edes sen ihmeemmin ilmoitella,mut onhan joissain testeissä toki niitä mittailtu.
Onko porukka ihan vaakalla käynyt märkäpainoa (tankki täynnä) mittailemassa,pitääkö liki kutinsa?(vrt ilmoitettu)
Japseja itellä lähinnä ollut,ei niissä nyt suuria heittoja ole ollut,muutoman kilon sisään menny.
Kaikkihan ei taida märkäpainoa edes sen ihmeemmin ilmoitella,mut onhan joissain testeissä toki niitä mittailtu.
Foorumin "sekakäyttäjä"
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Minkä pyörän sitä ostaisi?
690SMC enskavanteilla, putki vaihdettu, tankissa oli tavaraa, koska olin sillä töihin ajanut, oli n.135kg vuonna -08.
SE, putki vaihdettu, tankki yli puolillaan, taisi olla 192kg. En ihan tarkkaan muista, on tovi tuosta Superinkin punnaamisesta. Henkilövaa'alla, koroke toisen pään alla punnattu.
Varmaksi tiedän vain sen että SE on just sopivan painonen aika lailla kaikkeen
SE, putki vaihdettu, tankki yli puolillaan, taisi olla 192kg. En ihan tarkkaan muista, on tovi tuosta Superinkin punnaamisesta. Henkilövaa'alla, koroke toisen pään alla punnattu.
Varmaksi tiedän vain sen että SE on just sopivan painonen aika lailla kaikkeen
Re: Minkä pyörän sitä ostaisi?
Semmonenhan sitä tuli sitten lopulta hankittua. Eli ktm sxc 625 05. Jarrut ja jousitus ihan eri planeetalta kun tossa Dr600:ssa. Vetoja myös aika paljon enempi, onhan se kuitenkin kevyempi ja tehokkaampi.Jani M kirjoitti:690:n edeltäjä 625 SXC voisi olla myös potentiaalinen vaihtoehto. On hiukan maastokyisempi ja samalla karumpi kuin 690. Voimaa siinäkin on ihan hyvin.
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... c%2003.htm
http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... TM_625_SXC
Sattui olemaan sopivaan hintaan sopivan lähellä.
Tällä hetkellä olen oikein tyytyväinen Aika näyttää pysyykö sama tunne päällä
Soralle // Ktm Sxc 625, Suzuki Dr 600
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Re: Minkä pyörän sitä ostaisi?
Hyvä valinta.
Re: Minkä pyörän sitä ostaisi?
Kiitos!
Löysäsin hiukan ketjuja tänään ja rasvailin. Pestä se pitäisi ja mahdollisimman pikaisesti vaihdella öljyt ja tarkistaa venttiilit.
05 malli, eli ilmeisesti tyyppivikoja hiukan vähemmän kuin vanhemmissa!
Löysäsin hiukan ketjuja tänään ja rasvailin. Pestä se pitäisi ja mahdollisimman pikaisesti vaihdella öljyt ja tarkistaa venttiilit.
05 malli, eli ilmeisesti tyyppivikoja hiukan vähemmän kuin vanhemmissa!
Soralle // Ktm Sxc 625, Suzuki Dr 600
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Re: Minkä pyörän sitä ostaisi?
Hyvän pyörän hankit. Taipuu moneen. Parhaimmillaan soratiellä, mutta polullekkin voi mennä. Sitten jos hommaa 17" asfalttikumit, niin moottoriradalle katupyörien kanssa. Mutkissa et jää katupyörille yhtään, suurin osa tulee perä edellä vastaan. Suoranopeudessa hieman häviää. Erittäin hyvä ja kestävä peli.
Itsekkin voisin vielä tuollaisen sekakäyttöpyöräksi hankkia.
-ville
Itsekkin voisin vielä tuollaisen sekakäyttöpyöräksi hankkia.
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: Minkä pyörän sitä ostaisi?
Vastaillaanpa "hitusen" myöhässä, eli kiitoksia vaan! Hyvältä yleispyörältä kyllä vaikuttaa kaikenlaiseen päällystämättömään ajeluun. Eikä kyllä kaupungissakaan yhtään hassumpi peli.
Kilometrejä on nyt kertynyt minun käytössä reilu 1000. Enemmänkin olisi muuten tullut, mutta mökiltä on jonkun verran matkaa kotio ja siirtymät menee mukavammin katumopolla Elokuun aikana pyörään vaihdettiin keinuvipujen rullat, vesipumpun stefa, laakeri, akseli, siipipyörä, jäähdytysnesteet, akku ja säädettiin venttiilit. Vaihtelin myös öljyt ja suodattimet.
Tehoa piisaa vähintään riittävästi omaan käyttöön soratielle, vaikka välitykset tuntuukin tosi pitkiltä. Kolmosella ottaa jo noin 130kmh mittariin. Keväällä täytyykin laittaa vähän lyhkäsempää välitystä.
On kyllä ihan eri peli jousituksen, tehon, jarrujen ja ajotuntuman osalta verrattuna tuohon faijan 600 DR:ään.
Mistä päästäänkin seuraavaan asiaan. Isäukko kaipaisi 600 DR:n tilalle jotakin hiukan kevyempää vehjettä. Tehon, alustan, jarrujen ym. suhteen ei ole hirveän kovia vaatimuksia, kilsoja kun sillä tulee parisentuhatta, tai hiukan alle vuodessa ja nekin on lähinnä marjastelua ja sienestelyä. Pitää olla kilvellinen vehje ja huoltovälit järkevät.
Vaihtoehtoja:
Honda XR400 (Melko harvinainen ja tuntuvat olevan hinnoissaan)
Suzuki DR 350 ("Tuttu ja turvallinen" pikku DR)
Yamaha XT350 (Dt:llä piikkiajat ajaneena mittaristo hivelee silmääni, mites tuplakaasariviritelmän toimivuus?)
Yamaha TT600R (varmaan dr:ää parempi alusta, mutta taitaa olla melkein samanlainen möhkäle painoltaan?)
Freeridet ja japanilaisten 250cc 4t-katuenskat karkaa budjetissa vähän turhan kauas. Jos jollain olisi suosituksia, mielipiteitä ja kokemuksia kyseisistä tai vastaavista spekseihin sopivista malleista, niin saa kertoa.
Kilometrejä on nyt kertynyt minun käytössä reilu 1000. Enemmänkin olisi muuten tullut, mutta mökiltä on jonkun verran matkaa kotio ja siirtymät menee mukavammin katumopolla Elokuun aikana pyörään vaihdettiin keinuvipujen rullat, vesipumpun stefa, laakeri, akseli, siipipyörä, jäähdytysnesteet, akku ja säädettiin venttiilit. Vaihtelin myös öljyt ja suodattimet.
Tehoa piisaa vähintään riittävästi omaan käyttöön soratielle, vaikka välitykset tuntuukin tosi pitkiltä. Kolmosella ottaa jo noin 130kmh mittariin. Keväällä täytyykin laittaa vähän lyhkäsempää välitystä.
On kyllä ihan eri peli jousituksen, tehon, jarrujen ja ajotuntuman osalta verrattuna tuohon faijan 600 DR:ään.
Mistä päästäänkin seuraavaan asiaan. Isäukko kaipaisi 600 DR:n tilalle jotakin hiukan kevyempää vehjettä. Tehon, alustan, jarrujen ym. suhteen ei ole hirveän kovia vaatimuksia, kilsoja kun sillä tulee parisentuhatta, tai hiukan alle vuodessa ja nekin on lähinnä marjastelua ja sienestelyä. Pitää olla kilvellinen vehje ja huoltovälit järkevät.
Vaihtoehtoja:
Honda XR400 (Melko harvinainen ja tuntuvat olevan hinnoissaan)
Suzuki DR 350 ("Tuttu ja turvallinen" pikku DR)
Yamaha XT350 (Dt:llä piikkiajat ajaneena mittaristo hivelee silmääni, mites tuplakaasariviritelmän toimivuus?)
Yamaha TT600R (varmaan dr:ää parempi alusta, mutta taitaa olla melkein samanlainen möhkäle painoltaan?)
Freeridet ja japanilaisten 250cc 4t-katuenskat karkaa budjetissa vähän turhan kauas. Jos jollain olisi suosituksia, mielipiteitä ja kokemuksia kyseisistä tai vastaavista spekseihin sopivista malleista, niin saa kertoa.
Soralle // Ktm Sxc 625, Suzuki Dr 600
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Re: Minkä pyörän sitä ostaisi?
Mites se DRZ400? Onkohan se kokonaan unohdettu kurapiireissä, välillä tuntuisi siltä.
Joskin DRZ tuntuisi olevan vähän ylihinnoteltu välillä täällä kotimaassa, mielestäni tonni ylihintaa miltei aina.
Mutta jos vertaa kotareihin, huoltovälit paljon pidemmät eikä silti mikään painava ja tehoa riittää. Melkein kaikkiin tehty perusmodit joilla kaasun saa räväkäks ja potkua irti enempi koneesta. Vakiona aika rajotettu.
Ja alusta pieksee noiden vanhojen DR:ien ja XT-jammujen alustat eikä ole vanhaa patarauta-aikakautta. Nestekone ym. Ja jos vanhan XR400:n saa vaikka 500-1000 euroa halvemmalla, siitä DRZ:sta saa huomattavasti enemmän irti tällä erolla. Sitten nuo 250cc katulaiskat endurot on jo niin laiskoja että skootteritkin menee ohitte mutta painaa 650DR:n verran.
Vähän hankala luokka toi taloudellinen, laiskan ylläpitäjän kevyt enduropyörä.
Joskin DRZ tuntuisi olevan vähän ylihinnoteltu välillä täällä kotimaassa, mielestäni tonni ylihintaa miltei aina.
Mutta jos vertaa kotareihin, huoltovälit paljon pidemmät eikä silti mikään painava ja tehoa riittää. Melkein kaikkiin tehty perusmodit joilla kaasun saa räväkäks ja potkua irti enempi koneesta. Vakiona aika rajotettu.
Ja alusta pieksee noiden vanhojen DR:ien ja XT-jammujen alustat eikä ole vanhaa patarauta-aikakautta. Nestekone ym. Ja jos vanhan XR400:n saa vaikka 500-1000 euroa halvemmalla, siitä DRZ:sta saa huomattavasti enemmän irti tällä erolla. Sitten nuo 250cc katulaiskat endurot on jo niin laiskoja että skootteritkin menee ohitte mutta painaa 650DR:n verran.
Vähän hankala luokka toi taloudellinen, laiskan ylläpitäjän kevyt enduropyörä.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: Minkä pyörän sitä ostaisi?
Toi drz taitaa olla pätevä peli, mutta sekin painaa melkein saman mitä tuo 600. Ja hintaa tuntuvat pitävän 3,5-6 tonnia riippuen yksilöstä nettimotossa, joten menee halvimmillaankin tonnin yli budjetinpmw kirjoitti:Mites se DRZ400?...
Tuntuu olevan joo.. Kaikki vähänkin kevyempi on joko kilpakoneella tai sitten joku jeesuksenaikainen vehje. No sinäsä tuo ikä ei haittaa, työkalut ja tilat on vaikka käydä läpi kone jossain vaiheessa vaikkapa jonkun talven aikana.pmw kirjoitti: Vähän hankala luokka toi taloudellinen, laiskan ylläpitäjän kevyt enduropyörä.
Soralle // Ktm Sxc 625, Suzuki Dr 600
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Minkä pyörän sitä ostaisi?
Jos löytää hyvällä pidolla olleen EXC400 RFS koneella niin saa aika huolettoman pyörän missä ei tarvii konetta availla kovin usein, olettaen että kaikki on kunnossa. On myös luoneeltaan tasapaksu hyvällä tavalla ja sorahuimistelut onnistuu hyvin vaikka sillä ei satasen vauhdissa powersladia vedetä.
Hyvät yksilöt on vaan aika harvassa ja hinnat sen mukaisia.
Hyvät yksilöt on vaan aika harvassa ja hinnat sen mukaisia.
Kylätason kurapyöräilijä.