Mosko Moto laukut/pussit

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Mosko Moto laukut/pussit

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Huomasin että nykyinen drybag on tiensä päässä ja korvaavaa on etsitty, Moskon valikoimasta löytyi Scout 25L Duffle jonka saa myös repuksi. https://moskomoto.eu/collections/motorc ... -25-duffle

Onko kellään kokemusta tuosta kassista tai yleensäkin Moskon tuotteista? Hinnakkaita ovat mutta aika paljon on mietitty toimivuutta ja yksityiskohtia ja näyttää laadukkailta tuotteilta.
Kylätason kurapyöräilijä.
juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mosko Moto laukut/pussit

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

Ostin keväällä MoskoMoton Reckless 80:n (sivulaukkusysteemi) ja Nomad-tankkilaukun sekä Fatty toolrollin. Täytyy sanoa, että olen todella positiivisesti yllättynyt laadusta, käytännöllisyydestä ja palvelusta. Harvoin näitä tulee vastaan, mutta olen kyllä iloinen, kun löytyy firma joka seisoo tuotteidensa takana. Koko Mosko Moton tarvina on mielenkiintoinen, ja näyttäisi siltä, että firman toiminta jatkuu tukevasti tulevaisuuteen. Keväällä alkoi tuotteiden EU-kauppa, joka helpottaa ostamista. Olen ajellut nyt kesän noiden ostoksieni kanssa, ja toistaiseksi en ole löytänyt yhtään vikaa, enkä juuri parannettavaakaan. Onhan se varma, että joku jossain löytää jotain huomautettavaa, tai tuote särkyy, mutta MM ottaa vastaan kommentteja ja takuu toimii. Jos muutoin MM:n tuote sopii ominaisuuksiensa puolesta, en kyllä epäröisi ostaa. Kilpailijoita on (esim. noissa sivulaukkusysteemeissä), mutta itse arvotin MM:n tuotteet kyllä ylitse muiden.
IMG_2077 (1).jpg
sam1
Viestit: 192
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 1:43 pm
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro (2016)
Paikkakunta: Etelä-Kuopio

Re: Mosko Moto laukut/pussit

Viesti Kirjoittaja sam1 »

Minulla myös pelkästään positiivista sanottavaa MoskoMotosta, niin tuotteiden toiminnallisuuden, laadun, yksityiskohtien kuin firmalta saamani palvelun osalta.

Minulla käytössä BackCountry 35 sivulaukut. Mietinnässä itselläkin tuo 25l duffle mutta jäänyt toistaiseksi ostamatta kun vähän epävarmaa onko mulla sille oikeasti tarvetta kun noihin sivulaukkuihin menee kaikki kamat mukaan lukien telttailukamat.

Toisaalta olis kätevä ainoana laukkuna päiväsurautuksella.

Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla
Husqvarna 701 Enduro -16, Kovrovez 175 -61.Menneet: BMW F800 GS -08 X2, Honda CR250 -90, BMW F650GS (twin) -09, BMW F650GS (single) -04, Kawasaki VN750 -89
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Mosko Moto laukut/pussit

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Mulla on ollu Reckless 80 (v2.0), Backcountry 40L Duffle sekä kolme 4 litran Molle -pussia käytössä kolmisen vuotta ja reilun 30000 kilsaa. Parannettavaa ei juurikaan ole löytynyt. Materiaalit melko pomminvarmaa, ehkä jopa liiankin tuhtia. Irtopussit on jäykkiä nollakelissä, mutta käsittääkseni materiaali on vaihtunut nykyversioissa hieman notkeammaksi. Ehkä beavertail voisi olla irroitettava molemmissa, jolloin saisi painavamman, leirikamat sisältävän BC:n vaihdettua päittäin Recklessin Stinger -pikkusäkin kanssa. Painonsäästö tulee SW Moteckin alulaukkusettiin verrattuna reilun toistakymmentä kiloa! Moteckin setiin verrattuna tämä on myös huomattavasti kapeampi ja jämäkämpi.
Ainoa vaurio on tullut R80:n vasempaan jalkaan, kiristyshihna löystyy ja jalan alareuna pääsee hakkaamaan AT:n kyytiläisen jalkatapin kiinnikkeessä olevaan sivulaukkukiinnikkeeseen.
Olen ollut erittäin tyytyväinen Moskon tuotteisiin, näillä mennään jatkossakin!

PS: Recklessistä on muuten tulossa uusi versio, jossa säädettävä leveys ja jalkojen kulma.
r80.jpg
Viimeksi muokannut JuhaL, Ke Heinä 31, 2019 2:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mosko Moto laukut/pussit

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kuulostaa juuri siltä minkälaisen kuvan on saanut noista esittelyvideoista ja kuvista. Kun saan pyörän niin pitää katsoa minkälaiset pussit siihen laitan, 25L duffle olisi aika näppärän kokoinen mökkireissulla ja parin päivän surautuksilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
An77i
Viestit: 36
Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
Pyörä: BMW R1250GSA Trophy
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mosko Moto laukut/pussit

Viesti Kirjoittaja An77i »

Mulla kans olis ajankohtainen laukku tarakalle. Tämän 25L dufflen lisäksi kriegan us30 on ollu vahvoilla. Pitää tosin vielä tehdä vähän rekonstruktiota että kuinka hyvin ne reissukamat mahtuu sivukannuihin :D
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mosko Moto laukut/pussit

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mosko Motolla näyttää vapun jälkeen menneen aika paljon tavaraa out-of-stockiin ja esimerkiksi koko oranssi valikoima on poistunut tai myyty loppuun. Taitaa olla reissuvarusteiden menekki kasvanut yleisestikin ottaen. Sain kumminkin tilattua Hood tankkilaukun. Katsotaan kuinka hyvin toimii, vaikka arvosteluissa olikin, että takapään kiinnitysremmien soljet saattaa hangata ikävästi sisäreisiin 690/701:ssä. Muokataan, jos ilmenee tarvetta.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mosko Moto laukut/pussit

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Hood tankkilaukku tuli ja viikonloppuna oli tullut pahoittelumailia, että heillä on nyt liki kaikki sold out, kun kauppa on käynyt huomattavasti paremmin, kuin olivat ennustaneet. Blogissa siitä lisää:

https://moskomoto.eu/blogs/news/sold-out-again-wtf

Reckless 80 oli testissä Kivetyssä pelkkien sivupussien kanssa. 12,6 kg oli matkatavaroiden paino ja ajovarusteet päällä ja matkavarat kainalossa vaaka näytti 95 kg.

Takapussiin näyttää mahtuvan sekä telta että makuupussi ja vielä vaikka kaasupullo.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mosko Moto laukut/pussit

Viesti Kirjoittaja Jani M »

690 kesän reissussa Mosko Moton Reckless 80:n ja Hoodin tankkilaukun kanssa. Recless 80:ssä 4 litran takataskut ja 2 litran mollepussukat etupuolella. Päälylaukun takana on Desert Foxin 6 litran bensapussi, joka kuvassa on vielä tyhjänä.
20210708_143619.jpg
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin