Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
Kyllä se menee meidän maksettavaksi.
Ja taitaa kannattaa viedä yamahalle.
Niin ainakin itse meinasin tehdä.
mikaka kirjoitti:Kyllä se menee meidän maksettavaksi.
Näin se varmaan on. No tuo tonnihan tulee heti, niin itse meinasin tehdä näin, että samalla soitolla, kun ilmoittavat luovutuksen, niin varaan 1000 huollon parin päivän päähän tai seuraavalle päivälle
Juu vähän sama homma itelläkin varmaan kun pyörä pitää hakee toiselta puolelta suomee miltei ku ajan vanhan sinne niin kotimatkalla jo tulee 250km. Sitten jos ajelee siinä päivän pari saa sen 500 ja ajaa kotoa liikkeeseen siinä on jo se 1000km. Olisihan tuon pyörän varmaa lähempääkin saanut ostettua mutta se nyt meni näin kun oli tehokas myyjä MP messuilla. Täytyy siis heti ottaa asia puheeksi sitten..
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Tyypillisesti parhaimmalla ajokaudella kiireimmässä sesongissa ei saa huoltoaikoja samalle viikolle. Hyvä jos seuraavalle.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
- _JPA_
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Heinäkuun alussa huoltoaikaa varaillessa jonot oli 3-5 vko. Nyt voi olla jo parempi tilanne.
Jos ekaa huoltoa ei saa heti parin päivän päästä, niin mitä hitto sillä koko mopolla tekee.
Siinä alkaa soitto kierros ympäri Suomea missä huoltavat.
Tai sitten saavat lyödä leimaa ja öljyt vaihtuu itse vaihtaen.
En aio odottaa öljynvaihtoa useaa viikkoa.
- tertsu
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
Älkää sterssakko kun mopot tulee joulukuussa niin huoltoaikoja on hyvin saatavilla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
-
seikkailuendurol.la
- Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
- Viesti:
Käsittääkseni se ensimmäinen huolto on aina ns. myös tarkistushuolto. Katsotaan, että kaikki on niin kuin pitää jne. Ts. kannattanee teettää asiantuntevassa huollossa, kenellä on tiedossa kriittiset tarkistettavat asiat.
Juuri näin, ensin odotat vuoden mopoa ja sitten kuukauden yhtä pientä huoltoa. No itse uskon, että se huolto onnistunee kuitenkin luovutuksesta muutaman päivän päähän. Jos on enää yhtään kellään pelisilmää tässä.mikaka kirjoitti:Jos ekaa huoltoa ei saa heti parin päivän päästä, niin mitä hitto sillä koko mopolla tekee.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Mulla vaihtuu ekat öljyt ja suodatin 150-200km kohdalla kun pääsen pyörän kanssa mökille, ihan samalla tavalla kun aiemmissa uusissa pyörissä.
Myyjältä kysyin ekaa huoltoa ja sanoi että yleensä jonot on 1-2 viikkoa. Ei pysty millään noin pitkään odotukseen koska pitää päästä reissuun ja kilsat paukkuu yli reilusti, edellyttäen että saan pyörän tämän kuun puolella. Saavat jostain taikoa ajan ekalle huollolle parin-kolmen päivän päähän luovutuksesta, pyörää on odoteltu kuukausia enkä aio tuhlata kesälomaa ja lyhyttä ajokautta seisottamalla pyörää 1-2 viikkoa huollon takia.
Ekassa huollossa käydään, tai pitäisi käydä, paljon tarkastuksia läpi kuten pulttien/muttereiden/pinnojen kireydet, laakereiden välykset, yleisiä tarkastuksia sekä piuha pyörään mahdollisia päivityksiä ja vikakoodeja varten.
Myyjältä kysyin ekaa huoltoa ja sanoi että yleensä jonot on 1-2 viikkoa. Ei pysty millään noin pitkään odotukseen koska pitää päästä reissuun ja kilsat paukkuu yli reilusti, edellyttäen että saan pyörän tämän kuun puolella. Saavat jostain taikoa ajan ekalle huollolle parin-kolmen päivän päähän luovutuksesta, pyörää on odoteltu kuukausia enkä aio tuhlata kesälomaa ja lyhyttä ajokautta seisottamalla pyörää 1-2 viikkoa huollon takia.
Ekassa huollossa käydään, tai pitäisi käydä, paljon tarkastuksia läpi kuten pulttien/muttereiden/pinnojen kireydet, laakereiden välykset, yleisiä tarkastuksia sekä piuha pyörään mahdollisia päivityksiä ja vikakoodeja varten.
Kylätason kurapyöräilijä.
Hiukan ot, ihan vain aloin ihmetteleen tätä vouhkaamista. Itse odottelin uutuutta muutama vuosi takaperin. Tapatalkilla katsottuna pyörä tuli sivulla 28 ja koko ketjussa sivuja 714, tietämyskoneella katsottuna pyörä tuli sivulla 2. Tapatalkilla nyt ollaan kohta sivulla 700 eikä kellään ole vielä mopoa [FACE THROWING A KISS]
-
Koheltaja
Mielensäpahoittaja...
Advriderilla noin 576 sivua ekaan pyörään ja huomattava osa keskustelusta pyörii KTM:än ympärillä...
Kyllä mä odotin toista 690:stä 6kk ja siitäkin tuli myöhästyminen jälleenmyyjän sössimisen takia, elettiin kuitenkin huhtikuuta eikä ajokauden viimeistä puoliskoa. Ehkä tästä syystä porukka kuluttaa aikaa täällä chattailemalla asioista jotka askarruttaa, tai muuten vaan purkaa tuntojaan maahantuojan munattomuudesta tiedotusten osalta.
Btw, briteissä joku saanut pyöränsä kaksi viikkoa etuajassa ja meillä alkaa näyttämään siltä että heinäkuu vaihtuu sujuvasti elokuuhun täydessä tiedotuspimennossa...
Advriderilla noin 576 sivua ekaan pyörään ja huomattava osa keskustelusta pyörii KTM:än ympärillä...
Kyllä mä odotin toista 690:stä 6kk ja siitäkin tuli myöhästyminen jälleenmyyjän sössimisen takia, elettiin kuitenkin huhtikuuta eikä ajokauden viimeistä puoliskoa. Ehkä tästä syystä porukka kuluttaa aikaa täällä chattailemalla asioista jotka askarruttaa, tai muuten vaan purkaa tuntojaan maahantuojan munattomuudesta tiedotusten osalta.
Btw, briteissä joku saanut pyöränsä kaksi viikkoa etuajassa ja meillä alkaa näyttämään siltä että heinäkuu vaihtuu sujuvasti elokuuhun täydessä tiedotuspimennossa...
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Suomi on yksi Euroopan pienimmistä markkinoista, joten ihan luonnollista, että tänne saadaan pyörät viimeisenä. Mikä haloo siitä syntyisi, jos joku tärkeillä markkinoilla kuten Ranskassa tai Italiassa kuulisi, että joku on saanut pyörän jossain kaukana pohjolassa ennen heitä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
-
Koheltaja
Tuo on valitettavasti totta vaikka poikkeuksia on nähty vuosien aikana. Se ei kuitenkaan ole puolustus maahantuojan tiedottamiseen pyörien saapumisesta, tässä vaiheessa kun heinäkuuta on jäljellä 3 päivää niin alkaa usko mennä heinäkuun toimitukseen.