Eka pyörä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Eka pyörä
Terve, nyt tarttis saada vähän mielipiteitä ja arvosteluja.
Elikkä oma custom pyörä lähti nyt liikkeeseen myyntiin kun en itse saanut sitä myytyä ja toivottavasti liikkeessä saavat sen kaupan vielä tämän kesän aikana jotta saisin hommattua sen enduron josta olen nyt melkein 2 vuotta haaveillut. Hakisin dualsport pyörää jolla sujuisi max 100km siirtymät pikitiellä ja kulkisi myös tarvittaessa umpi metässä. Ja mitä pidemmät huoltovälit sen parempi . Enduropyöristä ei kokemusta ole kuin mopo ja kevari ajoilta, mutta uskon että se vanha tätsi löytyy aika nopeesti kunhan pääsee taas enskan satulaan. Nyt siis haluaisin arvosteluja ihmisiltä joilla on kyseisiä pyöriä ollut mitä enempi sen parempi.
-Hussen 701/Ktm 690
-suzuki Dr-z 400
-Ktm 500 exc
-honda xr 650r (jos nyt jostain edes saa)
Toki voi ehdottaa jotai muuta vastaavaa peliä
Husen ja suzukin pääsisin samantien ajamaan paikalliseen liikkeeseen, mutta uskon että nousisi kuume liian kovaksi ja kärsimättömälle ihmiselle se ei tiedä ikinä hyvää. Eli käyn koeajamassa vasta kun oma pyörä on myyty ja rahat on näpissä, mutta ennen sitä lukisin ja kuuntelisin mielelläni alan osaajien arvosteluja ja mielipiteitä.
Elikkä oma custom pyörä lähti nyt liikkeeseen myyntiin kun en itse saanut sitä myytyä ja toivottavasti liikkeessä saavat sen kaupan vielä tämän kesän aikana jotta saisin hommattua sen enduron josta olen nyt melkein 2 vuotta haaveillut. Hakisin dualsport pyörää jolla sujuisi max 100km siirtymät pikitiellä ja kulkisi myös tarvittaessa umpi metässä. Ja mitä pidemmät huoltovälit sen parempi . Enduropyöristä ei kokemusta ole kuin mopo ja kevari ajoilta, mutta uskon että se vanha tätsi löytyy aika nopeesti kunhan pääsee taas enskan satulaan. Nyt siis haluaisin arvosteluja ihmisiltä joilla on kyseisiä pyöriä ollut mitä enempi sen parempi.
-Hussen 701/Ktm 690
-suzuki Dr-z 400
-Ktm 500 exc
-honda xr 650r (jos nyt jostain edes saa)
Toki voi ehdottaa jotai muuta vastaavaa peliä
Husen ja suzukin pääsisin samantien ajamaan paikalliseen liikkeeseen, mutta uskon että nousisi kuume liian kovaksi ja kärsimättömälle ihmiselle se ei tiedä ikinä hyvää. Eli käyn koeajamassa vasta kun oma pyörä on myyty ja rahat on näpissä, mutta ennen sitä lukisin ja kuuntelisin mielelläni alan osaajien arvosteluja ja mielipiteitä.
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 3:28 pm
- Pyörä: 300 tpi, crf250m.
- Paikkakunta: Kainuu
Re: Eka pyörä
Exc, jos on oikeasti tarkoitus ajaa metsässä. Ainakin 690 oli ihan toivoton umpimetsässä exc:n verrattuna. Samoin wr250r oli ylipainoinen ja velttoalustainen. Huoltovälikin on samaa luokkaa noiden dualsporttien kanssa jos niillä aletaan tosissaan ajamaan. Iskarit saattaa kestää jopa pitempään ja öljyjä saa vaihtaa yhtätiheään jos kytkintä joutuu käyttämään metsässä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Eka pyörä
Samaa mieltä tuosta metsäkelpoisuudesta, 690 on sorateiden kingi eikä sillä juurikaan huvita ajaa sorateiden ulkopuolella pitkän ykkösen ja painon takia. Kovapohjaisella krossiradalla hauska ajettava ja toimii hyvänä kuntopyöränä.
400EXC:llä ajelin vuoden päivät samoilla spekseillä mitä sulla on. 100km mökkisiirtymät 80-100 pikitietä pitkin ajoi helposti kun renkaat oli tasapainossa, renkaina Pirelli MT16 joka toimii hyvästi sekalaisessa ajossa. Ajettavuus yleisesti 690 verrattuna, 400 pieksee sen 10-0 tuon tyyppisessä ajossa, reissupyöränä 690 vie pisteet kotiin. Öljynvaihdot voi venyttää helposti 20-30h paikkeille jos ei tule paljoa kone kuumana möyrintää metsässä, katu/sorahuristelussa öljyt mene miksikään noilla tunneilla. Koneen joutuu avaamaan aika ajoin ja laittaa 1500 eurolla osia sisään että voi taas ajamaan huolettomasti seuraavat 400-600h käytöstä riippuen.
WR250R on kiva taajamapyörä ja sopii myös kevyeen enskailuun kunhan ensin käyttää iskarit pajalla. Isoilla teillä alkaa 250 voimattomuus näkyä ja käytännön marssivauhti on 80-90kmh, kyllä sillä reilua satastakin ajaa mutta onko mielekästä vetää lähes tuppi nurin pitkiä vetoja? Välitykset ei juurikaan vaikuta isolla teillä ajamisen mielekkyyteen, kierroksilla mennään joka tapauksessa.
Jos pääpaino on enskailu niin 500EXC, jos enemmän piki/sora/metsäteitä niin 690/701.
400EXC:llä ajelin vuoden päivät samoilla spekseillä mitä sulla on. 100km mökkisiirtymät 80-100 pikitietä pitkin ajoi helposti kun renkaat oli tasapainossa, renkaina Pirelli MT16 joka toimii hyvästi sekalaisessa ajossa. Ajettavuus yleisesti 690 verrattuna, 400 pieksee sen 10-0 tuon tyyppisessä ajossa, reissupyöränä 690 vie pisteet kotiin. Öljynvaihdot voi venyttää helposti 20-30h paikkeille jos ei tule paljoa kone kuumana möyrintää metsässä, katu/sorahuristelussa öljyt mene miksikään noilla tunneilla. Koneen joutuu avaamaan aika ajoin ja laittaa 1500 eurolla osia sisään että voi taas ajamaan huolettomasti seuraavat 400-600h käytöstä riippuen.
WR250R on kiva taajamapyörä ja sopii myös kevyeen enskailuun kunhan ensin käyttää iskarit pajalla. Isoilla teillä alkaa 250 voimattomuus näkyä ja käytännön marssivauhti on 80-90kmh, kyllä sillä reilua satastakin ajaa mutta onko mielekästä vetää lähes tuppi nurin pitkiä vetoja? Välitykset ei juurikaan vaikuta isolla teillä ajamisen mielekkyyteen, kierroksilla mennään joka tapauksessa.
Jos pääpaino on enskailu niin 500EXC, jos enemmän piki/sora/metsäteitä niin 690/701.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
- Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL1200/1290SAR
- Paikkakunta: Enontekiö
- Viesti:
Re: Eka pyörä
Ja customi on mikä? Aina joku saattaa olla halukas vaihtaan toisinkinpäin.
Re: Eka pyörä
Sanoisin että Husse Terra 650 hyvä vaihtoehto. Kohtuu kevyt, kummassakin ajossa pärjää. Ja kiva ajaa, ajoasento matkalla hyvä kaikki toimi. Tällaisella 193. cm pitkällä ihmisellä. Jep tietysti korkeus olisi voinut olla korkeampi. No kaikkea ei voi vaatia. Kokonaisuus ok
Re: Eka pyörä
Multa piste DRZ:lle. Huoltovälit miljoonasti pidemmät kuin EXC:ssä ja sitä pyörää ei ajamalla saa rikki, ihan pomminvarma vekotin. Huomattavasti kevyempi kuin 690 sekä helpompi käsitellä. Toki nallia ei oo niin paljon, mutta kyllä DRZ keulii, sutii ja paukkuukin. Sekä oikeet välitykset niin menee motariakin. Eikä oo myöskään stumppaileva vekotin, kunnon raktori se moottori. Ainoo ongelma DRZ:ssa on mun mielestä se, että porukka on ylihinnottellu ne. Ei oikein nappaa maksaa 5000 euroa järkeväkuntosesta DRZ:sta... Mutta DRZ on kilometripyörä, ei tuntipyörä. Se kertoo paljon.
XR650R:n voit vetää suoraan pois listalta, nimim. sellasen omistava. Ei oo alottelijan pyörä ollenkaan, eikä sillä pääse lajiin sisään eikä oikein tekeen mitään jos ei ole entuudestaan kokemusta.
Ja nuo kummatkin mulla ollut siis, DRZ+XR.
EXC:stä saakin sitten sen 5-10kg pois DRZ verrattuna sekä karvan verran enempi paukkua (sekä triplaten lyhyemmät huoltovälit), ja 690:stä huomattavasti enemmän voimaa sekä painoakin mittavasti enempi.
--> DRZ.
XR650R:n voit vetää suoraan pois listalta, nimim. sellasen omistava. Ei oo alottelijan pyörä ollenkaan, eikä sillä pääse lajiin sisään eikä oikein tekeen mitään jos ei ole entuudestaan kokemusta.
Ja nuo kummatkin mulla ollut siis, DRZ+XR.
EXC:stä saakin sitten sen 5-10kg pois DRZ verrattuna sekä karvan verran enempi paukkua (sekä triplaten lyhyemmät huoltovälit), ja 690:stä huomattavasti enemmän voimaa sekä painoakin mittavasti enempi.
--> DRZ.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: Eka pyörä
11 vuoden Victory VegasPiese kirjoitti:Ja customi on mikä? Aina joku saattaa olla halukas vaihtaan toisinkinpäin.
Re: Eka pyörä
Juu jotenki toi 500exc tuntus tällä hetkellä fiksuimmalta ihan vaan jo sen kannalta että jos ei pyörä nappaa niin jälleenmyynti luultavasti helpompaa ku 690(mitä ny nettimotoo tutkaillu ettei 500 kauaa kerkee vanhenee). Tosin olishan se 690 tai 701 mukava ni vois käyä vaimokkeen kanssa kylillä jätskillä ja vaikka pidemmälläkin, mutta varmaa kuiteski joskus hommaan jonkun peruspyörän ni pääsee si mukavemmi. Todellista käyttötarkotustahan en vielä tiiä että kuinka paljo tulee ajettuu pikiteillä, sorapätkillä ja umpi mettässä. Mielessäni kuiteski eniten sielä sorassa ja mettässä . Ja paljo oon nyt lueskellu ameriikan foorumeita ja sielä kehuvat 500exc:tä paljonkin ja korostavat että se kone kestää hyvin pidemmilläkin huoltoväleillä. Toki ei tässä vielä mitään oo kiveen kirjotettu ja kaikki on vielä mahollista.Koheltaja kirjoitti:Samaa mieltä tuosta metsäkelpoisuudesta, 690 on sorateiden kingi eikä sillä juurikaan huvita ajaa sorateiden ulkopuolella pitkän ykkösen ja painon takia. Kovapohjaisella krossiradalla hauska ajettava ja toimii hyvänä kuntopyöränä.
400EXC:llä ajelin vuoden päivät samoilla spekseillä mitä sulla on. 100km mökkisiirtymät 80-100 pikitietä pitkin ajoi helposti kun renkaat oli tasapainossa, renkaina Pirelli MT16 joka toimii hyvästi sekalaisessa ajossa. Ajettavuus yleisesti 690 verrattuna, 400 pieksee sen 10-0 tuon tyyppisessä ajossa, reissupyöränä 690 vie pisteet kotiin. Öljynvaihdot voi venyttää helposti 20-30h paikkeille jos ei tule paljoa kone kuumana möyrintää metsässä, katu/sorahuristelussa öljyt mene miksikään noilla tunneilla. Koneen joutuu avaamaan aika ajoin ja laittaa 1500 eurolla osia sisään että voi taas ajamaan huolettomasti seuraavat 400-600h käytöstä riippuen.
WR250R on kiva taajamapyörä ja sopii myös kevyeen enskailuun kunhan ensin käyttää iskarit pajalla. Isoilla teillä alkaa 250 voimattomuus näkyä ja käytännön marssivauhti on 80-90kmh, kyllä sillä reilua satastakin ajaa mutta onko mielekästä vetää lähes tuppi nurin pitkiä vetoja? Välitykset ei juurikaan vaikuta isolla teillä ajamisen mielekkyyteen, kierroksilla mennään joka tapauksessa.
Jos pääpaino on enskailu niin 500EXC, jos enemmän piki/sora/metsäteitä niin 690/701.
Re: Eka pyörä
Juu juuri se drz pomminvarma kone on syy miksi se on listalla, mutta joo suht kalliitahan noi on ikäänsä ja kuntoonsa nähen suomessa.pmw kirjoitti:Multa piste DRZ:lle. Huoltovälit miljoonasti pidemmät kuin EXC:ssä ja sitä pyörää ei ajamalla saa rikki, ihan pomminvarma vekotin. Huomattavasti kevyempi kuin 690 sekä helpompi käsitellä. Toki nallia ei oo niin paljon, mutta kyllä DRZ keulii, sutii ja paukkuukin. Sekä oikeet välitykset niin menee motariakin. Eikä oo myöskään stumppaileva vekotin, kunnon raktori se moottori. Ainoo ongelma DRZ:ssa on mun mielestä se, että porukka on ylihinnottellu ne. Ei oikein nappaa maksaa 5000 euroa järkeväkuntosesta DRZ:sta... Mutta DRZ on kilometripyörä, ei tuntipyörä. Se kertoo paljon.
XR650R:n voit vetää suoraan pois listalta, nimim. sellasen omistava. Ei oo alottelijan pyörä ollenkaan, eikä sillä pääse lajiin sisään eikä oikein tekeen mitään jos ei ole entuudestaan kokemusta.
Ja nuo kummatkin mulla ollut siis, DRZ+XR.
EXC:stä saakin sitten sen 5-10kg pois DRZ verrattuna sekä karvan verran enempi paukkua (sekä triplaten lyhyemmät huoltovälit), ja 690:stä huomattavasti enemmän voimaa sekä painoakin mittavasti enempi.
--> DRZ.
Kerrotko miks toi xr650 on niin nounou? Mitä maailmansivustoja selaillut niin yks suosituimmista dualsporteista,ainoo että eurooppaan ilmeisesti tuotu kourallinen tai kaksi.
Re: Eka pyörä
Kyllä 500EXC:tä voi suositella dualsporttiin jossa pääpaino on pienemmässä pätkässä. Menee sillä matkakin jos tasapainottaa renkaat, pidentää välitykset, madaltaa ja levittää jalkatpit, pistää kunnon penkin ja tuulisuojaa. Makkaranpaistossa ja perusliidätyssiirtymissä 20-30h öljynvaihto ja ilmansuodattimen vaihto väleillä pärjää. Koska sitten kun pääsee ahtaampaan ränniin niin tuo menee paremmin kuin moni muu.
690/701:een verrattuna etuna EXC:ssä on fiksumpi vaihdelaatikko kun on tasaisemmat välitykset eikä close-ratio että rattailla pystyy paremmin vaihtamaan möyrintä ja aavikkovälityksiä eikä niin että aloitetaan ostamalla Nova vaihteisto että päästään eroon liian pitkästä ykkösestä ja liian lähekkäin olevista 2-6:sta. Tehoissa sitten häviää jos jää kaipaamaan yli 60hvta, olkoonkin että polulla EXC:lläkin loppuu äkkiä uskallus ja liidätyksessä mikään ei riitä.
EXC:n tehontuotto on tosi räjähtävä mutta silti pystyy pintakaasulla nönnöttämään vaikeita pätkiä, varsinkin jos laittaa Rekluse automaattikytkimen ja karttakytkimestä laiskan kartan niin kakkonen pesään, seisalleen ja sitten vaan menee traktorimaisesti kaikesta läpi ja kiipeää vaikka puuhun, alavääntöä on yllättävän paljon ja ruisku toimii nätisti nykimättä.
690/701:een verrattuna etuna EXC:ssä on fiksumpi vaihdelaatikko kun on tasaisemmat välitykset eikä close-ratio että rattailla pystyy paremmin vaihtamaan möyrintä ja aavikkovälityksiä eikä niin että aloitetaan ostamalla Nova vaihteisto että päästään eroon liian pitkästä ykkösestä ja liian lähekkäin olevista 2-6:sta. Tehoissa sitten häviää jos jää kaipaamaan yli 60hvta, olkoonkin että polulla EXC:lläkin loppuu äkkiä uskallus ja liidätyksessä mikään ei riitä.
EXC:n tehontuotto on tosi räjähtävä mutta silti pystyy pintakaasulla nönnöttämään vaikeita pätkiä, varsinkin jos laittaa Rekluse automaattikytkimen ja karttakytkimestä laiskan kartan niin kakkonen pesään, seisalleen ja sitten vaan menee traktorimaisesti kaikesta läpi ja kiipeää vaikka puuhun, alavääntöä on yllättävän paljon ja ruisku toimii nätisti nykimättä.
Re: Eka pyörä
Mulla ei jääny DRZ:lla 100tkm kauaks, konetta avaamatta. Toki olis voinu avata ja pitää parempanakin, mutta on se vaan aika ikuine vehje. Ja just se että öljyt vaihtaa 4-5tkm välein, aika iso ero tuntipyöriin. Kevyt on ajaa ja kevyillä virityksillä takapallolta lähtee 40hv. Toki kierrättää saa jonkun verran, pieni kone on pieni kone.Baarbar kirjoitti: Juu juuri se drz pomminvarma kone on syy miksi se on listalla, mutta joo suht kalliitahan noi on ikäänsä ja kuntoonsa nähen suomessa.
Kerrotko miks toi xr650 on niin nounou? Mitä maailmansivustoja selaillut niin yks suosituimmista dualsporteista,ainoo että eurooppaan ilmeisesti tuotu kourallinen tai kaksi.
XR650R:ssä on pelkkä kickstartti, pyörä on ns. pirun korkee, siinä ei ole jarruja, sitä pitää modata rankalla kädellä että saa järkeväks makkaramopoks. Puiden väliin et halua sillä mennä kun se on möhköfantin kokonen, joskin kevyt(saman painonen kuin DRZ). Ja voimaa on birusti. Ei oo alottelijoiden pyörä. Ja tosin, et kyllä löydäkään niitä. Todella harvoin myynnissä, viimesen 5 vuoden aikana ollu kait 4 yksilöä kokonaisuudessaan myynnissä nettimotossa.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: Eka pyörä
Kyllä noita DRZ:n koneita rikki menee. Pohjankankaan maastoajokoulutuksessa koneesta otettiin kaikki irti, kiertokangen alapää ja mäntä paskaks. En tiedä kumpi petti ensiksi. Mittarissa n. 20tkm.
Happi
Happi
-
- Viestit: 2211
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Eka pyörä
Olikohan 2014 kun EXC sai painevoidellun kiertarin alapään. Voi olla pirun pitkäikäinen kone ja pitkiä siivujahan niillä on ajettukin.
Jos täysiä vetää, kuluu toki paikatkin vaan jos maastossa painellaan suurin piirtein Dertsin tehoja käyttäen ja muistetaan pitää öljyistä ja ilmanputsarista huolta, en kauheasti jännäisi luotettavuudesta.
Johtosarjat noissa kai on vähän hiertymäalttiitt, suojaisin heti kun käsiini saan.
Jos täysiä vetää, kuluu toki paikatkin vaan jos maastossa painellaan suurin piirtein Dertsin tehoja käyttäen ja muistetaan pitää öljyistä ja ilmanputsarista huolta, en kauheasti jännäisi luotettavuudesta.
Johtosarjat noissa kai on vähän hiertymäalttiitt, suojaisin heti kun käsiini saan.
Re: Eka pyörä
Minun pitää nyt laittaa paremmaksi. Mulla hajosi tuo kiertokangen alapää n. 9tkm kohdalla jos nyt oikein muistan. Alkuun käytin tuon pari kertaa takuuhuolloissa ja aloin hajoamisen jälkeen tutkia thumpertalkista oliko noita mennyt enemmänkin. Siellä oli muutamia tapauksia ja esille nousi mahdollisena syynä öljynsuodattimen takaa puuttuva o-rengas. Aukaisin omani eikä siellä mitään o-rengasta ollut, eli tämä oli viskattu merkkihuollossa vanhan suodattimen mukana roskiin, eikä uuden suodattimen mukana tule uutta rengasta. Se o-rengas jää yleensä aina suodattimeen kiinni, joten moni asiasta tietämätön viskaa sen pois.Happi kirjoitti:Kyllä noita DRZ:n koneita rikki menee. Pohjankankaan maastoajokoulutuksessa koneesta otettiin kaikki irti, kiertokangen alapää ja mäntä paskaks. En tiedä kumpi petti ensiksi. Mittarissa n. 20tkm.
Happi
Minun moottorista löytyi myös lohkoista pieni korkeusero sylinterin tiivistepinnassa, jolloin sylinteri on ollut hieman vinossa. Tiivistepinnan plaanasin tasaiseksi ja uusin kangen, männän, laakerit ja öljypumpun. Sen jälkeen tuolla on menty 30tkm vaikka viime vuonna 4K:ssa karkasi öljytkin kankaalle. Välillä oli toinen stroukattu kone paikoillaan kunnes siitä hajosi lohko. Pyörällä ajettu nyt kaikkiaan 50tkm. Aina on ollut täyssynteettiset öljyt ja n. 3tkm välillä vaihdettu, kytkin kokonaisuudessaan vielä alkuperäinen. Staattori vaihdettu kertaalleen.
Moottorin tärinättömyys on mulle tärkeä kriteeri, niitä ei montaa yksipyttyistä vaihtoehtoa ole. Kuudetta vaihdetta tulee etsittyä edelleen 15 vuoden kokemuksen jälkeen. Alusta kaipaa jo päivitystä, mutta perus enskailussa menee vielä noinkin.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Eka pyörä
Sama juttu, jatkuva tärinä nostaa stressitasoa eikä ajaminen ole mielekästä, on kun ajaisi autolla missä renkaat ei ole tasapainossa. Tähän mennessä mulla olleista yksipyttyisistä tuon kriteerin täytti 400EXC XC4 koneella joka oli muutaman muutoksen jälkeen varsin sivistynyt, joku sanoikin että ootko laittanut Hondan koneen kun on hiljainen eikä tärise. Öljytilavuus muutosten jälkeen muistaakseni 1.8L ja vaihtoväli katukäytössä noin 30h.Roiske kirjoitti:Moottorin tärinättömyys on mulle tärkeä kriteeri, niitä ei montaa yksipyttyistä vaihtoehtoa ole.
701 Husse oli yllätys, perstuntumalta se ei tuntunut yksipyttyiseltä katuporalta. Sama juttu 250 kokoluokan japsi katuenskoissa, koneet hurisee iloisesti ja tärinättömästi mutta on vähän nussukoita yleiskäyttöön jos on mieltynyt tehokkaampiin pyöriin ja vauhdikkaaseen menoon.
Kylätason kurapyöräilijä.