R1200GS advendure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja jaket »

purkaako GS teillä hiljalleen akkua, uudella akulla starttaa hyvin, pysyy päiviä, mutta jos sellaisen viikon antaaa seisoa ja sitten starttaa, niin usb mittari näyttää 12 volttia eikä meinaa käynnistyä, ihan kuin akku purkautuisi. tai pyörä imisi sitä hiljalleen.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Kyllä mulla ainaski purkaa senverran että kahen viikon seisonnan jälkeen alkaa olla käyntiinlähtö vaikeaa. Jos ei laita varashälyä päälle, pysyy minusta paremmin varaus akussa.
gaz169
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 7:56 am
Pyörä: gsa1200,dnepr1300gs,dnepr650,honda st70
Paikkakunta: jmsk.

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

Mulla ei pura.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja mek »

Zumon virtalähde? Ainakin 220:n virtalähde purkaa, vaikka Zumo ei ole telineessä. Uudemmat eivät kai pura, tai eivät ainakaan harhauta pyörää jättämään väylää auki, jos virtalähde on kytketty pyörän GPS-liittimeen.
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja jaket »

ei pitäisi olla mitään lisähempeleitä. usb töpseli jännitemittarilla, mutta sekin on siitä töpselistä johon ei tule ilman virtoja sähköä.

Pitää jossain välissä mitata onko siinä joku vuotovirta, vai onko tuo motobatti akku vaan itsessään purkautuva.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja juvander »

Niin siinä vaan nyt kävi, että vanha kumppani R1200GSA -09 saa rinnalleen upouuden R1250GSA:n! Viikon päästä nouto (toivottavasti).

Kuva Kuva

Vielä pitää vanhan vehkeen kuljettaa minut + kamat Montenegrosta Suomeen, mutta sen jälkeen pyörä menee täyshuoltoon eli purku atomeiksi, kaikkien paikkojen läpikäynti ja sitten naftaliiniin odottamaan aikoja parempia.

Tai sitten saa joku ostaa tuosta sopuhintaan kulkineen joka on jo hieman maailmaa nähnyt (55 maata)/190tkm.

Varsinaisia vikoja ei ole, mutta laatikko pitää sen verran ääntä että se on syytä avata muutaman kymmenentuhannen sisällä. Viaksi en laske Öhlinsin takaiskarin vuotoa kun laiskana ajattelin että jätän yhden talven välistä enkä kiikuttanut niitä huoltoon...

Matkalla tänne meinasi Serbiassa jättää ensimmäisen kerran tienpäälle kun bensapumpun kontrollerille tuli kilometrit täyteen, mutta kun varaosa oli takalaukussa niin tunnissa matka jatkui taas. Tässä samassa yhteydessä bensamittari alkoi sekoilemaan, vikakoodia ei ole eli epäilen että on vain kalibrointia vailla, mutta sitä ei voi tehdä kun liuska on tankissa ja sen ulos kaivaminen täällä ilman uutta tiivistettä on hieman riskaabelia. Trippimittarilla mennään siis kotiin saakka ja tutkitaan tilanne tarkemmin.

Osia vaihdettu:
- Iskarit ESA Öhlinssiin
- Akrapovicin tuplaputki
- Perä, vaihdettu huohotin malliseen n. 110tkm sitten, laakeri oli ainakin reissuun lähtiessä vielä aivan timmissä kunnossa

Kuume on nyt kyllä kova!
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
3wardwood
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 19, 2019 7:24 pm
Pyörä: BMW 1200 gs

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja 3wardwood »

Arvoisat kurapyörälijät, tulipa nyt uudelleen rekisteröityä tänne kun alkui vanha kutina vaatimaan raapimista. Muutamaan vuoteen en ole ajellut johtuen asuinpaikasta mutta nyt Suomessa ja katselin tuossa Gessuja ja vähän muitakin laitteita mutta ei oikein tuntunut sytyttävän kun tuntuu että tuota vanhaa maamoottoria Aina vaan digitaalisesti ym koitetaan päivittää.
Olisi siis kysymys kaikille jos jollain sattuisi olemaan tietoa voisikominun vanha 2006 Gsa vielä olla ajossa tai tuntemaan herran vkoivu (kirjoitellut täällä näköjään viimeksi 2017) joka lunasti avk:sta ja laittoi kuntoon sen jolla ajelin 80000 ennenkuin syttyi palamaan ajossa ja meni lunastukseen
carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja carpenter »

3wardwood kirjoitti:Arvoisat kurapyörälijät, tulipa nyt uudelleen rekisteröityä tänne kun alkui vanha kutina vaatimaan raapimista. Muutamaan vuoteen en ole ajellut johtuen asuinpaikasta mutta nyt Suomessa ja katselin tuossa Gessuja ja vähän muitakin laitteita mutta ei oikein tuntunut sytyttävän kun tuntuu että tuota vanhaa maamoottoria Aina vaan digitaalisesti ym koitetaan päivittää.
Olisi siis kysymys kaikille jos jollain sattuisi olemaan tietoa voisikominun vanha 2006 Gsa vielä olla ajossa tai tuntemaan herran vkoivu (kirjoitellut täällä näköjään viimeksi 2017) joka lunasti avk:sta ja laittoi kuntoon sen jolla ajelin 80000 ennenkuin syttyi palamaan ajossa ja meni lunastukseen
ostin tuon pyörän siltä 2015 vuonna pyörä oli ollut pari vuotta tallissa abs ei toiminut tai toimi miten sattui laittelin pikkuhiljaa pyörää kuntoon melkein kaikki kävin pyörästä läpi paitsi moottoria siinä ei ollut mitään ongelmaa hyvä pyörä oli pidin pari vuotta kun sitten iski kuume ostaa uudempi gsa ja möin pyörän eteenpäin 2017 eteläsuomeen

tunnistat pyörän varmaan omaksi jos tuossa kaatumaraudassa oleva kiinnike on sinun laittama kuvassa siinä on kiinni kameran kuoret
KuvaKuva
3wardwood
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 19, 2019 7:24 pm
Pyörä: BMW 1200 gs

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja 3wardwood »

Kiitokset tiedosta,
Kyllä tuo vahvasti tutulta näyttää vaikka ne kiinnikkeet ei kovin hyvin kuvassa valitettavasti näy mutta juuri tuohon kohtaan aikoinaan hitsasin korvat lisävalolle. laukut näkyy vaihtuneen jo jotain harpäkettä tullut ja mennyt mutta kyllä tosiaan taitaa sama peli olla.
Muistatko paljonko oli mittarissa myydessä. Minulla tosiaan toimi ilman suurempia murheita sen 80k km ennenkuin ilmeisesti bokserin tärinät hinkkasin jotain puhki ja ihan ajossa tuli savut pihalle oikein liekkien kanssa.

Myitkö muuten yksityiselle vai liikkeeseen? Kiinnostaisi edelleen onko tuo vielä liikenteessä jossain päin.
carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja carpenter »

joo on ne kiinnikkeet siinä oli hyvä kamerateline :D tosiaan vkoivu kaatui tuolla pyörällä kurvissa taajamavauhdissa ja pyörä oli pari vuotta tallissa sillä kunnes minä ostin sen pois vasemmassa kaatumaraudassa vähän jälkeä ei sen kummempaa ja pyörään ilmestyi sinun jälkeen kaikennäköistä osaa kun sattui tuo touratechin kuvasto silloin käsin.... pyörää korjasin jonkin verran uusi johtosarja (gsa) abs yksikkö, taakse abs anturi, sitten alkuperäiset sumuvalot ja alumiinilaukut. kaikki käytettyjä osia sitten ostin tfx iskarit eteen ja taakse kun takapää laski öljyt ulos eteen ja taakse uudet jarrulevyt+palat, muovilaukut olivat entiset kaadon jäljiltä niistä ei enää kampetta saanut, hommasin myös ei abs pyörän johtosarjan ecun + muut osat että oisin muuttanut pyörän kokonaan toimivaksi ilman abs jarruja osat löytyy minulta vieläkin...pyörän möin alan harrastajalle taisi olla jostain kouvolan suunnalta nykyisen omistajan saat selville esim. https://www.fonecta.fi/rekisterinumeroh ... cid=jakaja rekisterikenttään ZW-985
mittarissa oli sellaset 94000km kun möin sen
KuvaKuva
3wardwood
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 19, 2019 7:24 pm
Pyörä: BMW 1200 gs

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja 3wardwood »

Juu näkyy olevan pleksissä myös reiät sille jakeelle jonka joskus siihen laitoin. Oikein on mukava kuulla että pääsi hyvään kotiin tai ainakin vietti aikaa sellaisessa. Absit siis edelleen on ja ilmeisesti sururlisenkuuluisat servot myös? Laite näyttää jatkaneen matkaa etelään ja nykyisen omistajan tiedot jo löysinkin, sinne lähiaikoina pitää ottaa yhteyttä. Mainitsit muuten että moottorissa eikä ilmeisesti myöskään voimansiirrossa ongelmia ollut noilla kilometreillä? Siinä mielessä ja jonkun muunkin tyyppivian osalta tuo taitaa olla onnekas vuosimalli.
:D taisi muuten vkoivu myös joutua tuon kanssa tekemään töitä enemmän kuin legendaarisella Mongolian reissulla aikoinaan.
carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja carpenter »

pyörässä oli toimivat absit kun möin sen nuo servojarrut oli mukava käyttää kun ei paljon tarvinnut käyttää voimaa että pyörä pysähtyy mutta olivat aika vikaherkät, tosiaan moottoriin ja voimansiirtoon ei tarvinut tehdä mitää remontteja eikä niistä kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä nuo suojakumet uusin silloin mitkä oli moottorin ja kardaanitunnelin välissä sekä perän suojakumi yhdesti jätti tienpälle kun tuo electric fuel pump oli saanut kosteutta ja hajosi
vkoivu korjasi pyörän hommaamalla siihen absyksikön, johtosarjan, tankinsuoja, sitte tämän ilmaboksin mikä on penkin alla olikohan penkki kans en enää muista tarkkaan
3wardwood
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 19, 2019 7:24 pm
Pyörä: BMW 1200 gs

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja 3wardwood »

Kevyt käyttää kyllä niin kauan että sitä vikaa tosiaan tulee heh, mielestäni aika turhat kuitenkin.

Johtosarja taitaa olla noissa alkupään laitteissa yksi ongelma paikka eli hyvä että on vaihdettu, siitä se palokin aikoinaan sai alun ja sitä ennen oli jo satunnaista Ews ongelmaa joka oli kyllä yleinen tuolloin ja antenneja vaihdettiin mutta se ei auttanut tässä tapauksessa vaan vika löytyi myöhemmin omatoimisen saksalaisen huoltomiehen toimesta yhteydestä virtalukkon ja ajoneston väliltä joka sitten korjattiin vetämällä uusi piuha vanhan rinnalle.

Toinen mahdollinen tyyppivika oli ainakin joidenkin mielestä kytkimen nopea kuluminen ja taisi Touratech ja joku muukin tehdä keraamisia levyjä asian ratkaisuksi. Vkoivun kanssa juttelin kun oli pyörän hommannut ja kertoi sen laittaneensa keskeltä poikki mutta ilmeisesti ei ollut kytkimeen koskenut ? Vai onko sulla tästä parempaa tietoa?
Kytkimen takia itseasiassa jätti kerran hetkeksi tiellekin kun tuntui että ei ota kiinni enää kunnolla, kyseessä oli ymmärtääkseni kuitenkin varsin monipuolisesta ja pikästä päivämatkasta johtuva kuluminen mikä ei sinänsä vielä vaarallista vaan kuten myöhemmin jostain luin on kytkin niin tehty että kuluessa nesteen määrä lisääntyy säiliössä ja tämä saattaa saada aikaan painetta systeemiin. Ainakin korjaantui lähes itsestään kun roplasin ja varmaan olisi ollut korjattavissa vain säiliö avaamalla jo sipaisemalla ylimääräiset pois
3wardwood
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 19, 2019 7:24 pm
Pyörä: BMW 1200 gs

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja 3wardwood »

Niin noista servoista vielä, minkähän lasinen homma nuo oili ottaa pois? Varmaan vaatinee suurinpiirteiden kaiken jarruihin liittyvän vaihtamista? Se ei absilliseksi muutto ei taida niitä pois jättää?
carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja carpenter »

ei se nin iso homma ole tehdä muutostyö tuo k25 on ihan hyvä pyörä huoltaa ja korjata hommasin tosiaan ihan täyden sarjan ei abs pyörän jarruosat kun tuota k25 mallia myytiin myös ilman abs jarruja, itävallasta tuli johtosarja, ecu & cdi boksit, virtalukko, penkin lukko, tankin lukko, ecu vaatisi ohjelmoinin jos haluaa vanhan pyörän tiedot siihen (onnistuu suomessa), jos haluaa yksinkertaisesti tehdä niin ohittaa pyörästä vain jarruputket servosta itse servoa ei voi poistaa koska nopeustiedot muistaakseni kulkee juuri tuon kautta ei abs pyörässä piuha menee suoraan takapään tunnistimelta ecuun tai cdi boksiin

eka kuvassa ecu cdi lukot ja kytkinpuolen kytkimet ilman abs nappia, toinen kuva ei abs pyörän johtosarja, kolmas kuva ei abs jarrujen muutososat käyvät myös jos jättää servon paikoilleen, niin ja aikoinaan noissa abs mallissa ja ei abs pyörässä oli eri jarrupalat ero tais olla se että jälkimmäiset oli pehmeämmät abs malissa sintratut,
KuvaKuvaKuva
Vastaa Viestiin