Nuukailijan ketjurasvari

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Nuukailijan ketjurasvari

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Itse hankin omien viritysten jälkeen Tutoron (https://www.tutorochainoiler.com/) ja täytyy sanoa, että sen jälkeen kun virittelin sen eturattaalle, niin tuo on toiminut kuin junan vessa. Paras ominaisuus on, että tuo voitelee ketjua ihan jatkuvasti eikä ajajalle jää juuri muuta muistettavaa kuin tarkistaa säännöllisin väliajoin säiliön kyljestä, että tavaraa edelleen on. Omalla kohdallani tuo oli ehkä paras MP-tarvikehankinta, jonka olen koskaan tehnyt.
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Re: Nuukailijan ketjurasvari

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Hobes kirjoitti:Itse hankin omien viritysten jälkeen Tutoron (https://www.tutorochainoiler.com/) ja täytyy sanoa, että sen jälkeen kun virittelin sen eturattaalle, niin tuo on toiminut kuin junan vessa. Paras ominaisuus on, että tuo voitelee ketjua ihan jatkuvasti eikä ajajalle jää juuri muuta muistettavaa kuin tarkistaa säännöllisin väliajoin säiliön kyljestä, että tavaraa edelleen on. Omalla kohdallani tuo oli ehkä paras MP-tarvikehankinta, jonka olen koskaan tehnyt.
Tähän on helppo yhtyä. Toimii talvellakin eikä vaadi kuin säiliön täyttöä aika ajoin.
Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: Nuukailijan ketjurasvari

Viesti Kirjoittaja Sukke »

Hobes kirjoitti:Itse hankin omien viritysten jälkeen Tutoron (https://www.tutorochainoiler.com/) ja täytyy sanoa, että sen jälkeen kun virittelin sen eturattaalle, niin tuo on toiminut kuin junan vessa. Paras ominaisuus on, että tuo voitelee ketjua ihan jatkuvasti eikä ajajalle jää juuri muuta muistettavaa kuin tarkistaa säännöllisin väliajoin säiliön kyljestä, että tavaraa edelleen on. Omalla kohdallani tuo oli ehkä paras MP-tarvikehankinta, jonka olen koskaan tehnyt.
48 sivun workshop manuaali ketjurasvarille, huh huh.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Nuukailijan ketjurasvari

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Sukke kirjoitti: 48 sivun workshop manuaali ketjurasvarille, huh huh.
Pääsääntöisesti erittäin yksityiskohtaisia kuvia ja rautalankaa, jotta asennuksessa onnistuu tumpelompikin yksilö pyörämallista riippumatta.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Nuukailijan ketjurasvari

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kiinan Gidibi rasvarista sellainen huomio että lämpimällä kelillä aurinko lämmittää säiliön, siihen kerääntyy painetta ja letkusta tulee pientä vuotoa. Muuta selitystä en keksi kun lämpimällä-aurinkoisella kelillä tiputtaa alleen mutta pilvisellä ja viileällä kelillä ei.

Tuleeko mieleen jotain venttiiliä letkun väliin, joka pysyy kiinni pienellä paineella mutta paineen kasvaessa päästää läpi? Joku sellainen vanhan ajan fillarin venttiili missä oli kumi, tai jousikuormitteinen kuulaventtiili? Koko ei saa olla iso ja pitäisi aueta kohtuullisella paineella. Löytyykö valmista vai laitetaanko sorvi käyntiin?
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin