Tubeless & paukkupullo

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

mstmpkulj
Viestit: 91
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 12:45 pm
Pyörä: R1150GS
Paikkakunta: Mikkeli

Tubeless & paukkupullo

Viesti Kirjoittaja mstmpkulj »

Kas mikä on virallinen totuus mp-käytössä:

Passaako puhjennut tubeless paikata vaahtopullolla vai nou? Onko myöhempi korjaus sitten kuinka hankalaa/vanteen puhdistus?

Asia ei ole (onneksi vielä) ollut ajankohtainen mutta toisaalta mietityttää paikkaaminen tubeless-sarjalla tienpäällä jotta onnistuuko oikeasti?

Tietty jos on selkeästi ruuvi läpi niin vois tarvittaessa kokeilla.

Ei ole tullut vastaan autollakaan kun siinä on vararengas :wink: .
Stefa74
Viestit: 169
Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
Pyörä: Ktm 990 adventure
Paikkakunta: Oulu

Re: Tubeless & paukkupullo

Viesti Kirjoittaja Stefa74 »

Tubeless sarjalla onnistuu paikata oikeinkin hyvin. Paikkausvaahto voi olla myös varuilta mukana jos tulee isompi reikä eikä pelkkä tubeless paikka pidä (kerran ollu niin iso reikä).
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
mstmpkulj
Viestit: 91
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 12:45 pm
Pyörä: R1150GS
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tubeless & paukkupullo

Viesti Kirjoittaja mstmpkulj »

Tämä selvä; toivotaan ettei kumpiakaan kuitenkaan tarvita!
TTA
Viestit: 1568
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Tubeless & paukkupullo

Viesti Kirjoittaja TTA »

Biltemalla on palamaton versio jossa sanotaan sen olevan lateksipohjaista. Pullon paino on paljon suurempi kuin samankokoisessa ns. vanhassa versiossa. Fillarin kumit tiivistyy lateksipohjaisella mömmöllä ja auton rengas tiivistyi hienosti tuolla Bilteman palamattomalla.
En tiedä onko palamattomuus mikään hyöty, mut iso pullo täytti auton renkaankin ajokuntoon. Luulis prätkän renkaan saavan aivan kovaksi.
carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: Tubeless & paukkupullo

Viesti Kirjoittaja carpenter »

Miten siinä tapauksessa kun on rengaspaineanturit niin mitä ne tykkää tuosta mönjästä
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tubeless & paukkupullo

Viesti Kirjoittaja B12 »

carpenter kirjoitti:Miten siinä tapauksessa kun on rengaspaineanturit niin mitä ne tykkää tuosta mönjästä
Silloin paras viedä merkkiliikkeeseen, jossa vaihdetaan uusi rengas, sekä kalibroidaan ja ohjelmoidaan anturit tehtaan testereillä uuden renkaan ominaisuuksille.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
TLi
Viestit: 171
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: Tubeless & paukkupullo

Viesti Kirjoittaja TLi »

mstmpkulj kirjoitti:Kas mikä on virallinen totuus mp-käytössä:

Passaako puhjennut tubeless paikata vaahtopullolla vai nou? Onko myöhempi korjaus sitten kuinka hankalaa/vanteen puhdistus?

Asia ei ole (onneksi vielä) ollut ajankohtainen mutta toisaalta mietityttää paikkaaminen tubeless-sarjalla tienpäällä jotta onnistuuko oikeasti?

Tietty jos on selkeästi ruuvi läpi niin vois tarvittaessa kokeilla.

Ei ole tullut vastaan autollakaan kun siinä on vararengas :wink: .
Minulle virallinen totuus on se, että jos renkaan saa paikattua kamelinpaskalla, paikka-ainepullolla tai millä hyvänsä keinolla ja matka jatkuu on homma onnistunut. Sivuseikka on se miten likainen vanne on seuraavassa renkaanvaihdossa ym. mahdolliset tulevat murheet. Ei se rengas kuitenkaan arkipäivänä rengasliikkeen pihalle hajoa. Vaan viikonloppuna, illalla ja vielä sellaisessa maassa jonka kieltä en osaa.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Tubeless & paukkupullo

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

carpenter kirjoitti:Miten siinä tapauksessa kun on rengaspaineanturit niin mitä ne tykkää tuosta mönjästä
Näihin ei mitään mömmöjä sisältäviä aineita tai joutuu vaihtaa anturit.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin