Tubeless & paukkupullo
Valvoja: Moderaattorit
Tubeless & paukkupullo
Kas mikä on virallinen totuus mp-käytössä:
Passaako puhjennut tubeless paikata vaahtopullolla vai nou? Onko myöhempi korjaus sitten kuinka hankalaa/vanteen puhdistus?
Asia ei ole (onneksi vielä) ollut ajankohtainen mutta toisaalta mietityttää paikkaaminen tubeless-sarjalla tienpäällä jotta onnistuuko oikeasti?
Tietty jos on selkeästi ruuvi läpi niin vois tarvittaessa kokeilla.
Ei ole tullut vastaan autollakaan kun siinä on vararengas .
Passaako puhjennut tubeless paikata vaahtopullolla vai nou? Onko myöhempi korjaus sitten kuinka hankalaa/vanteen puhdistus?
Asia ei ole (onneksi vielä) ollut ajankohtainen mutta toisaalta mietityttää paikkaaminen tubeless-sarjalla tienpäällä jotta onnistuuko oikeasti?
Tietty jos on selkeästi ruuvi läpi niin vois tarvittaessa kokeilla.
Ei ole tullut vastaan autollakaan kun siinä on vararengas .
-
- Viestit: 169
- Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
- Pyörä: Ktm 990 adventure
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tubeless & paukkupullo
Tubeless sarjalla onnistuu paikata oikeinkin hyvin. Paikkausvaahto voi olla myös varuilta mukana jos tulee isompi reikä eikä pelkkä tubeless paikka pidä (kerran ollu niin iso reikä).
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
Re: Tubeless & paukkupullo
Tämä selvä; toivotaan ettei kumpiakaan kuitenkaan tarvita!
Re: Tubeless & paukkupullo
Biltemalla on palamaton versio jossa sanotaan sen olevan lateksipohjaista. Pullon paino on paljon suurempi kuin samankokoisessa ns. vanhassa versiossa. Fillarin kumit tiivistyy lateksipohjaisella mömmöllä ja auton rengas tiivistyi hienosti tuolla Bilteman palamattomalla.
En tiedä onko palamattomuus mikään hyöty, mut iso pullo täytti auton renkaankin ajokuntoon. Luulis prätkän renkaan saavan aivan kovaksi.
En tiedä onko palamattomuus mikään hyöty, mut iso pullo täytti auton renkaankin ajokuntoon. Luulis prätkän renkaan saavan aivan kovaksi.
Re: Tubeless & paukkupullo
Miten siinä tapauksessa kun on rengaspaineanturit niin mitä ne tykkää tuosta mönjästä
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tubeless & paukkupullo
Silloin paras viedä merkkiliikkeeseen, jossa vaihdetaan uusi rengas, sekä kalibroidaan ja ohjelmoidaan anturit tehtaan testereillä uuden renkaan ominaisuuksille.carpenter kirjoitti:Miten siinä tapauksessa kun on rengaspaineanturit niin mitä ne tykkää tuosta mönjästä
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: Tubeless & paukkupullo
Minulle virallinen totuus on se, että jos renkaan saa paikattua kamelinpaskalla, paikka-ainepullolla tai millä hyvänsä keinolla ja matka jatkuu on homma onnistunut. Sivuseikka on se miten likainen vanne on seuraavassa renkaanvaihdossa ym. mahdolliset tulevat murheet. Ei se rengas kuitenkaan arkipäivänä rengasliikkeen pihalle hajoa. Vaan viikonloppuna, illalla ja vielä sellaisessa maassa jonka kieltä en osaa.mstmpkulj kirjoitti:Kas mikä on virallinen totuus mp-käytössä:
Passaako puhjennut tubeless paikata vaahtopullolla vai nou? Onko myöhempi korjaus sitten kuinka hankalaa/vanteen puhdistus?
Asia ei ole (onneksi vielä) ollut ajankohtainen mutta toisaalta mietityttää paikkaaminen tubeless-sarjalla tienpäällä jotta onnistuuko oikeasti?
Tietty jos on selkeästi ruuvi läpi niin vois tarvittaessa kokeilla.
Ei ole tullut vastaan autollakaan kun siinä on vararengas .
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Tubeless & paukkupullo
Näihin ei mitään mömmöjä sisältäviä aineita tai joutuu vaihtaa anturit.carpenter kirjoitti:Miten siinä tapauksessa kun on rengaspaineanturit niin mitä ne tykkää tuosta mönjästä
Kylätason kurapyöräilijä.