Rengaskeskustelua

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Tommitomminen
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

Ookke, luotan kokemukseen.

Se uus Michelin Tracker kiinnostaisi kanssa, mutta ei niitä kai oikein mistään vielä saa. Ei se älyttömiä kilsoja varmaan kestä, mut näyttää hyvältä.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos Wildiä karkeampaa kapiaat joka kestää myös kilsoja, eikä ajettavuus ole pikitiellä perseestä niin Pirelli MT16 molempiin päihin, jos niitä vielä jostain saa. Kuvioltaan aika samanlainen kun Unicross mutta kumiseos kilometrejä kestävämpi. Tuollaiset oli alla EXC400Adv:ssa sekalaisessa ajossa ja pelkästään postiivista kokemusta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koippa
Viestit: 136
Liittynyt: Su Tammi 27, 2019 12:59 pm
Pyörä: Yahama Tenere 700
Paikkakunta: Nummela

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Koippa »

Koheltaja kirjoitti:Jos Wildiä karkeampaa kapiaat joka kestää myös kilsoja, eikä ajettavuus ole pikitiellä perseestä niin Pirelli MT16 molempiin päihin, jos niitä vielä jostain saa. Kuvioltaan aika samanlainen kun Unicross mutta kumiseos kilometrejä kestävämpi. Tuollaiset oli alla EXC400Adv:ssa sekalaisessa ajossa ja pelkästään postiivista kokemusta.

24mx on jotain kokoja
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Olipa rengasrasvalle käyny kivasti. Kattelin syksyllä purkin kyljestä että lukeeko mitään että ois suojattava pakkaselta. No ei lukenut. Nyt kevään ekalle renkaanvaihdolle kun avasin purkin niin se oli vettä täynnä. Seassa oli hiutaleina jotain liukasta.

Onko kokemusta toipuuko tuo. Taidan käydä ostaan Wurthiltä spraynä rengasrasvan. Sen ei uskos jäätyvän.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Tommitomminen
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

Reissurenkaiksi 690 alle valikoitui taakse e-07 ja eteen Wild, niin ei varmasti lopu renkaat kesken reissussa.

Seuraa kenties typerä kysymys: Varmaan laitan noihinkin vannelukot ihan normaalisti?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja juhap »

Tommitomminen kirjoitti:Reissurenkaiksi 690 alle valikoitui taakse e-07 ja eteen Wild, niin ei varmasti lopu renkaat kesken reissussa.

Seuraa kenties typerä kysymys: Varmaan laitan noihinkin vannelukot ihan normaalisti?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Riippuu miten matalilla paineilla ajelet, mulla ollu vähintään 1.8 paineita takana ja ei ole pyörähtäny vanteella.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Samalla yhdistelmällä pykälää laiskemmalla XTR:llä paineet soralla 1.5e ja 1.2t, ei merkkiäkään pyörähtämisestä.

Tubeless renkaat istuu jäykän runkonsa takia aika tiukasti vanteella että näyttäisi pysyvän paikallaan matalillakin paineilla, EXC:ssä piti noilla paineilla olla lukot kiinni pehmeärunkoisten enskakumien kanssa.
Kylätason kurapyöräilijä.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja B12 »

Tuo on hyvä yhdistelmä soratielle. 690 alla minulla 1,5 bar ilman lukkoja ja hyvin kestää vanteella. 690 vanteen huulet on pyälletty ja ei kai ihan vähänstä pyörähtele.

Michelin AC10 piikkipyörissä pidin lukot 0,8bar paineilla.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Hobes »

B12 kirjoitti:Tuo on hyvä yhdistelmä soratielle. 690 alla minulla 1,5 bar ilman lukkoja ja hyvin kestää vanteella. 690 vanteen huulet on pyälletty ja ei kai ihan vähänstä pyörähtele.

Michelin AC10 piikkipyörissä pidin lukot 0,8bar paineilla.
Tää tuntuu olevan vähän vanne- ja rengaskohtaista. Bemmissä on on pykälletty reuna 21" vanteessa, mutta niin vain sain K60-scoutin pyörähtämään assulla jarruttaessa 1,6bar paineilla. Tuon jälkeen tosin lakkasin käyttämästä talkkia ja siirryin aitoon rengasrasvaan, eikä mokoma ole toistunut.
Budder
Viestit: 58
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 11:01 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kuopio

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Budder »

Pyöränä GS 1200 ja renkaiden osto/tilaus edessä.
Pari sarjaa ajanut Michelin Anakee-2 renkaita.
Varmaankin renkaat ovat kehittyneet tuosta ajasta(vai onko?).
Mitä siis alle, kun ajot ~asfalttia 90% & hiekkatietä 10%
Mikään nappularengas EI tule kysymykseen...
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Budder kirjoitti:Pyöränä GS 1200 ja renkaiden osto/tilaus edessä.
Pari sarjaa ajanut Michelin Anakee-2 renkaita.
Varmaankin renkaat ovat kehittyneet tuosta ajasta(vai onko?).
Mitä siis alle, kun ajot ~asfalttia 90% & hiekkatietä 10%
Mikään nappularengas EI tule kysymykseen...
Perustourance on edelleenkin vallan mainio rinkula tuohon tarkoitukseen. Jos taas mielii vähän enemmän ominaisuuksia kestävyyden kustannuksella niin tuo uusi Michelin Anakee Adventure vaikuttaa kovin mielenkiintoiselta. Lisäksi olisi tuttu ja turvallinen merkki vielä kaiken päälle :lol:

edit. piti sanomani, että anakee on kuvionsa ja tekniikkansa puolesta todennäköisesti pitävämpi sekä assulla, että hiekalla kuin nykyinen anakee 2.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja mek »

Jopa täällä Norjan loskakelissä Pirelli Scorpion Trail 2 on aivan mahtava rengas. Ohjautuu tarkasti ja kevyesti ja ennen kaikkea pitää, kuivalla ja märällä. Eka setti näitä alla, ei jää viimeiseksi. Eikä tuo katukumiksi huono ole sorallakaan. ATn rengaskoossa selviää pehmeämpääkin hiekkatietä auttavasti.Kuva
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos pyörä tulee ajoissa ja yksi reissu onnistuu niin T7:lle pitäisi löytää karkeampi rengastus sorateille ja koska suosikkirengasta, Pirelli MT16, ei löydy kumpaakaan päähän sopivana kokona niin ehdotuksia vaihtoehdoiksi? Takavanne ilmeisesti 4.00" leveä joka sulkee pois kaikki alle 140 leveät renkaat. Onko muita vaihtoehtoja kun Unicross?
Kylätason kurapyöräilijä.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Unicrossia ei saa enää 140-leveänä, mutta Mefo MFC 11 Stone Masteria saa. Siinä on liki samanlainen kuvio kuin C-02:ssa, Unicrossissa ja MT16:ssa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Näyttää 140 UC:tä olevan myynnissä https://www.1001renkaat.com/renkaat-moo ... -70m-35072

Mefo on aika harvalla keskinappulalla, ihan kun joka toinen nappula puuttuisi. Ei välttämättä mun valinta koska tulee myös pikitietä ja tuo voi olla jyristin ajaa ja kuluu keskeltä nopeasti. Taitaa vaihtoehdot rajautua Unicrossiin, Misukan Desert Race vähän kalliimpi ja epäilyttää onko yhtä lineaarinen pito kun UC:ssä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin