AFRICA TWIN

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Jussi_S
Viestit: 773
Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

-Henkka kirjoitti:Miten se nopeusmittarin muovi ratas vaihdetaa?
Tarkotus olisi viedä renkaan vaihtoon pyörä ja mietin että saanko siinä samalla näppästyä uuden osan paikalleen. Reissun päällä niin en viittis alkaa muuten rengasta irrottelemaan. Rd07.
Lähtee ihan helposti, mikäli on vaan ehjä vielä. Itsellä meni vastikään totaalisesti jumiin ja ei lähtenyt ennenkuin painoi meisselillä halki.
Osa 19 kuvassa:
Kuva
AT -95
Avatar
api
Viestit: 474
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:09 am
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja api »

api kirjoitti:Kuvassa AT:n 30 ampeerin pääsulake. Liittimet pääsivät huollon puutteessa hieman kuumenemaan. Meinasi AT jopa jättää välille, siinä kuitenkaan onnistumatta.
Samassa yhteydessä hajosi Hondasta myös kytkimen painamista ja vapaavaihdetta valvova tupladiodi (Rectifier, 31700-196-000). Stormilla hinta olis ollut 14,95 €. Kahden diodin hinnaksi tuli yhteensä 0,26 €. Kuvassa vasemmalla alkuperäinen, jonka toinen diodi johti molempiin suuntiin. Vapaan merkkivalo paloi aina, kun veti kytkinkahvasta. Oikealla omatekele keskeneräisenä.
Liitteet
diodit.JPG
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
Avatar
Rusty
Viestit: 68
Liittynyt: To Syys 08, 2016 10:07 am
Pyörä: polkupyörä ja XRV750-94 (ex:DR650RSE-91)
Paikkakunta: Kajaani

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Mistäköhän kannattaa tilata uudet hammasrattaat ja ketjut? Juttujen perusteella ilmeisesti etuhammasrattaan pitäisi olla originaali vai pitikö sitäkin vielä erikseen linjata ja liimailla lukitteilla? Olikohan täällä Kajaanissa ketään erityisesti näitä AfricaTwinejä harrastanutta ihmistä?
Avatar
api
Viestit: 474
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:09 am
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja api »

Eturattaan tilasin täältä https://kkbike.it/en/sprockets/134-hond ... 50116.html

Vetoakselin spoorit olivat kuluneet, siksi tilasin tuon. Jos vetari on kunnossa, kannattaa laittaa alkuperäinen ratas.
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
Avatar
Juice
Viestit: 799
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Juice »

Minusta tuon kkbiken rattaan kannattaa laittaa oli tilanne mikä tahansa, ei ainakaan mene boorit huonommaksi.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
sim
Viestit: 256
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 8:22 pm
Pyörä: AT-98
Paikkakunta: Helsinki/Kainuu

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja sim »

Ideaa mikä mättää, kun twini röpeltää 6-7k kierroksen välissä, meni sitten varovasti tai pinta kaasulla. Yli 7 laulaa taas niinku pitää. Talven säilytyksen jäljiltä ajoin tankillisen suuttimien puhdistus tavaraa, mutta ei auttanunna ainakaan vielä. Tulpat pitää olla näillä kilometreillä ikuiset iridiumit ja kn ilma filtteri

Korjauksena 4 osa kaasulla menee kohtuu siististi 8 asti, mutta täydellä tökkii .. tosi hyvä veto muuten 2-6 ja 7- ittää ihmetyttää koska Jos se ois kaasuttimen säädöistä niin de ei menis yli 6 ollenkaan mutta piru toimii hyvin kun pääsee tuon välin yli
lahtari
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Syys 15, 2006 4:48 pm
Pyörä: Honda Africa Twin 750 -96
Paikkakunta: vantaa

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja lahtari »

Mitenkäs porukka on toteuttanut ketjurasvaria? Minne/miten sijoitettu ketjulle tuleva pää?
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

sim kirjoitti:Ideaa mikä mättää, kun twini röpeltää 6-7k kierroksen välissä, meni sitten varovasti tai pinta kaasulla. Yli 7 laulaa taas niinku pitää. Talven säilytyksen jäljiltä ajoin tankillisen suuttimien puhdistus tavaraa, mutta ei auttanunna ainakaan vielä. Tulpat pitää olla näillä kilometreillä ikuiset iridiumit ja kn ilma filtteri

Korjauksena 4 osa kaasulla menee kohtuu siististi 8 asti, mutta täydellä tökkii .. tosi hyvä veto muuten 2-6 ja 7- ittää ihmetyttää koska Jos se ois kaasuttimen säädöistä niin de ei menis yli 6 ollenkaan mutta piru toimii hyvin kun pääsee tuon välin yli
Olisko sähköpiuhojen tarkistustalkoiden aika ? saako puolat maata kiinnitysruuvien kautta. onko päämaakaapeli kiinni koneessa kunnolla.
mites se bensapumppu onko alkuperäinen ? en muista itse enää oireita, mutta jotain röpellystä se teki ja lopulta ei suostunut käymään... pierburgilla nyt mennyt 300tkm.

Vois olla joku resonanssi jossain sähköpiuhan liittimessä tms. ja varmaan vaan toinen pytty pätkii.
Avatar
Lakupilotti
Viestit: 1562
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Pyörä: Laku
Paikkakunta: Päntäne

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

jiknnn kirjoitti: ... pierburgilla nyt mennyt 300tkm.
Kiva kuulla. Olenkin miettinyt, että kuinka pitkältä Pierburgilla tohtii päästää. Eipä hätää, siinä on vasta sata tuhatta.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
sim
Viestit: 256
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 8:22 pm
Pyörä: AT-98
Paikkakunta: Helsinki/Kainuu

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja sim »

Tarkistin varmuuden vuoksi ilman suodattimen , käyn testaa sitä ja jos vika ei korjaannu niin käyn sähköt läpi, ittellä on muistikuva että at boksi rupeaa käyttämään toista tulppaa noilla alueilla niin sähkö ongelma selittäs.

Pierbugi on pumppu ja sillä ei ole ajetut kuin 70k ish. Kakkosella se jaksaa vetää nykien läpi loppu kierros alueen mutta isommalla ei oiken onnistu joka kerta.

No ei muutakuin tarkastamaan tulpan johdot yms. Joskus autossa oli outoja ongelmia kuormalla kun johto oli murtunut
sim
Viestit: 256
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 8:22 pm
Pyörä: AT-98
Paikkakunta: Helsinki/Kainuu

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja sim »

sim kirjoitti:Tarkistin varmuuden vuoksi ilman suodattimen , käyn testaa sitä ja jos vika ei korjaannu niin käyn sähköt läpi, ittellä on muistikuva että at boksi rupeaa käyttämään toista tulppaa noilla alueilla niin sähkö ongelma selittäs.

Pierbugi on pumppu ja sillä ei ole ajetut kuin 70k ish. Kakkosella se jaksaa vetää nykien läpi loppu kierros alueen mutta isommalla ei oiken onnistu joka kerta.
Nyt toimii. Kävin sähköjä ja liittimiä läpi ja tarkistin että tulpan hatut oli varmasti kiini. hapettumia ei näkynyt. Uskoaan korjauksen olleen jalkatapi asennon Tunnistimen vaihtaminen. Siitä katkesi yksi johto pari vuotta sitten jonka korjasin apikolla, mutta kun nyt otin irti ja purin suojausta toinen pää lähti liittimestä vahingossa. Toinen pää pysyi hyvin kiinni.

Eli justiinsa mainituilla kierros luvuilla joko tärinä tai sähkö aiheutti virhe signaalia tai sen puutetta ja siksi pätki...
HeceR
Viestit: 103
Liittynyt: Su Joulu 25, 2016 5:29 pm
Pyörä: AT -93, XX -97

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja HeceR »

Ketjuohjuri on kulahtanut poikki ja ketju alkaa syödä haarukkaa. Mistähän löytyisi hyvä ratkaisu korvaamaan?
Banned
Viestit: 113
Liittynyt: To Huhti 28, 2011 3:46 pm
Pyörä: KTM 990 Adv
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Banned »

lahtari kirjoitti:Mitenkäs porukka on toteuttanut ketjurasvaria? Minne/miten sijoitettu ketjulle tuleva pää?
Penkin alle pullo, siitä letku primeripumpun kautta eturattaalle. Letkun pää sinne kopan taakse, että valuttaa alapuoliselle ketjulle eturattaan viereen. Vaatii vähän taiteilua ja letkun sisään rautalankaa, että saa sen taivuteltua kohdalleen.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mä tein muovista palikan jonka laitoin ketjuohurille, siihen letku kiinni ja letku lähelle ketjua.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Tumpeelo
Viestit: 289
Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Pyörä: Orbea
Paikkakunta: Pornainen

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Tumpeelo »

"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
Vastaa Viestiin