-Henkka kirjoitti:Miten se nopeusmittarin muovi ratas vaihdetaa?
Tarkotus olisi viedä renkaan vaihtoon pyörä ja mietin että saanko siinä samalla näppästyä uuden osan paikalleen. Reissun päällä niin en viittis alkaa muuten rengasta irrottelemaan. Rd07.
Lähtee ihan helposti, mikäli on vaan ehjä vielä. Itsellä meni vastikään totaalisesti jumiin ja ei lähtenyt ennenkuin painoi meisselillä halki.
Osa 19 kuvassa:
api kirjoitti:Kuvassa AT:n 30 ampeerin pääsulake. Liittimet pääsivät huollon puutteessa hieman kuumenemaan. Meinasi AT jopa jättää välille, siinä kuitenkaan onnistumatta.
Samassa yhteydessä hajosi Hondasta myös kytkimen painamista ja vapaavaihdetta valvova tupladiodi (Rectifier, 31700-196-000). Stormilla hinta olis ollut 14,95 €. Kahden diodin hinnaksi tuli yhteensä 0,26 €. Kuvassa vasemmalla alkuperäinen, jonka toinen diodi johti molempiin suuntiin. Vapaan merkkivalo paloi aina, kun veti kytkinkahvasta. Oikealla omatekele keskeneräisenä.
Liitteet
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
Mistäköhän kannattaa tilata uudet hammasrattaat ja ketjut? Juttujen perusteella ilmeisesti etuhammasrattaan pitäisi olla originaali vai pitikö sitäkin vielä erikseen linjata ja liimailla lukitteilla? Olikohan täällä Kajaanissa ketään erityisesti näitä AfricaTwinejä harrastanutta ihmistä?
Ideaa mikä mättää, kun twini röpeltää 6-7k kierroksen välissä, meni sitten varovasti tai pinta kaasulla. Yli 7 laulaa taas niinku pitää. Talven säilytyksen jäljiltä ajoin tankillisen suuttimien puhdistus tavaraa, mutta ei auttanunna ainakaan vielä. Tulpat pitää olla näillä kilometreillä ikuiset iridiumit ja kn ilma filtteri
Korjauksena 4 osa kaasulla menee kohtuu siististi 8 asti, mutta täydellä tökkii .. tosi hyvä veto muuten 2-6 ja 7- ittää ihmetyttää koska Jos se ois kaasuttimen säädöistä niin de ei menis yli 6 ollenkaan mutta piru toimii hyvin kun pääsee tuon välin yli
sim kirjoitti:Ideaa mikä mättää, kun twini röpeltää 6-7k kierroksen välissä, meni sitten varovasti tai pinta kaasulla. Yli 7 laulaa taas niinku pitää. Talven säilytyksen jäljiltä ajoin tankillisen suuttimien puhdistus tavaraa, mutta ei auttanunna ainakaan vielä. Tulpat pitää olla näillä kilometreillä ikuiset iridiumit ja kn ilma filtteri
Korjauksena 4 osa kaasulla menee kohtuu siististi 8 asti, mutta täydellä tökkii .. tosi hyvä veto muuten 2-6 ja 7- ittää ihmetyttää koska Jos se ois kaasuttimen säädöistä niin de ei menis yli 6 ollenkaan mutta piru toimii hyvin kun pääsee tuon välin yli
Olisko sähköpiuhojen tarkistustalkoiden aika ? saako puolat maata kiinnitysruuvien kautta. onko päämaakaapeli kiinni koneessa kunnolla.
mites se bensapumppu onko alkuperäinen ? en muista itse enää oireita, mutta jotain röpellystä se teki ja lopulta ei suostunut käymään... pierburgilla nyt mennyt 300tkm.
Vois olla joku resonanssi jossain sähköpiuhan liittimessä tms. ja varmaan vaan toinen pytty pätkii.
Tarkistin varmuuden vuoksi ilman suodattimen , käyn testaa sitä ja jos vika ei korjaannu niin käyn sähköt läpi, ittellä on muistikuva että at boksi rupeaa käyttämään toista tulppaa noilla alueilla niin sähkö ongelma selittäs.
Pierbugi on pumppu ja sillä ei ole ajetut kuin 70k ish. Kakkosella se jaksaa vetää nykien läpi loppu kierros alueen mutta isommalla ei oiken onnistu joka kerta.
No ei muutakuin tarkastamaan tulpan johdot yms. Joskus autossa oli outoja ongelmia kuormalla kun johto oli murtunut
sim kirjoitti:Tarkistin varmuuden vuoksi ilman suodattimen , käyn testaa sitä ja jos vika ei korjaannu niin käyn sähköt läpi, ittellä on muistikuva että at boksi rupeaa käyttämään toista tulppaa noilla alueilla niin sähkö ongelma selittäs.
Pierbugi on pumppu ja sillä ei ole ajetut kuin 70k ish. Kakkosella se jaksaa vetää nykien läpi loppu kierros alueen mutta isommalla ei oiken onnistu joka kerta.
Nyt toimii. Kävin sähköjä ja liittimiä läpi ja tarkistin että tulpan hatut oli varmasti kiini. hapettumia ei näkynyt. Uskoaan korjauksen olleen jalkatapi asennon Tunnistimen vaihtaminen. Siitä katkesi yksi johto pari vuotta sitten jonka korjasin apikolla, mutta kun nyt otin irti ja purin suojausta toinen pää lähti liittimestä vahingossa. Toinen pää pysyi hyvin kiinni.
Eli justiinsa mainituilla kierros luvuilla joko tärinä tai sähkö aiheutti virhe signaalia tai sen puutetta ja siksi pätki...
lahtari kirjoitti:Mitenkäs porukka on toteuttanut ketjurasvaria? Minne/miten sijoitettu ketjulle tuleva pää?
Penkin alle pullo, siitä letku primeripumpun kautta eturattaalle. Letkun pää sinne kopan taakse, että valuttaa alapuoliselle ketjulle eturattaan viereen. Vaatii vähän taiteilua ja letkun sisään rautalankaa, että saa sen taivuteltua kohdalleen.