Tabletti teline.

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

kumi
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2013 2:40 pm
Pyörä: KTM 1050
Paikkakunta: Iisalmi

Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja kumi »

Tällä ois samaa ongeelmaa. tuli hankittua samsugin tabletti active 8" kokoisena. Nyt ois hakusessa tukevaa telinettä tankokiinnityksellä.
Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja petev »

kumi kirjoitti:Tällä ois samaa ongeelmaa. tuli hankittua samsugin tabletti active 8" kokoisena. Nyt ois hakusessa tukevaa telinettä tankokiinnityksellä.
RAM mount tekee ainakin tab 2:lle, esim verkkokauppa.com
Avatar
SS
Viestit: 1171
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja SS »

20190704_175038_resize_58.jpg
Tein itse ja säästin :D
Anselmi6
Viestit: 124
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:42 am
Pyörä: 901
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja Anselmi6 »

Näköjään virransyötöllä varustettu teline tullut Tab2:sta varten. Hintaa on kyllä..

https://www.yepnet.fi/epages/YepNet.sf/ ... SAM7P-HARU

Halvemmassa tulee sytytinpistokejohto mukana.
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Tekiskään tällä mitään ihan normiluurin kanssa, kokemuksia? https://www.emc24.fi/tuote/givi-s957b-a ... -plus-gal/

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja tertsu »

tertsu kirjoitti:Tekiskään tällä mitään ihan normiluurin kanssa, kokemuksia? https://www.emc24.fi/tuote/givi-s957b-a ... -plus-gal/

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Ostin tälläsen ja vaikuttaa ihan hyvältä: https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... UjyIZbvvct

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Sama ollut käytössä luurin kanssa muovisena ja alumiinisena, toimiva teline eikä ole hinnalla pilattu. Suurin miinus noissa on että kaikki tärinät välittyy luurin herkille komponenteille, mulla hajosi J5 luurista kameran tarkennus ja vastaavia on rapostoitu muualtakin, tärinä syö myös latauspistoketta jos piuha on kiinni.

Jos mahdolista niin pehmeää kumia kiinnikkeen ja kiinnityspisteen väliin, tai sitten laittaa kiinnikkeen ja telineen väliin sopivan kokoisen tärinänvaimennus kumin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
ramirin
Viestit: 1341
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Mulla on useamman vuoden ja osuman pelittänyt 8mm muovinpala (no itseasiassa cnc koneistettu muovinpala), jossa pultit tabletin kehällä, bensaletkunpalat pehmikkeenä ja korilaatat painaa kevyesti tabletin pohjaa vasten. Nylokkien kanssa kireyden saa helposti säädettyä niin että varmasti pysyy, mutta saa liu'utettua päästä pois - päässä mulla helposti irroitettava johdon pala estää poisliukumisen. Lataus usb liittimeltä, siihen laitoin kans reiät ja palana MMJ:tä jolla saa kiristää latausliittimen paikalleen.

Koko roska kiinni ram-mount pallossa ja normi rammeilla tangossa (+nippuside karkuremminä), kerran kaatuessa osu suoraa puuhun ja levyn pohjassa oleva ram pallo meni rikki - uusi makso 13€ ja asennus 3min (helppo pitää myös varalla mukana ja nuita saa monesta paikasta jos reissun päällä hajoaa). Pitkälle matkalle ram palloon vähän tuppiliimaa niin ei tarvi kiristellä. Ram asennettu sellaiseen asentoon että jos kuski tahtoo tangon yli, niin navi pääsee väistämään - tämänkin toimivuus testattu.

Hyvänä puolena se et voi helposti siirrellä minne vaan missä on ram pallo. Huono puoli on varmaan paino, mut kevyet ja kestävät esineet on tosi harvinaisia.

Kypärän leukasuojaan kopsautin rossiradalla pikku kolon pultin kannasta, pyöreäselkäiset pultit olis paikallaan seuraavaan kehitysversioon ja siihen vielä pehmike tarrat päälle.

Kuva
Liitteet
Screenshot_1.jpg
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
viitsu
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Mites tablettina käytössä tämä Samsung Active. Olen itsekin miettinyt tätä.
Tähän saa liitettyä näppäimiston yms. jos hankkis yleiskäyttö tabletiksi. Menis repussa ja moottoripyörän mukana eikä tarttis varoa et rikkoontuu.

Onko Samsungilta tullut päivityksiä?

Euroopan reissulla kesällä olis kaivannut jotain muuta laitetta kuin puhelinta varaessa hotelleja yms.
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja AKH »

Active 2 ollut kesästä asti käytössä, pallot löytyy polkupyörästä, autosta, prätkästä.

Nopea siirtä ram Mount teline.

Itse Active on kyllä kelpo peli, dual simmi sisällä.

Ram Mount telineen lataustapit vaan ei ole yhteensopivat ko. tabletille. Ei toimi lataus.
Pikkasen välillä auttaa jos lukituskielekkeen väliin laittaa fylliä, aina ei auta sekään.

Pyöräillessä ei oo akku vielä loppunut kesken vaikka näyttö olis täydellä kirkkaudella ilman ulkoista sähköä.

Pyöräillessä bt napit korvassa ja tabletista hoituu musiikit, puhelut, navikoinnit ensiluokkaisesti.

Kypärässä myöskin bt yhteydellä samat toiminnot.

Kaikilla hanskoilla näyttö ei toimi.

Alkuperäinen kynä on ihan hyvä, kynän nappia painamalla pystyy ottamaan kuvankaappauksen jolloin pystyy nopeasti tekemään kuvaan muistiinpanoja.

Maastokartat sovellus ennalta tehtyihin reitteihin käytössä. Tähän astisista karttaohjelmista selkeästi ollut omaan käyttöön paras, on riittävän yksinkertainen, niin muistaa reissussakin miten asiat hoituu. Erittäin hyvin toimiva seuranta löytyy myös toiseen androit laitteeseen.

Google maps muuten.
Avatar
Hilppa
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 2:23 pm
Pyörä: CRF1000 DCT
Paikkakunta: Nousiainen

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja Hilppa »

Kaverin (PeR) Samsungille väkästeltiin teline pleksin runkoon kiinnitettynä. Ihan vaan varmuudeksi jos sattuu tuon Zumon kartalta "putoamaan" niin jos vielä isommalla näytöllä olisi. :lol:
Eipä taida sekään auttaa kun heti jossain ketjun takana pyörii. :P :P
https://drive.google.com/file/d/1tXED_B ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/10fbB1H ... sp=sharing

Niin, piti sanomaan et 3D-tulostus ei ole mitenkään kannattavaa hommaa mutta saapahan just sellaisen kuin haluaa... ja sattuu tulemaan.
Kestotestit jää vaan ensi kesälle.
kkjjhh
Viestit: 12
Liittynyt: La Joulu 15, 2018 11:32 am
Pyörä: 1200 GSA

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja kkjjhh »

https://www.brodit.com/searchList.html? ... ery=736003 tuollainen minulla, ei moittimista.
kkjjhh
Viestit: 12
Liittynyt: La Joulu 15, 2018 11:32 am
Pyörä: 1200 GSA

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja kkjjhh »

Samsungiin ladattuna nykyisin OsmAnd+ ja KurvigerPro, niillä pärjään hyvin.
Avatar
markkut
Viestit: 274
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 9:16 pm
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Laukaa

Re: Tabletti teline.

Viesti Kirjoittaja markkut »

Budjettiversio, niistä osista mitä sattui löytymään.KuvaKuvaKuva

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
EX:
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
Vastaa Viestiin