Valojen rakentelua(?)
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Valojen rakentelua(?)
Viimein pääsi testaamaan tuota ostosta. Sen verran pessimisti olen että 2 lankaa pitää olla,ja eri johdolla/sulakkeella ruokittu. Kokeilin litteää 5 valon lediä,ja totesin ettei riitä edes kotiinpaluuvaloksi,joten tuo hellan lähivaloumpio saa olla toisena. Pikatestillä tuntuu xenon riittävän mukavasti,ja kotikutoinen puolenvaihtokin onnistui hyvin,lyhyt ja pitkä sopivalla etäisyyserolla edelleen. Seuraavaksi alkaa jonkinlaisen katteen teko,ja kaipaa tuo linnunpönttö vielä vähän viimeistelyäkin...
Ja 200km testilenkin jälkeen havaittua:
Tuo laatikko ei vielä aiheuttanut pörinää pönttöön,mutta joku 8cm ylemmäs tuleva pleksi sen jo teki. Meteli kuitenkin vielä kohtuullinen mutta huomaa selvän eron seistessä. Pitkästä aikaa huomas miten paljon mopo elää mutkissa kun valo heiluu puolelta toiselle vaikka olevinaan menee ihan tasalinjaa Piti jo tarkistaa ettei ole kiinnitys löystyny... Valoteho riittää,ainahan sitä tietysti enempikin saisi olla,varsinkin leveyteen mutta kyllä tuolla jo pystyy pimeälläkin ajamaan,ja vastaantulijatkin vaihtaa lyhyille...viimeistään väläytyksen jälkeen.
Väliaikanen ver1...
Ja 200km testilenkin jälkeen havaittua:
Tuo laatikko ei vielä aiheuttanut pörinää pönttöön,mutta joku 8cm ylemmäs tuleva pleksi sen jo teki. Meteli kuitenkin vielä kohtuullinen mutta huomaa selvän eron seistessä. Pitkästä aikaa huomas miten paljon mopo elää mutkissa kun valo heiluu puolelta toiselle vaikka olevinaan menee ihan tasalinjaa Piti jo tarkistaa ettei ole kiinnitys löystyny... Valoteho riittää,ainahan sitä tietysti enempikin saisi olla,varsinkin leveyteen mutta kyllä tuolla jo pystyy pimeälläkin ajamaan,ja vastaantulijatkin vaihtaa lyhyille...viimeistään väläytyksen jälkeen.
Väliaikanen ver1...
Re: Valojen rakentelua(?)
Laitatko tarkemman kuvan tuosta valon kiinnityksestä. Ite en tuollaista pientä laadukasta valoa raaskinut ostaa, joten ostin isomman halvan. Täytyy laittaa omista kiinnitysvirityksistä kuvaa kun saan kaikki valmiiksi joulun pyhinä. Tiistaina lämpenee sen verran että pääsee testaamaankin.Justeeri kirjoitti:Melko hyvä tuikku tuo lazer ST2
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Valojen rakentelua(?)
En määkään olis raaskinut mutta sain valon emännältä etukäteisjoululahjaksi-zimi- kirjoitti:Laitatko tarkemman kuvan tuosta valon kiinnityksestä. Ite en tuollaista pientä laadukasta valoa raaskinut ostaa, joten ostin isomman halvan. Täytyy laittaa omista kiinnitysvirityksistä kuvaa kun saan kaikki valmiiksi joulun pyhinä. Tiistaina lämpenee sen verran että pääsee testaamaankin.Justeeri kirjoitti:Melko hyvä tuikku tuo lazer ST2
Olin kai kiltti ollut.
Tuollainen rauta missä on gebsi ja valo kiinni
Re: Valojen rakentelua(?)
No on jykevä teline, tuohan toimii kaatumarautana jos menee pyörä katolleen
Omat viritykset lähti siitä liikkeelle ettei valon taakse meinannut mahtua muuntajat, releet ja johdot. Valomaskia piti siis saada eteenpäin jotenkin. Työpaikan jätelavalta löytyi 3mm alumiinilevyä josta sitten alkeellisilla metallintyöstövälineillä (pora, pistosaha ja viila) väsäsin tuollaiset. Uusi mittarin tausta johon saa talvella valon ja sitten kesäksi siirrän gepsin telineen vakiomittarin eteen. Valomaski siirtyi nyt 6,5 cm eteenpäin, joten nyt on reippaasti tilaa sähkövirityksille. Alapuolen levyn tein aikanaan pienille lisävaloille, mutta nyt se palvelee valomaskin alatappien siirtolevynä. Ei ole tehdaslaatua mutta toimii
Tuo lisävalo maksoi 49€ Jyskän halpamarketissa, enpä voisi olla tyytyväisempi. Nyt lähden mieluummin ajelemaan pimeällä. Reunimmaisten ledien heijastimet on hajoittavaa mallia ja nyt on auton tuplaxenonien veroinen valo myös mopossa.
Omat viritykset lähti siitä liikkeelle ettei valon taakse meinannut mahtua muuntajat, releet ja johdot. Valomaskia piti siis saada eteenpäin jotenkin. Työpaikan jätelavalta löytyi 3mm alumiinilevyä josta sitten alkeellisilla metallintyöstövälineillä (pora, pistosaha ja viila) väsäsin tuollaiset. Uusi mittarin tausta johon saa talvella valon ja sitten kesäksi siirrän gepsin telineen vakiomittarin eteen. Valomaski siirtyi nyt 6,5 cm eteenpäin, joten nyt on reippaasti tilaa sähkövirityksille. Alapuolen levyn tein aikanaan pienille lisävaloille, mutta nyt se palvelee valomaskin alatappien siirtolevynä. Ei ole tehdaslaatua mutta toimii
Tuo lisävalo maksoi 49€ Jyskän halpamarketissa, enpä voisi olla tyytyväisempi. Nyt lähden mieluummin ajelemaan pimeällä. Reunimmaisten ledien heijastimet on hajoittavaa mallia ja nyt on auton tuplaxenonien veroinen valo myös mopossa.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Valojen rakentelua(?)
Opetellu kantapäänkautta tekemään heti tarpeeksi tukevan/kestävän niin ei tartte moneen kertaan tehdä.
Tossa sun valon eteenpäin viennissä muuten on ideaa. Täytyy happoseen peltiin piirtää samaan tyyliin yläpuoli ja alas kans. Täytyy tehdä vastaava alakiinnitys ja sorvata samanlaiset tapit mitkä lokarissa on.
Tossa sun valon eteenpäin viennissä muuten on ideaa. Täytyy happoseen peltiin piirtää samaan tyyliin yläpuoli ja alas kans. Täytyy tehdä vastaava alakiinnitys ja sorvata samanlaiset tapit mitkä lokarissa on.
- _JPA_
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Valojen rakentelua(?)
Tuhon ei sitten kannata rintalasta edellä törmätä.Justeeri kirjoitti:Opetellu kantapäänkautta tekemään heti tarpeeksi tukevan/kestävän niin ei tartte moneen kertaan tehdä.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Valojen rakentelua(?)
Kiitos pirun hyvästä vinkistä. Edellinen antoi vinkkinä että ei kannata hampaita lyödä siihen. Olisko vielä jotain muita?_JPA_ kirjoitti:Tuhon ei sitten kannata rintalasta edellä törmätä.Justeeri kirjoitti:Opetellu kantapäänkautta tekemään heti tarpeeksi tukevan/kestävän niin ei tartte moneen kertaan tehdä.
Re: Valojen rakentelua(?)
Riippuu kuskin sukupuolesta mitä siihen voi osua[FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Valojen rakentelua(?)
Mulla tulee kans tears of joy kohta. Kaikenmaailman roadbookkihässäkät on turvallisia mutta sitten kun siinä on valorauta niin siihen voi murskata hampaat (mitä ihmettelen jos on kypärä päässä sitten rintalasta ja seuraavaksi mul*ku. Osumia kun alkaa varomaan kannattaa jäädä kotio. Tai ainakin ajaa haarniska päällä.AKH kirjoitti:Riippuu kuskin sukupuolesta mitä siihen voi osua[FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
Ei mitään hyvää uutta vuotta vaan! Varokaa osumia vuonna 2019
- _JPA_
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Valojen rakentelua(?)
Näillehän on helppo naureskella niin pitkään kun omalle kohdalle ei satu sitä päivää jolloin kaikki menee pieleen ja tulee pysyviä haittoja / elinikäisiä vammoja. Niitä tulee muuten ihan peilin varsista ja jarrusylkästä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Valojen rakentelua(?)
Pyörään pitäisi laittaa päivävalot ja mielessä kävi että toimiiko oikeat sumuvalot myös päivävaloina? Päivävalot kun tuottaa hajavaloa joka häikäisee mutta ei sokaise, sumarit taas oikein suunnattuna ei taida tätä efektiä tehdä joten pitääkö laittaa molemmat?
Olenko ymmärtänyt oikein?
Kiinalaiset myy ihmevaloja missä on drl, fog ja spot aina samassa valaisimessa joten ne on hylätty ellei löydy jotain toimivaksi osoittautunutta lyhtyä.
Ehdotuksia valoiksi? Ykkösenä on päivävalot kylkirautoihin että saa lisää näkyvyyttä, jos siihen käyttöön sopii sumarit niin saa laittaa molemmista linkkiä.
Olenko ymmärtänyt oikein?
Kiinalaiset myy ihmevaloja missä on drl, fog ja spot aina samassa valaisimessa joten ne on hylätty ellei löydy jotain toimivaksi osoittautunutta lyhtyä.
Ehdotuksia valoiksi? Ykkösenä on päivävalot kylkirautoihin että saa lisää näkyvyyttä, jos siihen käyttöön sopii sumarit niin saa laittaa molemmista linkkiä.
Kylätason kurapyöräilijä.
- _JPA_
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Valojen rakentelua(?)
Saako moottoripyörässä kahdentaa valoja?
Jos meinaat Tenereen laittaa päiväajovalot, niin eikös siinä jo ole vakiona? Autoissa ainakin on laittomat esim. lisäpitkien parkit, päiväajovalot, yms., jos ei poista alkuperäisiä käytöstä.
Eri asia tietty kiinnostaako asia virkavaltaa pätkän vertaa...
Jos meinaat Tenereen laittaa päiväajovalot, niin eikös siinä jo ole vakiona? Autoissa ainakin on laittomat esim. lisäpitkien parkit, päiväajovalot, yms., jos ei poista alkuperäisiä käytöstä.
Eri asia tietty kiinnostaako asia virkavaltaa pätkän vertaa...
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Valojen rakentelua(?)
Jos T7:ssa on päivävalot niin videoiden perusteella ne ei ole parkkeja kummoisemmat joten erilliset päivävalot laitetaan joka tapauksessa. Laitonta se on kääntyä 80 alueella vastaantulevalta kaistalta suoraan eteen kun kotilokuski ei nähnyt lähestyvää moottoripyörää joten mulle on ihan sama mitä laki sanoo päivävalojen kahdentamisesta, en halua kokea tuota tilannetta toistamiseen
Hyvin on kyllä päivävalot yleistynyt, enemmän niitä näkee matkapyörissä ja isoissa enskoissa mutta myös customeissa.
Mites noi Seekerin pyöreät sumarit, toimiiko myös päivävaloina?
Hyvin on kyllä päivävalot yleistynyt, enemmän niitä näkee matkapyörissä ja isoissa enskoissa mutta myös customeissa.
Mites noi Seekerin pyöreät sumarit, toimiiko myös päivävaloina?
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Valojen rakentelua(?)
Itellä ollut juuri nuo Seekerin 90mm ledsumaarit nyt pari vuotta päiväajossa. Sopivasti hieman alaspäin, niin ei tule sanomista. Iso ero "vastapuolen" liikennekäyttäytymiseen, kun ajaa Tigerin yhdellä tai nuo lisävalot päällä.