Ei näitä liiaksi taida olla, mutta meikäläiselläkin yksi
Edellinen BMW meni vaihdossa tähän jo syksyllä, mutta en olosuhteiden pakosta ehtinyt laitteeseen juurikaan tutustumaan vasta kun nyt keväällä. No, ajoin sen talvitalliin kyllä jo syksyllä, mutta eipä siinä juuri kummaa tuntumaa saa.
Meni hermo edeltävän 450:n tiheään huoltotarpeeseen, ja olihan se meikäläisen ajotyyliin vähän turhan kisavireinenkin. Vaihtoehtoja ei paljoa ollut, joten kokeilin kepillä jäätä ja lähdin downsizing-suuntaan.
Tiedossa oli myös kyseisen mallin "epäkohdat", joita nyt sitten voi päivitellä tarpeelliseen tahtiin. Advriderin foorumia ehdin hyvän tovin lueskella mallin osalta ennen ostoa, ja aika lailla vastaa sieltä saatua mielikuvaa.
Olihan tämä ensimetreillä melkoinen mopedi edelliseen verrattuna, mutta ah niin helppo ajaa. Ei stumppaa vaikka mitä tekisi. Ihan riittävästi tehoa meikäläisen pöristelyihin, kun ikinä en aja motarilla enkä pitkää siivua muutenkaan.
Ekana poistin valtavan kilpitelineen, ja korvasin sen kevyemmällä versiolla. Joulupukki toi Renthalin sarvet, tukevammat käsisuojat ja taittuvat peilit.
Itsellä painoa ajokamoineen yli 100kg, joten takajousi ei pysy enää matkassa mukana. Parani kyllä, kun esijännityksen tiukkasi tappiin mutta silti liian pehmoinen. Aikani tuumattuani tilasin uuden Hyperpron takapumpun, jonka tänään sain paikoilleen. Samalla tuli laitettua naville ym. parille muulle jutulle johdotukset valmiiksi. Testaaminen jää tosin viikonlopulle.
Tarkotus oli sorvata etujouselle simmiholkki ja kokeilla erilaista öljyä vielä tässä jossain välissä.
Tästä Japanin ecusta luin foorumilta, ja jäin siihen mielikuvaan että sitä ei saisi ulkomaanmarkkinoille myydä? Mutta ilmeisesti väki on sellaisia kumminkin tilannut?
Kouvolan köröttelijät.